instorting brug... het is de schuld van europa ?
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
- de sossen
- de Walen
- de eerste generatie immigranten
- de zakkenvullende politiekers
- de vakbond
- IS
- de joden
- de Russen
- d'Amerikanen
- Europa
- de kinderen van de immigranten
- de CVP
- de vluchtelingen
- IS
- ...
* vul aan of schrap
en wie vooral niet :
- de nva (want ja, die zijn nog niet lang aan de macht en kunnen nu eenmaal de problemen uit het verleden niet snel genoeg oplossen want daarvoor hebben ze nu even geen tijd, ze moeten eerst "postjes pakken" in allerlei raden, wat ze nochtans - volgens hun kracht van verandering - niet gingen doen ...
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
- " de anderen" nog vergeten
- Trump
- de belastingbetaler
- de kiezer
- Trump
- de belastingbetaler
- de kiezer
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Eigenlijk is het simpel.
Er worden een tiental bruggen vervangen. Veel zijn nog in perfecte staat, maar te laag voor de scheepvaart.
Bron: https://www.vlaamsewaterweg.be/opwaarde ... bertkanaal
Hoe kunnen zij dat betalen? Door een vergoeding te vragen voor "iedereen" die het kanaal gebruikt.
Gebruik het geld van de kilometervergoedingen voor onderhoud en herstel wegen.
Problemen: er is een te grote achterstand + rijtax zou wegvallen.
Er worden een tiental bruggen vervangen. Veel zijn nog in perfecte staat, maar te laag voor de scheepvaart.
Bron: https://www.vlaamsewaterweg.be/opwaarde ... bertkanaal
Hoe kunnen zij dat betalen? Door een vergoeding te vragen voor "iedereen" die het kanaal gebruikt.
Gebruik het geld van de kilometervergoedingen voor onderhoud en herstel wegen.
Problemen: er is een te grote achterstand + rijtax zou wegvallen.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Meer tol en kilometerheffing vragen lost het probleem niet op want de inkomsten daarvan worden niet aangewend om de verkeersinfrastructuur te onderhouden. De overheid geeft het liever aan andere dingen uit.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Marc coucke?geebee schreef: ↑16 augustus 2018, 23:09- de sossen
- de Walen
- de eerste generatie immigranten
- de zakkenvullende politiekers
- de vakbond
- IS
- de joden
- de Russen
- d'Amerikanen
- Europa
- de kinderen van de immigranten
- de CVP
- de vluchtelingen
- IS
- ...
* vul aan of schrap
en wie vooral niet :
- de nva (want ja, die zijn nog niet lang aan de macht en kunnen nu eenmaal de problemen uit het verleden niet snel genoeg oplossen want daarvoor hebben ze nu even geen tijd, ze moeten eerst "postjes pakken" in allerlei raden, wat ze nochtans - volgens hun kracht van verandering - niet gingen doen ...
Optima bank?
L&h?
Zilverfonds?
Frank deboossere?
Bende van Nijvel
Al die zwartwerkers die jullie huis plakken maar niks bijdragen aan onze economie en hier met hun PL, H, BG auto rondrijden?
Witte kassa?
...
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Het viaduct van Gentbrugge, in eigen land, schijnt ook zo een lijdensweg te zijn of te worden.
Niet te vervangen en in de loop der jaren niet van problemen gespaard geweest.
Over een paar jaar worden de steunpilaren verstevigd in het kader van een restauratie.
Als we de cijfers konden boven halen zou blijken dat deze viaduct al duur geweest is in onderhoud. Er is geen andere oplossing, veronderstel ik.
Niet te vervangen en in de loop der jaren niet van problemen gespaard geweest.
Over een paar jaar worden de steunpilaren verstevigd in het kader van een restauratie.
Als we de cijfers konden boven halen zou blijken dat deze viaduct al duur geweest is in onderhoud. Er is geen andere oplossing, veronderstel ik.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Een tunnel bouwen ene met 2 rijvakken in elke richting , een spoortunnel daarbij is voor later kost te veel.haelewyn schreef: ↑17 augustus 2018, 08:27 Het viaduct van Gentbrugge, in eigen land, schijnt ook zo een lijdensweg te zijn of te worden.
Niet te vervangen en in de loop der jaren niet van problemen gespaard geweest.
Over een paar jaar worden de steunpilaren verstevigd in het kader van een restauratie.
Als we de cijfers konden boven halen zou blijken dat deze viaduct al duur geweest is in onderhoud. Er is geen andere oplossing, veronderstel ik.
Als vb van hierboven die spoortunnel in het liefkenshoek project was 1 miljard extra.
Niet doorgegaan vanwege begrotings norm voor € , vele jaren later was de kostprijs 13 miljard.
De man uit Brakel heeft toch een mooie besparing gedaan me dunkt.
Och ja zijne zoon en de vierde Telekom speler.
