ING Lion Deposit een aanrader?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
-
nullsestien
- Jr. Member

- Contacteer:
Re: ING Lion Deposit een aanrader?
bedankt voor dit infopaul schreef:Heb je dat al eens via mail aan de hoofdzetel van die bank gevraagd.nullsestien schreef: ik had 3 maanden geleden een lion account op mijn naam geopend, nu wil ik het ook op naam van mijn vrouw zetten
antwoord ing: mag niet moet je een nieuwe openen op 2 namen
2de vraag van me dan: kan ik mijn vrouw een volmacht geven
antwoord 2 ing: neen, mag niet op bestaande rekening....
versta dit niet, geen enkele bank maakt er een probleem van van zoiets
Bij andere banken heeft men daar inderdaad geen enkel probleem mee.
Helaas is het wel zo dat elke bank souverein kan bepalen of zij al dan niet een rekening voor je ( of je echtgenote ) willen openen.
Bij ING en CE kennen sommigen blijkbaar de wetgeving niet goed over het maximum aantal rekeningen.
ik heb de email functie van de ing (waarvan ik al lang klant ben) home bank gebruikt, antwoord komt van iemand uit brussel, maar ik weet niet of hem van de hoofdzetel is.
ik vind het nu een probleem om geld daar te gaan storten en weer een nieuwe openen vind ik een onodige tijd en administratie verspilling
Ik heb als niet-bestaande ING klant een 'ING Lion Deposit' on-line rekening klaar : rekening nummer ontvangen en de secure login applicatie geinstalleerd en werkend. Dus, ik sta kaar om geld over te schrijven.
Vooralleer ik geld zou willen overschrijven van mijn 'externe' zichtrekening (lees FORTIS) heb ik nog één vraag :
eenmaal het geld bij ING is gestort, kan ik dan later gewoon via een on-line ING bewerking het geld terugstoretn naar een 'externe' rekening ? Is dit kosteloos ?
Ik ben namelijk van plan om die ING Lion Deposit te gebruiken als een soort zichtrekening.
Alvast bedankt voor reacties van ING experts ...
Vooralleer ik geld zou willen overschrijven van mijn 'externe' zichtrekening (lees FORTIS) heb ik nog één vraag :
eenmaal het geld bij ING is gestort, kan ik dan later gewoon via een on-line ING bewerking het geld terugstoretn naar een 'externe' rekening ? Is dit kosteloos ?
Ik ben namelijk van plan om die ING Lion Deposit te gebruiken als een soort zichtrekening.
Alvast bedankt voor reacties van ING experts ...
-
Buidel
De Lion Deposit en elke verrichting van en naar deze rekening is gratis.OO_MPE schreef: Ik heb als niet-bestaande ING klant een 'ING Lion Deposit' on-line rekening klaar : rekening nummer ontvangen en de secure login applicatie geinstalleerd en werkend. Dus, ik sta kaar om geld over te schrijven.
Alvast bedankt voor reacties van ING experts ...![]()
Je moet wel eerst storten naar de hieraan gelinkte externe rekening (in jou geval Fortis). Dan pas kan je het verder doorstorten naar eender welke andere rekening of bank.
Bij de meeste internetrekeningen moet je eerst storten naar jou zichtrekening van diezelfde bank of naar een door U opgegeven externe rekening van een andere bank.
Sinds nieuwjaar is m'n ING Lion Deposit niet meer online te zien (enkel de lion account staat er nog). Heeft iemand hetzelfde probleem?
Pecunia non olet
Heb enkel een ING Lion Deposit en kan probleemloos online bereiken.Ezeltje Strekje schreef: Sinds nieuwjaar is m'n ING Lion Deposit niet meer online te zien (enkel de lion account staat er nog). Heeft iemand hetzelfde probleem?
- Frank de Rijken
- Newbie

- Contacteer:
Ik ben al 20 jaar klant bij ING (vroeger BBL)OO_MPE schreef:
Toen ik een Lion-dinges wilde openen was dat geen probleem, ik storte er een aanzienlijk bedrag op vanuit mijn eenmanszaak, maar toen ik dit wilde terugstorten naar de rekening van mijn eenmanszaak kon dit niet meer, mijn geld zat geblokkeerd.
