Inspelen op de Chinese markt ?
TIP
Re: Inspelen op de Chinese markt ?
Is er een voorkeur om de fondsen in Eur of USD te kopen ?
Laatst gewijzigd door ann01 op 24 november 2020, 00:07, 1 keer totaal gewijzigd.
munt van het fonds heeft totaal geen belang, en zal het resultaat van de belegging niet beïnvloeden. (behalve dan de wisselkosten die jij zal hebben).
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
De Regional Comprehensive Economic Partnership (RCEP) is op 15 november ondertekend door 15 Aziatische landen. Deze landen zijn de 10 ASEAN landen samen met China, Japan, Zuid-Korea, Australië en Nieuw-Zeeland. 30% van het wereld BBP wordt door deze 15 landen geproduceerd en zij hebben een gezamenlijke bevolking van ca. 2.2 mia (30% van de wereldbevolking). Deze overeenkomst zal op termijn 95% van alle invoerrechten tussen de deelnemende landen elimineren en dus een enorme boost zijn voor de wederzijdse handel.
Deze overeenkomst zal de grootste vrijhandelszone ter wereld creëren en zal de economische betekenis van de VS en Europa reduceren.
Als dit een vergelijkbare boost zal geven aan de Aziatische economie als de EG gedaan heeft voor de Europese economie, kunnen we in de toekomst nog mooie prestaties verwachten van de beurzen van de deelnemende landen.
Bovendien zijn veel Aziatische landen mijlenver voorop in de implementatie van nieuwe technologieën t.o.v. Europa en de VS.
En deze landen hebben het coronavirus beter onder controle gehouden dan de westerse landen.
Ikzelf ben blootgesteld aan deze landen via:
Deze overeenkomst zal de grootste vrijhandelszone ter wereld creëren en zal de economische betekenis van de VS en Europa reduceren.
Als dit een vergelijkbare boost zal geven aan de Aziatische economie als de EG gedaan heeft voor de Europese economie, kunnen we in de toekomst nog mooie prestaties verwachten van de beurzen van de deelnemende landen.
Bovendien zijn veel Aziatische landen mijlenver voorop in de implementatie van nieuwe technologieën t.o.v. Europa en de VS.
En deze landen hebben het coronavirus beter onder controle gehouden dan de westerse landen.
Ikzelf ben blootgesteld aan deze landen via:
- JP Morgen China fund A dis USD
JP Morgen greater China fund A dis USD
JP Morgan Pacific equity fund A dis USD
Ageas
beurstaks ontwijken
via welke broker ?
via welke broker ?
idd om de beurstaks te ontwijken bij verkoop want de uitbetaalde dividenden zijn laag.
JP Morgan China gekocht via keytradebank.
De andere 2 via Medirect.
JPM China en JPM Greater China worden geleid door 2 AAA managers Howard Wang en Rebecca Jiang.
JP Morgan China gekocht via keytradebank.
De andere 2 via Medirect.
JPM China en JPM Greater China worden geleid door 2 AAA managers Howard Wang en Rebecca Jiang.
Als beginner moest en zou ik ook china en EM beleggen want van daar zou het komen, mis het, mis het niet!!!!
Echt! Ik heb er alleen maar mijn broek aan gescheurd.
Had het niet moeten doen.
EU en USA markten en daarmee gedaan.
En ja, ik heb inbev en apple en tesla, etc die zitten ook overal.
Dus is er onrechtstreeks toch exposure, meer dan genoeg voor mij.
Mijn advies, blijf er weg!
Trouwens, bedankt china voor het corona virus uit te vinden, jammer dat zij er niet in slagen om een vaccin te maken!
Een ziekenhuis zetten ze op 14 dagen, maar een medicijntje maken is toch nog iets wat ze daar niet kunnen.
Nieuwe ziektes maken daarentegen wel
Echt! Ik heb er alleen maar mijn broek aan gescheurd.
Had het niet moeten doen.
