ING wijzigt rente op groen boekje
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
ING wijzigt rente op groen boekje
De rentetarieven van de ING Groene Boekjes worden vanaf 1 december 2008 aangepast, hier volgen de nieuwe voorwaarden:
- basisrente: 1,25% (voorheen: 1,75%)
- getrouwheidspremie: 1,00% (voorheen: 0,50%)
- aangroeipremie: 0,00% (voorheen: 0,50%)
Dit is bank nummer 2 die gaat veranderen op 1 december. Valt het op dat de aangroei verdwenen is?
- basisrente: 1,25% (voorheen: 1,75%)
- getrouwheidspremie: 1,00% (voorheen: 0,50%)
- aangroeipremie: 0,00% (voorheen: 0,50%)
Dit is bank nummer 2 die gaat veranderen op 1 december. Valt het op dat de aangroei verdwenen is?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: ING wijzigt rente op groen boekje
1,25 is wel heel weinig ....
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
redenering: die mensen met een klassieke spaarrekening kijken toch niet naar hun rente. Als ze dat wel deden, hadden za al lang een online ING Lion account geopend.
hun motto:
"Laten we ze nog wat meer afzetten"
Het liefst herleiden ze de rente tot 0+0+0 en vragen ze nog een jaarlijkse beheerskost van 25 euro.
Maar dat zou wel een artikel in de krant opleveren en een reactie van testaankoop. En dat willenz e vermijden hé
hun motto:
"Laten we ze nog wat meer afzetten"
Het liefst herleiden ze de rente tot 0+0+0 en vragen ze nog een jaarlijkse beheerskost van 25 euro.

Maar dat zou wel een artikel in de krant opleveren en een reactie van testaankoop. En dat willenz e vermijden hé

Waiting for the financial meltdown...
Wie kent de huidige rente op het groen boekje?
Op de ING site is ze niet te vinden (of alleszins heel erg goed verstopt), en ze is ook niet meer opgenomen bij de vergelijking op spaargids...
Op de ING site is ze niet te vinden (of alleszins heel erg goed verstopt), en ze is ook niet meer opgenomen bij de vergelijking op spaargids...
Op dit ogenblik brengt het groene boekje 1% basis + 0,50% getrouwheidspremie op. Het groene boekje staat inderdaad niet in het overzicht, ik laat dat aanpassen.
Hoeveel brengt een "GO to 18" op qua intrest bij ING ?
Ik vergat er nog bij te vragen of deze rekening kan vanaf de leeftijd van 7 jaar.
Of is deze rekening pas mogelijk vanaf 12 jaar ??
Of is deze rekening pas mogelijk vanaf 12 jaar ??
Het groene boekje staat terug in de lijst.
Een kleine vraag dus ik wou hier geen nieuw topic voor openen:
Wat is eigenlijk het verschil tussen het "groene boekje" en een "ing lion deposit"?
Voor zover ik het goed begrepen had is een deposito een termijnrekening? Maar ik vind daar in de voorwaarden helemaal niets van terug?
Het renteverschil is ook niet mis:
Groen boekje: 1 + 0.5%
Lion deposit: 1.85 + 0.4%
Kort door de bocht is dat 0.75% verschil met getrouwheidspremie bij en 0.85% verschil zonder getrouwheidspremie. Dit kan toch niet enkel en alleen zijn voor het online beheer van die lion deposit? Of wel?
Alvast mijn excuses voor mijn onwetendheid
Wat is eigenlijk het verschil tussen het "groene boekje" en een "ing lion deposit"?
Voor zover ik het goed begrepen had is een deposito een termijnrekening? Maar ik vind daar in de voorwaarden helemaal niets van terug?
Het renteverschil is ook niet mis:
Groen boekje: 1 + 0.5%
Lion deposit: 1.85 + 0.4%
Kort door de bocht is dat 0.75% verschil met getrouwheidspremie bij en 0.85% verschil zonder getrouwheidspremie. Dit kan toch niet enkel en alleen zijn voor het online beheer van die lion deposit? Of wel?
Alvast mijn excuses voor mijn onwetendheid
Neen die deposit is geen termijnrekening. Het groene boekje is het klassieke spaarboekje van ING, de Lion Deposit is het online spaarboekje. M.a.w. de Deposit beheer je zelf online, met het klassieke spaarboekje kan je nog in een kantoor terecht. Vandaar ook het verschil in rente.
Bedankt voor het snelle en concrete antwoord!