Inloggen bij Morningstar
TIP
Inloggen bij Morningstar
Zijn er nog mensen die niet meer kunnen inloggen bij Morningstar om hun portefeuille te bekijken.
Is blijkbaar na hun update van de website. Moet elke 2 weken inloggen , maar nu gaat dit niet meer.
Het vak om op te klikken om je portefeuille te bekijken doet niets meer , is grijs.
Is blijkbaar na hun update van de website. Moet elke 2 weken inloggen , maar nu gaat dit niet meer.
Het vak om op te klikken om je portefeuille te bekijken doet niets meer , is grijs.
Re: Inloggen bij Morningstar
Geen moeilijkheden hier. Bij mij onthoudt hij mijn gebruikersnaam en wachtwoord dus ik moet niet iedere keer manueel inloggen. Wat als je de cookies van Morningstar verwijdert?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Hun lettertype is wel veranderd mij mij.
Dat lettertype vind ik vreselijk. Veel te dun.
Cookies verwijderen helpt ook niet 
Ik werk met Google Chrome , juist even geprobeerd met Firefox , probleem is hetzelfde

Ik werk met Google Chrome , juist even geprobeerd met Firefox , probleem is hetzelfde
Probleem opgelost , via een andere weg ingelogd , alles terug in orde.
Inloggen lukt wel, maar de koersen binnentrekken niet meer
.
Dat lukte de vorige dagen, toen was het ook al de nieuwe layout, nog probleemloos.

Dat lukte de vorige dagen, toen was het ook al de nieuwe layout, nog probleemloos.
Hier zie ik de actuele koersen van mijn fondsen.
Zien wel, maar ze binnentrekken lukt niet meer
.

Koersen binnenhalen met Google sheets via een importhtml formule lukt nog wel hoor... Enkel zijn de tabellen een beetje herschikt... als je wil stuur ik een formule om bv. de koers van een bepaald asset op te halen.
Hier de formule om de NIW van een asset uit te lezen in Google sheets:
=INDEX(SPLIT(INDEX(IMPORTHTML(D3;"table";10);2;3);F3);1;0)
In cel D3 dien je dan een URL te plaatsen zoals bv. voor het Robeco fonds http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR05SC9
=INDEX(SPLIT(INDEX(IMPORTHTML(D3;"table";10);2;3);F3);1;0)
In cel D3 dien je dan een URL te plaatsen zoals bv. voor het Robeco fonds http://www.morningstar.be/be/funds/snap ... F0GBR05SC9
Hoe was de formule dan voor de wijziging ?
Hopelijk kan ik dan, op basis van deze info, mijn achterliggende code aanpassen.
Annetje,
De nummers en volgorde van de tabellen zijn wat aangepast op de vernieuwde site... Dat is het enige wat ik tot hiertoe ontdekt heb in mijn code.
Alle relevante koers data van een bepaald (fonds) asset zit nu in tabel 10 op de overzichtspagina van dat welbepaalde asset, daarwaar dit vroeger dacht ik tabel 11 was...
De enige wijziging die ik moest doorvoeren was het tabelnummertje aanpassen in de formule
=IMPORTHTML(D3;"table";10)
De nummers en volgorde van de tabellen zijn wat aangepast op de vernieuwde site... Dat is het enige wat ik tot hiertoe ontdekt heb in mijn code.
Alle relevante koers data van een bepaald (fonds) asset zit nu in tabel 10 op de overzichtspagina van dat welbepaalde asset, daarwaar dit vroeger dacht ik tabel 11 was...
De enige wijziging die ik moest doorvoeren was het tabelnummertje aanpassen in de formule
=IMPORTHTML(D3;"table";10)
Bedankt !
Ik ga eens zoeken hoe dat in mijn achterliggende Excel-code zit.
Maar nu weet ik tenminste waar te zoeken
.
Ik ga eens zoeken hoe dat in mijn achterliggende Excel-code zit.
Maar nu weet ik tenminste waar te zoeken