Ze hebben het uiteindelijk naar een andere rekening die ik prive gebruik teruggestort zonder iets te zeggen of vragen, je kan al bedenken dat ik het rampenplan afkondigde.
Sindsdien krijgen die prutsers niets meer van mij die waarde heeft, enkel de lopende zaken bollen nog verder en ze kunnen de boom in.
Blijkt dat dat er nog gedupeerden waren.
Ze stellen eisen en voorwaarden die niet normaal zijn,
Nee echt, bij ING zien ze mij niet meer
-
Buidel
Ik ben al 20 jaar klant bij ING (vroeger BBL)
Toen ik een Lion-dinges wilde openen was dat geen probleem, ik storte er een aanzienlijk bedrag op vanuit mijn eenmanszaak, maar toen ik dit wilde terugstorten naar de rekening van mijn eenmanszaak kon dit niet meer, mijn geld zat geblokkeerd.
Ze hebben het uiteindelijk naar een andere rekening die ik prive gebruik teruggestort zonder iets te zeggen of vragen, je kan al bedenken dat ik het rampenplan afkondigde.

Sindsdien krijgen die prutsers niets meer van mij die waarde heeft, enkel de lopende zaken bollen nog verder en ze kunnen de boom in.
[/quote]
Ik ben al 37 jaar klant bij ING (vroeger BBL) en ik hou hout vast, maar heb er nog nooit problemen gehad. Zelfs niet toen ik 2 jaar geleden mijn hypotheek afsloot bij een andere bank (deze van mijn partner) en er dan ook al mijn rekeningen naar overhevelde uit gemak. Ook toen heeft het altijd vriendelijk ING-personeel alles vlekkeloos afgehandeld.
'k moet wel toegeven, dat die "Lion-dinges" nog nieuw zijn voor mij en ik daar nog geen geld van heb weggehaald, iets dat ik eens moet ondernemen vooraleer de bedragen te hoog worden. Maar misschien hebben anderen daar ervaring mee.
[/quote]
Ik ben al 37 jaar klant bij ING (vroeger BBL) en ik hou hout vast, maar heb er nog nooit problemen gehad. Zelfs niet toen ik 2 jaar geleden mijn hypotheek afsloot bij een andere bank (deze van mijn partner) en er dan ook al mijn rekeningen naar overhevelde uit gemak. Ook toen heeft het altijd vriendelijk ING-personeel alles vlekkeloos afgehandeld.
'k moet wel toegeven, dat die "Lion-dinges" nog nieuw zijn voor mij en ik daar nog geen geld van heb weggehaald, iets dat ik eens moet ondernemen vooraleer de bedragen te hoog worden. Maar misschien hebben anderen daar ervaring mee.
Oeps, ik heb ook de gewone versie van home-banking gedownload (dus niet de ligt-versie). Gewoon omdat er niets lukte: ze waren op kantoor vergeten me te activeren, en dan probeer je vanalles. Trouwens, je krijgt zo weinig info dat je niet weet welk van de 2 bij je Lion account hoort.
Als ik nu de reacties lees, ben ik ook veroordeeld tot die 40 euro?
Laat dat maar een grap zijn, hoop ik. Anders zal ik de boel zééééér snel sluiten.
Laat dat maar een grap zijn, hoop ik. Anders zal ik de boel zééééér snel sluiten.
Ik heb in ieder geval die 42,35 euro of zoiets, btw inbegrepen aan mijn been gehad, nadien hebben ze die wel als commercieel gebaar terugbetaald. Wel niet te lang mee wachtendust schreef: Oeps, ik heb ook de gewone versie van home-banking gedownload (dus niet de ligt-versie). Gewoon omdat er niets lukte: ze waren op kantoor vergeten me te activeren, en dan probeer je vanalles. Trouwens, je krijgt zo weinig info dat je niet weet welk van de 2 bij je Lion account hoort.
