instorting brug... het is de schuld van europa ?
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Ik denk dat Limburgers liever hadden dat het openbaar vervoer geoptimaliseerd werd ipv nieuwe lijnen dien nu sneller met de bus te bereiken zijn (flixbus).
Kijk, ik woon op 8km van het centrum. Met de auto doe ik 15 minuten naar mijn werk, 20 a 25 in de spits afhankelijk van de drukte.
Met de fiets doe ik er 30 minuten over. Ik doe dat via een omweg langs het kanaal voor de rust en veiligheid.
Met de bus doe ik er in het beste geval 1 uur over. Dan moet ik met de fiets naar het centrum van mijn deelgemeente gaan en daar een bus nemen naar het station. 5 a 10 minuten wachten op dan een andere bus te nemen en dan nog eens 10min wandelen. Ik wandel dan even lang als dat ik via de snelste weg zou fietsen.
Ik zou dan inderdaad liever hebben dat ze het nodige openbaar vervoer optimaliseren. Maar klagen... Nee ik heb in heel mijn leven nog geen 100 keer de bus genomen. Dus dat stoort mij niet. Ik ben alleen en trek mijn plan wel. Jammer voor en jeugd wel.
Kijk, ik woon op 8km van het centrum. Met de auto doe ik 15 minuten naar mijn werk, 20 a 25 in de spits afhankelijk van de drukte.
Met de fiets doe ik er 30 minuten over. Ik doe dat via een omweg langs het kanaal voor de rust en veiligheid.
Met de bus doe ik er in het beste geval 1 uur over. Dan moet ik met de fiets naar het centrum van mijn deelgemeente gaan en daar een bus nemen naar het station. 5 a 10 minuten wachten op dan een andere bus te nemen en dan nog eens 10min wandelen. Ik wandel dan even lang als dat ik via de snelste weg zou fietsen.
Ik zou dan inderdaad liever hebben dat ze het nodige openbaar vervoer optimaliseren. Maar klagen... Nee ik heb in heel mijn leven nog geen 100 keer de bus genomen. Dus dat stoort mij niet. Ik ben alleen en trek mijn plan wel. Jammer voor en jeugd wel.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Dat is het probleem van openbaar vervoer.
Het brengt je van een plaats waar je niet bent, naar een plaats waar je niet moet zijn. Op een moment dat je niet uitkomt.
Dus je mag er eerst heengaan, dan wachten, en dan moet je nog naar de bestemming gaan.
Drie keer verlies. En dat is nu eenmaal eigen aan openbaar vervoer.
Het werkt alleen als die verliesposten er niet zijn. Bijv. een bestemming waar iedereen heen moet (de luchthaven bijv.), of bij verbindingen die zo frequent zijn dat je niet lang moet wachten (de metro bijv.).
Desondanks blijft men investeren in een model dat niet werkt. En bij voorkeur in kapitaal dat zeker niet elders kan ingezet worden (sporen).
Groot contrast met de competitieve en rendabele investering van lange-afstandsbussen. Als die een lijn hebben die niet succesvol is, wordt het kapitaal (de bus) gewoon ingezet tussen andere steden.
Bij falende tramlijnen werkt het omgekeerd.
De put zo diep mogelijk maken zodat de samenleving verplicht wordt om de tram te laten rijden.
Maar zo'n verhaal valt niet uit te leggen in de 20s van het journaal.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Ik heb ik Brussel gewoond, daar is een fantastisch openbaar vervoer! Vooral de metro! Was zalig wonen door het openbaar vervoer...
Dat je een metro niet meer zomaar in een stad krijgt dat snapt iedereen.
Trams daar ben ik voorstander van, maar doe het dan nuttig. Van deelgemeente naar hoofdgemeente. Ok. Maar toch niet van 2 wanabiegrootsteden naar elkaar..'
Dat je een metro niet meer zomaar in een stad krijgt dat snapt iedereen.
Trams daar ben ik voorstander van, maar doe het dan nuttig. Van deelgemeente naar hoofdgemeente. Ok. Maar toch niet van 2 wanabiegrootsteden naar elkaar..'
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
In geen van de twee grootsteden heb ik al een voet gezet. Mis ik iets ?
Openbaar vervoer genre onze hoofdstad is prima. Op de kleinere lijnen moet ik daar ook wachten in een weekend. Maar dan rij ik met de auto tot aan de metro ... werkt ook.
Openbaar vervoer .. euhhhmm.. ik ben kompleet VOOR maar het had her en der gratis moeten zijn. Want Gratis is Leuker dan Betalen. Is dat geen goede mantra voor een nieuwe partij ?
Voor wie eens iets te bezien wil hebben op een zondag : de markt aan het zuidstation is de moeite waard en goed voor de beurs van de Spaargidser.
Geen idee waarom iemand naar Marrakech zou willen reizen. Het was daar deze zomer trouwens even warm.
Openbaar vervoer genre onze hoofdstad is prima. Op de kleinere lijnen moet ik daar ook wachten in een weekend. Maar dan rij ik met de auto tot aan de metro ... werkt ook.
Openbaar vervoer .. euhhhmm.. ik ben kompleet VOOR maar het had her en der gratis moeten zijn. Want Gratis is Leuker dan Betalen. Is dat geen goede mantra voor een nieuwe partij ?
Voor wie eens iets te bezien wil hebben op een zondag : de markt aan het zuidstation is de moeite waard en goed voor de beurs van de Spaargidser.
Geen idee waarom iemand naar Marrakech zou willen reizen. Het was daar deze zomer trouwens even warm.
- Spruitekop
- VIP member
- Berichten: 5977
- Lid geworden op: 07 apr 2008
- Contacteer:
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Net hetzelfde met de doortrek van het Gentse tramnet tot in Sint-Martens-Latem, precies of ze daar zitten op te wachten. Die nemen liever hun Porsche, Ferrari, Tesla, BMW, Mercedes, Audi, Bentley om te gaan shoppen in Knokke.voodoo schreef: ↑17 augustus 2018, 10:53 In Limburg gaan ze een tramlijn aanleggen. Deze wordt deels ondertunneld.
Tramlijn Hasselt - Maastricht. Niemand wil die lijn nog, zowel in Nederland als in België zijn er geen voorstanders meer, maar het is ooit zo beslist geweest, dus men begint met de bouw.
Zie je die al op een tram zitten.


Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Je mist niets als je nooit in Maastricht of Hasselt geweest bent.
Weet je als 15-16 jarige was dat eens leuk een koffieshop binnen gaan, maar daar zijn we nu wat te oud voor geworden
De kerstmarkten zijn ook leuk, maar als je die in Brussel kan bezoeken, die is ook leuk hé. Als je er 1 gezien hebt heb je ze allemaal gezien.
Ik had het geluk in de buurt van een metrostation te wonen. Om de 10 minuten een metro naar beide kanten, zeker in de spits.
In het weekend eventjes kijken om hoe laat je een metro hebt.
Nuja, fietsen was bijna onmogelijk in Brussel, dus alle voordelen hebben zijn nadelen zeker?
Weet je als 15-16 jarige was dat eens leuk een koffieshop binnen gaan, maar daar zijn we nu wat te oud voor geworden

De kerstmarkten zijn ook leuk, maar als je die in Brussel kan bezoeken, die is ook leuk hé. Als je er 1 gezien hebt heb je ze allemaal gezien.
Ik had het geluk in de buurt van een metrostation te wonen. Om de 10 minuten een metro naar beide kanten, zeker in de spits.
In het weekend eventjes kijken om hoe laat je een metro hebt.
Nuja, fietsen was bijna onmogelijk in Brussel, dus alle voordelen hebben zijn nadelen zeker?
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Er zitten vrij veel risico's in de brug waardoor de kans dat het plots mis gaat, reëel is. De pylonen zijn niet aardbevingsbestendig dwz dat ze ook niet zo goed trillingsbestendig zijn oa voor trillingen door het vele zware verkeer. Het wegdek is van beton, dwz in principe te zwaar voor grote overspanningen. Staal was veel beter geweest. Het wegdek is maar met 1 arm links en rechts opgehangen. Als 1 arm het begeeft, is er geen reserve, geen evenwicht meer en stort de ganse sectie inclusief ook de pijlers in. Het wegdek en de armen zijn van voorgespannen beton. De techniek was is de jaren 60 vrij nieuw. In het voorspanbeton zitten maw dus kabels die onder spanning staan. Zo kan je oa iets lichtere constructies maken. De vraag is wat er gebeurt als de voorspankabels in de loop van de tijd corroderen en ook in welke mate men de kabels kan controleren op corrosie - gezien ze in het beton ingekapseld zitten. Het was alvast veel beter geweest om geen betonnen draagarmen te gebruiken maar stalen, en meerdere. Als er 1 afknapt, hebt je tenminste nog wat reserve. Samengevat, een aanzienlijke opeenstapeling van risico's. Waarschijnlijk hebben gespecialiseerde bouwfirma's en universiteiten software om de risico's van deze brug te simuleren en te voorspellen welke de kans is dat het effectief misgaat ifv een aantal parameters bvb het aantal vrachtwagens per dag, de corrosiegraad van de kabels ea.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
zeker als men kabels gebruikt die niet van ijzer maar van beton zijn ( betonrot hebgen ze daar nog nooit van gehoord)
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
In het land van de maffia
Minderwaardig staal gebruikt , en er een paar rijk van geworden ?
Estate Guru believer.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Er is opnieuw een brug ingestort in Italië, in Aulla, op zo’n 100 kilometer van Genua. Dankzij de lockdown door het coronavirus bevonden zich slechts twee auto’s op de brug toen ze instortte en raakte slechts één persoon gewond.
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
weeral een barriere meer zodat het virus zich niet kan verspreiden
in Italie gaat men wel erg ver om het coronavirus in te dijken, bruggen onderbreken
in Italie gaat men wel erg ver om het coronavirus in te dijken, bruggen onderbreken
Re: instorting brug... het is de schuld van europa ?
Mja ... in de grafiek van ingestorte bruggen storten er toch meer in in Belgie (per miljoen inwoners) hoor ...
Aanvaard nu eens gewoon dat wij het slechter doen !!! Behalve in Antwerpen... daar doen we alles beter.. Want daar is Besten Bart aan de macht.

Maar die heb ik al lang op mijn negeerlijst gezet.
Aanvaard nu eens gewoon dat wij het slechter doen !!! Behalve in Antwerpen... daar doen we alles beter.. Want daar is Besten Bart aan de macht.



Maar die heb ik al lang op mijn negeerlijst gezet.