Die miljarden zijn good old BF.
Estate Guru believer.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Elastisch en soepel zijn.. Met de wind meedraaien. Ook al komt die vandaag misschien uit het Westen en drie dagen later uit het Oosten. Daar win je kiezers mee zeker ?Didymus schreef: ↑16 augustus 2018, 23:04 Dit is ook een giller: de Vijfsterrenbeweging (coalitiepartner in de huidige Italiaanse regering) vond de privatisering van de autostrades sowieso schandalig, maar sloot zich tegelijk ook aan bij zowat elk burgerprotest gekant tegen grote infrastructuurwerken, zogezegd omdat het allemaal onnodige geldverspilling is.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
In de jaren '60 bij de aanleg van de autosnelwegen was het eenvoudig, er was niets dus kon er lustig gebouwd worden, brugje hier, brugje daar, tunneltje hier, viaductje ginder ... maar ooit zullen al die zaken moeten vervangen worden ... en dat wordt een chaos. Je kan niet zomaar een "verboden doorgang"-bordje zetten en zeggen dat het binnen 5 jaar weer open gaat.
Zou er hier ooit iemand in het verleden en/of het heden daar al eens over nagedacht hebben ?
Zou er hier ooit iemand in het verleden en/of het heden daar al eens over nagedacht hebben ?
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
We will cross that bridge when we get there...
Of de vertaling van wijlen JL Dehaene : We zullen de problemen aanpakken als ze zich stellen.
Of de vertaling van wijlen JL Dehaene : We zullen de problemen aanpakken als ze zich stellen.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
het is dan volgens Jean-Luc goedkoper om die paar bruggen EERST te laten instorten, en die dan te maken, dan preventief alle bruggen met lijm " velpon" of " betonverf" wat aan elkaar te houden
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
-spaargidsgeebee schreef: ↑16 augustus 2018, 23:09- de sossen
- de Walen
- de eerste generatie immigranten
- de zakkenvullende politiekers
- de vakbond
- IS
- de joden
- de Russen
- d'Amerikanen
- Europa
- de kinderen van de immigranten
- de CVP
- de vluchtelingen
- IS
- ...
* vul aan of schrap
en wie vooral niet :
- de nva (want ja, die zijn nog niet lang aan de macht en kunnen nu eenmaal de problemen uit het verleden niet snel genoeg oplossen want daarvoor hebben ze nu even geen tijd, ze moeten eerst "postjes pakken" in allerlei raden, wat ze nochtans - volgens hun kracht van verandering - niet gingen doen ...
- de poetsvrouw van de "minister van bruggen"
- de niet-handschuddende joden
- Kris Peeters
- de werkende bevolking
- de doppers
-de renteniers
- maar vooral van de kiezers die de "verkeerden" gekozen hebben, vraag mij nu niet wie de " juisten" zijn, want die zal je niet vinden
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
- Jan Jambon?
- Theo Francken?
- Weyts?
- Koen Kenis?
- Muyters?
-Bart den bleiter?
-Ridder Timmermans? (de bruine vokaridder)
JUL CUMUL?
- Theo Francken?
- Weyts?
- Koen Kenis?
- Muyters?
-Bart den bleiter?
-Ridder Timmermans? (de bruine vokaridder)
JUL CUMUL?
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
In Limburg gaan ze een tramlijn aanleggen. Deze wordt deels ondertunneld.
Tramlijn Hasselt - Maastricht. Niemand wil die lijn nog, zowel in Nederland als in België zijn er geen voorstanders meer, maar het is ooit zo beslist geweest, dus men begint met de bouw.
Gelukkig zien we binnenkort waarom we 50% en meer van ons loon afdragen. Benieuwd wie er op een tram van Hasselt naar Maastricht gaat zitten.
Tramlijn Hasselt - Maastricht. Niemand wil die lijn nog, zowel in Nederland als in België zijn er geen voorstanders meer, maar het is ooit zo beslist geweest, dus men begint met de bouw.
Gelukkig zien we binnenkort waarom we 50% en meer van ons loon afdragen. Benieuwd wie er op een tram van Hasselt naar Maastricht gaat zitten.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Tiens, ik dacht dat Limburgers steen en been klagen omdat het openbaar vervoer er zo slecht ontwikkeld is? Is er dan eens een ambitieus project, dan is er plots geen draagvlak meer voor.
Burgers verdedigen meestal enkel het algemeen belang als ze er zelf geen last van hebben. Het moment dat er iets in te dicht bij hun achtertuin op til is om een hoger doel te dienen, kunnen er niet genoeg burgercomités worden opgericht.
Burgers verdedigen meestal enkel het algemeen belang als ze er zelf geen last van hebben. Het moment dat er iets in te dicht bij hun achtertuin op til is om een hoger doel te dienen, kunnen er niet genoeg burgercomités worden opgericht.