instapkosten bij pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
instapkosten bij pensioensparen
Hi,
ik doe al een aantal jaren aan pensioensparen waarbij ik automatisch maandelijkse stortingen doe (KBC). Ik wil er ook mee doorgaan, maar recent las ik op http://www.netto.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; dat een eenmalige storting in januari gemiddeld gezien een hoger rendement zou opleveren.
Hierbij nam ik even een kijkje op de vergelijkende tabel voor pensioensparen op deze site.
Het viel mij op dat er tabel met "max. instap" staat. Vooral die 'max.' vind ik bijzonder. Betekent dit dan dat er kan onderhandeld worden over deze instapkosten?
Mvg, Fabien
ik doe al een aantal jaren aan pensioensparen waarbij ik automatisch maandelijkse stortingen doe (KBC). Ik wil er ook mee doorgaan, maar recent las ik op http://www.netto.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; dat een eenmalige storting in januari gemiddeld gezien een hoger rendement zou opleveren.
Hierbij nam ik even een kijkje op de vergelijkende tabel voor pensioensparen op deze site.
Het viel mij op dat er tabel met "max. instap" staat. Vooral die 'max.' vind ik bijzonder. Betekent dit dan dat er kan onderhandeld worden over deze instapkosten?
Mvg, Fabien
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: instapkosten bij pensioensparen
Normaal gezien kan er steeds onderhandeld worden over de instapkosten.
Persoonlijk ben ik er niet van overtuigd dan een éénmalige storting in januari een hoger rendement oplevert.
Als je in een pensioenspaarfonds belegd, wordt een gespreide betaling aangeraden om eventuele schommelingen te minimaliseren.
Persoonlijk ben ik er niet van overtuigd dan een éénmalige storting in januari een hoger rendement oplevert.
Als je in een pensioenspaarfonds belegd, wordt een gespreide betaling aangeraden om eventuele schommelingen te minimaliseren.
Mis geen enkele kans om te besparen.