ING Lion Account niet meer gratis
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING Lion Account niet meer gratis
Bij mij jammer genoeg de verplichting (kredietakte) om minstens 10 verrichtingen per jaar te doen.Bart schreef: ↑11 november 2018, 09:43 Ik zit ook in dat geval.
Ik heb nog een gratis online rekening. Ik ga daar een paar honderd eur opzetten. Heb ik dan geld nodig en er is geen ING in de buurt haal ik met deze kaart geld af.
Je kan niet zomaar van die zichtrekening af. Het staat in de kredietakte. Anders gaat de rentevoet naar omhoog.
Iden, maar het is 10 per maand denk ik
Als een bank een goedkope lening geeft doet ze dat niet uit menslievendheid maar om jou als klant te binden. Voor wat hoort wat. Iedereen vindt tegenwoordig maar dat de bank alle diensten gratis of zo goedkoop mogelijk moet aanbieden en dat er geen verplichtingen van de klant tegenover mogen staan.
Ook mijn lening -bij een andere bank- omvat de verplichting om een zichtrekening met loonstorting aan te houden bij de kredietverstrekker. Ik heb echter laten optekenen 'dat dit type zichtrekening momenteel gratis wordt aangeboden door de kredietverstrekker en voor de kredietnemer zo zal blijven gedurende de looptijd van dit krediet'.
Heeft bijna een maand geduurd eer de bank deze ongebruikelijke wijziging van hun standaard voorwaarden wou tekenen, met een hele hoop mails over en weer over hoe ze standaard algemene productvoorwaarden niet kunnen wijzigen wegens IT beperkingen van hun systemen en zo, maar finaal wel gedaan dus: te veel mensen onderhandelen zich suf over een tiende van een percentje interestvoet, maar tekenen vervolgens een dik pak 'algemene voorwaarden' dat ze amper lezen en al helemaal niet aan denken om proberen te wijzigen in hun voordeel. Een bank die een jaar na uw hypotheek haar algemeen bankkosten fors optrekt kan plots niet langer de interessantste zijn, gerekend over de resterende looptijd. Wat als ING volgend jaar bv 10 euro per maand gaat rekenen, omdat -dixit hun CEO in De Tijd deze week- hun 'verdienmodel onder druk staat'?? Er zijn nu reeds kleinere nichebanken waar men vlot boven de 100 euro per jaar gaat voor een stomme online zichtrekening met betaalkaart hoor, en dat weten ze bij ING maar al te goed!
Mijn tip: de mogelijkheid gewoon laten uitsluiten in de notariele akte waar de algemene voorwaarden als bijlage bij gevoegd worden (maw: pas dan worden ze ook uw persoonlijke voorwaarden), en als hun 'beperkt IT systeem' u na een paar jaar plots algemeen gewijzigde kosten begint aan te rekenen voor hun eertijds gratis bankdiensten, met de akte in de hand een manuele terugbetaling eisen.
Heeft bijna een maand geduurd eer de bank deze ongebruikelijke wijziging van hun standaard voorwaarden wou tekenen, met een hele hoop mails over en weer over hoe ze standaard algemene productvoorwaarden niet kunnen wijzigen wegens IT beperkingen van hun systemen en zo, maar finaal wel gedaan dus: te veel mensen onderhandelen zich suf over een tiende van een percentje interestvoet, maar tekenen vervolgens een dik pak 'algemene voorwaarden' dat ze amper lezen en al helemaal niet aan denken om proberen te wijzigen in hun voordeel. Een bank die een jaar na uw hypotheek haar algemeen bankkosten fors optrekt kan plots niet langer de interessantste zijn, gerekend over de resterende looptijd. Wat als ING volgend jaar bv 10 euro per maand gaat rekenen, omdat -dixit hun CEO in De Tijd deze week- hun 'verdienmodel onder druk staat'?? Er zijn nu reeds kleinere nichebanken waar men vlot boven de 100 euro per jaar gaat voor een stomme online zichtrekening met betaalkaart hoor, en dat weten ze bij ING maar al te goed!
Mijn tip: de mogelijkheid gewoon laten uitsluiten in de notariele akte waar de algemene voorwaarden als bijlage bij gevoegd worden (maw: pas dan worden ze ook uw persoonlijke voorwaarden), en als hun 'beperkt IT systeem' u na een paar jaar plots algemeen gewijzigde kosten begint aan te rekenen voor hun eertijds gratis bankdiensten, met de akte in de hand een manuele terugbetaling eisen.
Klopt, wij zijn hier ook te snel overgegaan..
ING schreef:Elke kredietnemer is een actieve ING-cliënt: dit betekent dat er elke maand minimaal 10 debet
verrichtingen op de ING-rekening(en) worden uitgevoerd (wij adviseren om de inkomsten van elke
kredietnemer te laten domiciliëren om de voorwaarde van actieve cliënt te kunnen respecteren)
Als één van de kredietnemers niet meer aan één van deze voorwaarden voldoet, vervalt deze korting en wordt de
basisrentevoet verhoogd met 0,75%.
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
UPDATE:
Dit kreeg ik net door van mijn kantoorhouder, na de vraag of we met onze gezamelijke zichtrekening dan ook aanzien worden als meerdere beheerders:
"Dit klopt, maar jullie gaan geen kosten betalen gezien er een hypothecair krediet gekoppeld is aan uw rekening."
