instapkosten bij pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
instapkosten bij pensioensparen
Hi,
ik doe al een aantal jaren aan pensioensparen waarbij ik automatisch maandelijkse stortingen doe (KBC). Ik wil er ook mee doorgaan, maar recent las ik op http://www.netto.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; dat een eenmalige storting in januari gemiddeld gezien een hoger rendement zou opleveren.
Hierbij nam ik even een kijkje op de vergelijkende tabel voor pensioensparen op deze site.
Het viel mij op dat er tabel met "max. instap" staat. Vooral die 'max.' vind ik bijzonder. Betekent dit dan dat er kan onderhandeld worden over deze instapkosten?
Mvg, Fabien
ik doe al een aantal jaren aan pensioensparen waarbij ik automatisch maandelijkse stortingen doe (KBC). Ik wil er ook mee doorgaan, maar recent las ik op http://www.netto.tijd.be" onclick="window.open(this.href);return false; dat een eenmalige storting in januari gemiddeld gezien een hoger rendement zou opleveren.
Hierbij nam ik even een kijkje op de vergelijkende tabel voor pensioensparen op deze site.
Het viel mij op dat er tabel met "max. instap" staat. Vooral die 'max.' vind ik bijzonder. Betekent dit dan dat er kan onderhandeld worden over deze instapkosten?
Mvg, Fabien
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: instapkosten bij pensioensparen
Normaal gezien kan er steeds onderhandeld worden over de instapkosten.
Persoonlijk ben ik er niet van overtuigd dan een éénmalige storting in januari een hoger rendement oplevert.
Als je in een pensioenspaarfonds belegd, wordt een gespreide betaling aangeraden om eventuele schommelingen te minimaliseren.
Persoonlijk ben ik er niet van overtuigd dan een éénmalige storting in januari een hoger rendement oplevert.
Als je in een pensioenspaarfonds belegd, wordt een gespreide betaling aangeraden om eventuele schommelingen te minimaliseren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
freetotax2005,freetotax2005@yahoo.com schreef:Persoonlijk ben ik er niet van overtuigd dan een éénmalige storting in januari een hoger rendement oplevert.
Het artikel:
http://netto.tijd.be/dossier/pensioensp ... ioensparen" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Best een interessant artikel, maar het waarom is me niet volledig duidelijk, waarom je nu juist een beter rendement hebt als je in januari stort ipv december/maandelijkse. Er staat ook niet welke fondsen ze onderzocht hebben.
Ik heb eens gehoord dat de beurs daalt bij het begin van de zomer, omdat beleggers liever aandelen zouden verkopen voor ze op reis vertrekken. Omdat ze op reis de beurs niet volgen en dus liever aandelen verkopen vooraleer op reis te vertrekken i.p.v. aandelen aan te kopen en dan op reis te vertrekken.freetotax2005@yahoo.com schreef:Best een interessant artikel, maar het waarom is me niet volledig duidelijk, waarom je nu juist een beter rendement hebt als je in januari stort ipv december/maandelijkse. Er staat ook niet welke fondsen ze onderzocht hebben.
Mss is er een gelijkaardig effect met nieuwjaar.
Nog eens over dat onderhandelen van de instapkosten. Is het reëel om een reductie op de instapkosten bij pensioensparen te verwachten?
- > Misschien wel als je 1 betaling doet i.p.v. 12 betalingen per jaar?
Laatst gewijzigd door Fab4 op 17 november 2010, 15:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Men veronderstelt dat de beurs steeds stijgt. Dit is wel niet altijd het geval, op de korte termijn. Maar over het algemeen wel, anders zou de beurs ook dalend zijn op de lange termijn. Wat ook niet de bedoeling is.freetotax2005@yahoo.com schreef:Best een interessant artikel, maar het waarom is me niet volledig duidelijk, waarom je nu juist een beter rendement hebt als je in januari stort ipv december/maandelijkse. Er staat ook niet welke fondsen ze onderzocht hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Nog eens over dat onderhandelen van de instapkosten. Is het reëel om een reductie op de instapkosten bij pensioensparen te verwachten?
- > Misschien wel als je 1 betaling doet i.p.v. 12 betalingen per jaar?[/quote]
Ik denk dat je meer kans maakt als je ergens een 'spaarpotje' hebt die je kan overbrengen naar de desbetreffende bank of bv een nieuwe verzekering ambieert
Het feit dat je 1 betaling doet of 12 zal m.i. niet zo zwaar doorwegen.
- > Misschien wel als je 1 betaling doet i.p.v. 12 betalingen per jaar?[/quote]
Ik denk dat je meer kans maakt als je ergens een 'spaarpotje' hebt die je kan overbrengen naar de desbetreffende bank of bv een nieuwe verzekering ambieert

Fab4 schreef:Hi,
Mvg, Fabien
misschien beginnen met pricos ( kbc ) links te laten liggen.
bvb arpe is 0 % instapkosten.
ge moet uw rekeningske eens maken van instapkosten bij kbc.
is instap , kost hier , kost daar.
me dunkt er zijn alternatieven.
deed een paar jaar beleggingen met advies bij kbc.
heb in augustus mijn rekeningske gemaakt.
in september mijn kosten papierke ( balans winst - verlies - kosten) afgegeven.
en tot hiertoe ze nog niet gehoord.
blijkbaar zouden velen eens een rekeningske moeten maken.
mijne portefeulle is armer , kbc veel rijker aan hun kosten.
dat die winst maken , ja die kosten zeker.
succes
Hoe werkt dat eigenlijk met instapkosten?
Is dat een éénmalige kost of is dat per storting een % voor de makelaar/bank?
Is dat een éénmalige kost of is dat per storting een % voor de makelaar/bank?