ING Lion Deposit: hoe rekeningafschriften afdrukken?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: ING Lion Deposit: hoe rekeningafschriften afdrukken?
Buidel schreef: Deze vraag werd reeds gesteld in een vroegere topic waar ik het antwoord van ING heb gepost :
"U contacteerde ons in verband met de uittreksels van uw ing Lion Account en de ing Lion Deposit.
Beide rekeningen zijn e-rekeningen.
Voor deze rekeningen zijn er geen papieren uittreksels.
Voorlopig is het mogelijk om de uittreksels uit te printen in de Self'Bank. Nadien zullen ze enkel via Home'Bank kunnen uitgeprint worden.
Dit geldt ook voor de ing Lion Deposit.
Momenteel kunt u nog geen uittreksels uitprinten via Home'Bank maar kunt u enkel de historiek raadplegen op uw Home'Bank.
Een uittreksel zal enkel verstuurd worden bij de intrestafrekening, begin januari.
Dit alleen omdat het project van rekeninguittreksels in Home Bank nog niet in productie is.
In afwachting van de uittreksels via Homebank heeft ING, in samenwerking met CBFA, besloten om een uittreksel te sturen bij de jaarlijkse intrestafrekening op het einde van het jaar (31/12)."
Intussen ontving ik recent ook dit bericht van ING :
"Aan het begin van het nieuwe jaar hebben we alvast goed nieuws voor u: op 1 januari 2009 krijgt u de intresten van uw ING Lion Deposit online spaarrekening uitbetaald.
Wilt u weten hoeveel u krijgt?
Dat is eenvoudig! Via ING Home'Bank kunt u vanaf 1 januari 2009 uw intrestafrekening raadplegen. Bovendien krijgt u vóór 15 januari 2009 per post een rekeninguittreksel met die intrestafrekening."
Persoonlijk ben ik er nog niet in geslaagd om mijn uitreksels van de Lion Deposit te downloaden via HomeBank of af te drukken in de selfbank. Deze is zelfs niet zichtbaar op het scherm van de selfbank (wel De Lion Account zicht- en spaarrekening).
Dat is wel jammer. Hopelijk veranderen ze nog van gedacht.
Even een bedenking. Screenshots zijn niet rechtsgeldig en rekeningafschriften zijn niet beschikbaar via de Self'bank en ook niet via Home'Bank.
Stel dat je niet meer kan inloggen via Home'Bank. Op welke manier kan je dan bewijzen (mochten er problemen optreden met ING) hoeveel geld er op je Lion Deposit staat?
Stel dat je niet meer kan inloggen via Home'Bank. Op welke manier kan je dan bewijzen (mochten er problemen optreden met ING) hoeveel geld er op je Lion Deposit staat?
Met de OFF LINE dienst van HOME BANK heb je onder de rubriek BUDGET de omzet van je rekeningen en je kunt het zelf printen
of EXPORTEREN 
Omdat het hier gaat om een VEILIGHEIDSBESTAND ga ik ervan uit dat het gerechterlijk aanvaard wordt als BEWIJS.

Omdat het hier gaat om een VEILIGHEIDSBESTAND ga ik ervan uit dat het gerechterlijk aanvaard wordt als BEWIJS.
ted schreef: Met de OFF LINE dienst van HOME BANK heb je onder de rubriek BUDGET de omzet van je rekeningen en je kunt het zelf printenof EXPORTEREN
off line dienst???
Waarschijnlijk werk jij met een digipass en heb je meer mogelijkheden dan ik?
Ik kan enkel inloggen op Home'Bank met een programma dat ik eerst moet openen en dan een wachtwoord ingeven.
Bij ING kan je kiezen tussen een gratis dienst en een waarvoor je 42 euro per jaar ( Home Bank Pro of zoiets )moet voor betalen, ik heb ook eens die van 42 euro per vergissing aangeklikt en effectief een paar dagen later gaat dat bedrag van je rekening af.Campzie schreef:ted schreef: Met de OFF LINE dienst van HOME BANK heb je onder de rubriek BUDGET de omzet van je rekeningen en je kunt het zelf printenof EXPORTEREN
off line dienst???