De geldopnames maak ik mij geen zorgen in, kantoor dichtbij, dan haal ik gewoon een groter bedrag af als ik er eens ben en leg ik dat wel thuis, maar veel cash gebruiken we niet, dat is vooral als we eens uitgaan
Dit kreeg ik net door van mijn kantoorhouder, na de vraag of we met onze gezamelijke zichtrekening dan ook aanzien worden als meerdere beheerders:
"Dit klopt, maar jullie gaan geen kosten betalen gezien er een hypothecair krediet gekoppeld is aan uw rekening."
De geldopnames maak ik mij geen zorgen in, kantoor dichtbij, dan haal ik gewoon een groter bedrag af als ik er eens ben en leg ik dat wel thuis, maar veel cash gebruiken we niet, dat is vooral als we eens uitgaan
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Heel eenvoudig: ING out Santander in. 22 maanden geleden gestart aan 1,20%, de volgende maand was het al 0,90%, nu nog 0,56%. En met de kaartkost van € 10, daalt het rendement verder. Dus voor 2019 gaan ze helaas € 10 extra aan mijn verdienen, want ik kan maar weg na 12 maandelijkse afhalingen (het verliezen van de getrouwheidspremie gaan we ING niet extra cadeau doen). Tegen december 2019 netjes alles op 0 om te kunnen afsluiten. Hogere rente en ook geen maandelijkse beperkingen qua bedrag. Elk nadeel heeft zijn voordeel
... voor zolang het natuurlijk weer zal duren, maar dat zien we dan wel weer.
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Extra update... dit zou niet standaard zo zijn, zou een toegeving zijn van het kantoor.. Alleen, ik vertrouw die mens voor geen haar. Die heeft eerder al recht in mijn gezicht gelogen. Ik ga toch maar even kijken of ik die rekening niet kan opzeggen en eentje nemen op 1 van onze namen.centiempje schreef: ↑12 november 2018, 09:19 UPDATE:
De geldopnames maak ik mij geen zorgen in, kantoor dichtbij, dan haal ik gewoon een groter bedrag af als ik er eens ben en leg ik dat wel thuis, maar veel cash gebruiken we niet, dat is vooral als we eens uitgaan![]()
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
Het callcenter kan niet helpen om de rekening op 1 naam te zetten. Je moet een afspraak maken in een kantoor 
- centiempje
- Hero Member

- Contacteer:
Ik kreeg dit door van ING om mijn bankrekening te wijzigen:
"Dat is zeker mogelijk,
Indien je dit wenst, kun je hiervoor het document "Wijziging te debiteren rekening" invullen via Home'Bank. Of je kunt hiervoor uiteraard ook even langsgaan bij jouw ING-kantoor.
Prettige avond nog! "
Ik ga het eens bekijken. Dan moet ik dus eerst nog een rekening aanmaken op 1 naam, dan de lening overzetten en dan de gezamelijke rekening afsluiten, hoop gedoe, maar moet lukken ;-)
"Dat is zeker mogelijk,
Indien je dit wenst, kun je hiervoor het document "Wijziging te debiteren rekening" invullen via Home'Bank. Of je kunt hiervoor uiteraard ook even langsgaan bij jouw ING-kantoor.
Prettige avond nog! "
Ik ga het eens bekijken. Dan moet ik dus eerst nog een rekening aanmaken op 1 naam, dan de lening overzetten en dan de gezamelijke rekening afsluiten, hoop gedoe, maar moet lukken ;-)
Ik weet het toch niet hoor. Ik ben drie jaar geleden een hypothecaire lening aangegaan bij ING, met verplichte zichtrekening bij ING. Vorig jaar ben ik getrouwd en heb ik mijn vrouw mee op de lening gezet, om haar ook te doen genieten van de fiscale aftrek. Daartoe moest zij verplicht ook mede-titularis worden van de zichtrekening.
Ik weet dat nog goed, omdat ik daar eigenlijk niet mee kon lachen
We hebben een gemeenschappelijke rekening bij Argenta, en elk nog een eigen zichtrekening, waar nu mijn vrouw dus ook aan kan zitten
Geen privé zwarte kas meer voor mij ...
Ik weet dat nog goed, omdat ik daar eigenlijk niet mee kon lachen
bijzonder vreemd, het is immers geen algemene verplichting om een zichtrekening bij dezelfde bank te hebben waar je de woonlening aangaat. waarom zou de overheid dit dan opleggen?Hyakari schreef: ↑13 november 2018, 14:51 Ik weet het toch niet hoor. Ik ben drie jaar geleden een hypothecaire lening aangegaan bij ING, met verplichte zichtrekening bij ING. Vorig jaar ben ik getrouwd en heb ik mijn vrouw mee op de lening gezet, om haar ook te doen genieten van de fiscale aftrek. Daartoe moest zij verplicht ook mede-titularis worden van de zichtrekening.
kan je niet gewoon een titularis van de bestaande rekening schrappen. dit zijn minder stappen?centiempje schreef: ↑13 november 2018, 14:31 Ik ga het eens bekijken. Dan moet ik dus eerst nog een rekening aanmaken op 1 naam, dan de lening overzetten en dan de gezamelijke rekening afsluiten, hoop gedoe, maar moet lukken ;-)
of gaat dat niet?
Eigenlijk de enige die op die vragen kan antwoorden is ING zelf
spijtig dat ING zelf niet op spaargids is.
De webmaster zou wel eens een aantal banken kunnen aanschrijven of zij hier een moderator willen hebben
spijtig dat ING zelf niet op spaargids is.
De webmaster zou wel eens een aantal banken kunnen aanschrijven of zij hier een moderator willen hebben
Herinner je je KBC nog? Die man of vrouw is na een paar dagen al gaan lopen. Die werd overstelpt door vragen. Hij had geen idee wat hem te wachten stond.