@Paul,
Momenteel is er nog niets van mijn zichtrekening verdwenen. (= nu een 10-tal dagen geleden dat ik het geinstalleerd heb).
Misschien zal ik maar eerstdaags eens langs het kantoor passeren en de reden waarom ik het geinstalleerd heb benadrukken.
Ben benieuwd!
't Is toch geen zorgeloze bank, mijns inziens.
Momenteel is er nog niets van mijn zichtrekening verdwenen. (= nu een 10-tal dagen geleden dat ik het geinstalleerd heb).
Misschien zal ik maar eerstdaags eens langs het kantoor passeren en de reden waarom ik het geinstalleerd heb benadrukken.
Ben benieuwd!
dust schreef: @Paul,
Ben benieuwd!
Bij de aanmelding kan u controleren wat er juist is geinstalleerd , als je Home Bank
PRO , hebt dan heb je 42,35 euro aan je been.
Bij mij ging het er nogal vlug af, kan wel toeval zijn. Misschien dat ze op voorhand vastgestelde data hebben om die afhouding te doen.
@Paul
Dan denk ik dat ik 'geluk' heb. Zie alleen Home'Bank staan. Zowel off- als online.
Blijf toch met de nodige twijfels zitten over clientvriendelijkheid.
Enfin, 2009 kondigt zich al vrij snel verrassend aan. Vandaar de naam 'Lion' waarschijnlijk: Verrassend, spannend, aanvallend (op de centjes), ...
Bedankt Paul voor je antwoorden. Ik blijf het ING-gebeuren hier toch nog een beetje opvolgen, alvorens ik de rekeningen van ING echt begin te spijzen.
Dan denk ik dat ik 'geluk' heb. Zie alleen Home'Bank staan. Zowel off- als online.
Enfin, 2009 kondigt zich al vrij snel verrassend aan. Vandaar de naam 'Lion' waarschijnlijk: Verrassend, spannend, aanvallend (op de centjes), ...
Bedankt Paul voor je antwoorden. Ik blijf het ING-gebeuren hier toch nog een beetje opvolgen, alvorens ik de rekeningen van ING echt begin te spijzen.
Als je het geluk hebt om bij ING nog geen aanvraag om loondomiciliering, inkomsten uit huishuur enz. te laten storten, dan sturen ze je misschien binnenkort een brief met de belofte dat je 10 euro per maand op je rekening gaat gestort krijgen gedurende 12 maanden als je een loonsdomiciliering laat doen STRIKT volgens de door hen voorgestelde procedure;dust schreef: @Paul
Heb al ondervonden dat ze dat voorstel blijkbaar niet aan iedereen doen.
Zeker niet aan iemand die alles al spontaan heeft laten domicilieren
@Paul
Da's een goeie tip, maar om eerlijk te zijn: Het voelt niet goed aan. Als ik wat rondneus op dit forum, dan heerst er meer een sfeer van ontevredenheid dan contentement over deze bank.
Ik had me beter vooraf wat beter geinformeerd.
Da's een goeie tip, maar om eerlijk te zijn: Het voelt niet goed aan. Als ik wat rondneus op dit forum, dan heerst er meer een sfeer van ontevredenheid dan contentement over deze bank.
Ik had me beter vooraf wat beter geinformeerd.
Op het wachten (3 weken) na heeft een vriend van mij totaal geen problemen gehad met ING. Hij vond ze zelfs zeer vriendelijk en hij kreeg genoeg info mee om alles goed te installeren. Hij heeft geen kosten aangerekend gekregen. Die rekening heeft hij half november aangevraagd.
Waarom post ik dit? Niet om reclame voor ING te maken (weet zelfs niet wat het nut voor mij is...), maar wel om te laten weten dat er ook mensen tevreden zijn van dit product.
Waarom post ik dit? Niet om reclame voor ING te maken (weet zelfs niet wat het nut voor mij is...), maar wel om te laten weten dat er ook mensen tevreden zijn van dit product.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!