Ik kan enkel inloggen op Home'Bank met een programma dat ik eerst moet openen en dan een wachtwoord ingeven.
Neen er zijn 2 gratis versies. 1 met enkel de Home'Bank en 1 waar je alle offline toepassingen ook mee installeerd. Ik heb dat hier zo gedaan, dus het is niet de Home'Bank Pro waar je moet voor betalen.paul schreef:Bij ING kan je kiezen tussen een gratis dienst en een waarvoor je 42 euro per jaar ( Home Bank Pro of zoiets )moet voor betalen, ik heb ook eens die van 42 euro per vergissing aangeklikt en effectief een paar dagen later gaat dat bedrag van je rekening af.Campzie schreef:
off line dienst???
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Vaganzza schreef:paul schreef:
Bij ING kan je kiezen tussen een gratis dienst en een waarvoor je 42 euro per jaar ( Home Bank Pro of zoiets )moet voor betalen, ik heb ook eens die van 42 euro per vergissing aangeklikt en effectief een paar dagen later gaat dat bedrag van je rekening af.
Neen er zijn 2 gratis versies. 1 met enkel de Home'Bank en 1 waar je alle offline toepassingen ook mee installeerd. Ik heb dat hier zo gedaan, dus het is niet de Home'Bank Pro waar je moet voor betalen.
Ik ben eens gaan nakijken: https://download.ing.be/software/homeba ... sp?lang=nl
Ik heb zelf Home'Bank light gedownload.
Jij hebt dan Home'Bank Full version veronderstel ik? Die is dan ook gratis?
Inderdaad, ik heb de full geïnstalleerd.
Vaganzza schreef: Inderdaad, ik heb de full geïnstalleerd.
Bedankt maar dan toch niet zoals Paul 42 euro jaarlijks moeten gaan betalen ?

Ik ga straks de full ook eens uitproberen.
Dat kost u dan wel 42 euro hoor, ik heb mijn 42 euro pas na een klachtenbriefje teruggekregenCampzie schreef:Vaganzza schreef: Inderdaad, ik heb de full geïnstalleerd.
Neen, jij hebt de Pro versie geïnstalleerd. Met de full versie betaal je geen kosten. Ik heb nog niets van mijn rekening zien verdwijnen.paul schreef:Dat kost u dan wel 42 euro hoor, ik heb mijn 42 euro pas na een klachtenbriefje teruggekregenCampzie schreef:
Vaganzza schreef:Neen, jij hebt de Pro versie geïnstalleerd. Met de full versie betaal je geen kosten. Ik heb nog niets van mijn rekening zien verdwijnen.paul schreef:
Dat kost u dan wel 42 euro hoor, ik heb mijn 42 euro pas na een klachtenbriefje teruggekregen
Ik kan alleen maar de Light en de Full versie terugvinden.
Misschien is Pro wel een andere naam voor de Full versie?
@ Campzie
Voor de gewone man:
- Light = online (kost 0€/jaar)
- Full = online + offline (kost 0€/jaar)
Voor de professional (zaakvoerders, private banking clients, ...):
- Plus (met diverse opties zoals business, privalis, ...) (kost 42€/jaar)
Wellicht kan die Plus ook nog eens onderverdeeld worden in een online only en een online + offline, maar dat weet ik niet.
Zowel light, full als Plus kunnen met inlog/paswoord en met digipass worden bediend
Voor de gewone man:
- Light = online (kost 0€/jaar)
- Full = online + offline (kost 0€/jaar)
Voor de professional (zaakvoerders, private banking clients, ...):
- Plus (met diverse opties zoals business, privalis, ...) (kost 42€/jaar)
Wellicht kan die Plus ook nog eens onderverdeeld worden in een online only en een online + offline, maar dat weet ik niet.
Zowel light, full als Plus kunnen met inlog/paswoord en met digipass worden bediend
Laatst gewijzigd door Anonymous op 17 april 2009, 20:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Pecunia non olet
Bedankt voor de verduidelijking ezeltje!