EU en USA markten en daarmee gedaan.
En ja, ik heb inbev en apple en tesla, etc die zitten ook overal.
Dus is er onrechtstreeks toch exposure, meer dan genoeg voor mij.
Mijn advies, blijf er weg!
Trouwens, bedankt china voor het corona virus uit te vinden, jammer dat zij er niet in slagen om een vaccin te maken!
Een ziekenhuis zetten ze op 14 dagen, maar een medicijntje maken is toch nog iets wat ze daar niet kunnen.
Nieuwe ziektes maken daarentegen wel

ik heb dezelfde ervaring gehad, maar dat is ondertussen toch al minstens 5 jaar geleden.
De wereld is nu veranderd en met dat aziatisch vrijhandelsverdrag heb ik toch de neiging om daar terug een positie te nemen.
Denk je niet Jhn ?
ok, prosus en ageas zijn ook azie spelers, en een werldwijd fonds zit ook voor een stuk ginder.
Maar dat nieuwe handelsverdrag zet me toch aant denken.
De wereld is nu veranderd en met dat aziatisch vrijhandelsverdrag heb ik toch de neiging om daar terug een positie te nemen.
Denk je niet Jhn ?
ok, prosus en ageas zijn ook azie spelers, en een werldwijd fonds zit ook voor een stuk ginder.
Die Die Schroder International Selection Fund Greater China A Accumulation is ook zeker het bekijken waard.
Vooral in 2018 weten ze de daling goed te beperken.
Vooral in 2018 weten ze de daling goed te beperken.
gebaseerd op de dividenden die het fonds uitbetaald kan je uitrekenen waar het kantelpunt ligt.
- als het fonds 5% dividenden uitbetaald lift het kantelpunt op minder dan een jaar.
- als het fonds 0.1% dividenden uitkeert is het een stuk meer dan een decennium.
- als het fonds 5% dividenden uitbetaald lift het kantelpunt op minder dan een jaar.
- als het fonds 0.1% dividenden uitkeert is het een stuk meer dan een decennium.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Het kan natuurlijk ook zijn dat de fiscus dit achterpoortje sluit. In het verleden is dat ook bij SICAV's en BEVEK's gebeurd die minimale dividenden uitkeerden. Niets belet de fiscus om een ruling uit te spreken dat het dividend een bepaald minimaal % moet bedragen om niet van een kapitaliserend fonds te kunnen spreken.
Als je in wereldspelers belegt dan zit je overal, dus ook in azie.nickname schreef: ↑24 november 2020, 12:39 ik heb dezelfde ervaring gehad, maar dat is ondertussen toch al minstens 5 jaar geleden.
Denk je niet Jhn ?
Dat is voor al genoeg.
Ik hoef geen 100% EM of china of azie fonds/etf, is echt wel te ver van mijn bed show.
Geldt ook voor die fondsbeheerders imho.
Als ik nu zie wat de return is van bvb een cspx of een iwda of de 4 fondsen van mijn flexer, dan ben ik super content.
Meer heb ik echt niet nodig!
Ik hoef dus ook geen gold of andere commodities, ja heb ik ooit ook geprobeerd, want daar moest je zijn ... not!
Verder heb ik individuele bedrijven in port, maar dat zijn bedrijven die ik ken en waar ik ook vaak klant van ben.
Simpel, toch?
Zoek het niet te ver! Want dat is niet nodig om een goede return te halen.
Ik denk dat het tijd is om te desinvesteren in Chinese bedrijven. De Chinese beurzen zijn de laatste twee dagen onderuit gegaan door de regels die de overheid aan bedrijven oplegt. China omarmt de vrije markt niet langer, nee, de Communistische Partij laat zien dat zij de baas is en zij alleen. In China zijn de economie en de bedrijven, ook de internationale, ondergeschikt aan de politiek. Ik denk dat ik de raad van Jhn ga opvolgen en mijn Aziëfondsen met uitzondering van Japan van de hand ga doen.