Integrale in de problemen?
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Integrale in de problemen?
3,75 is op de originele inleg.
De verworven rentes krijgen andere rentes toch?
De verworven rentes krijgen andere rentes toch?
hebben jullie enig idee wie wil overnemen ?
zou dat de kans op enige winstdeelname voor de lagere rentes op Certiflex verhogen/veranderen ? eerder had Integrale gezegd dat er geen winstdeelnames meer komen ….
zou dat de kans op enige winstdeelname voor de lagere rentes op Certiflex verhogen/veranderen ? eerder had Integrale gezegd dat er geen winstdeelnames meer komen ….
-
anonymous
Enkel een buitenlandse investeerder die dit doet omwille van subsidies of fiscale voordelen in hun land. En als ze voldoende geld krijgen om de portefeuille over te nemen (jawel, geld krijgen om de toekomstige verliezen te dekken).
En met 100% zekerheid om nooit meer winstdeling te geven. Waarom zouden ze dat doen? Het zou uit hun eigen zak komen.
Zou ik dan mijn plan om mijn Certiflex af te kopen (nog 7 jaar aan 0.32% netto) niet laten beinvloeden door een overnemer ?
Zonder winstdeelname in de toekomst is het namelijjk hopeloos voor mij…
Zonder winstdeelname in de toekomst is het namelijjk hopeloos voor mij…
-
anonymous9
@crimi,
Op 27 oktober wordt bekend welke scenario's Integrale zelf ziet.
Blijkbaar is er dus een overnemer.
Je kunt toch hopelijk nog 3 daagjes wachten?
Alle respect voor jou en de pech die je hebt bij je Certiflex-contract.
Maar paniek is altijd een slechte raadgever.
Op 27 oktober wordt bekend welke scenario's Integrale zelf ziet.
Blijkbaar is er dus een overnemer.
Je kunt toch hopelijk nog 3 daagjes wachten?
Alle respect voor jou en de pech die je hebt bij je Certiflex-contract.
Maar paniek is altijd een slechte raadgever.
+1
Winstdelingen zijn geen filantropie, je kan het zien als "marketing" om nieuwe klanten/geld aan te trekken.
In een scenario waar ze de verzekeringen willen "afronden" is er geen reden meer om extra geld aan te trekken.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
dank voor jullie begrip ; ik kan zeker wachten tot 27/10 maar ik denk dat het nog heel lang zal duren voor er over zaken als winstdeelname in de toekomst duidelijkheid zal zijn ; grote kans ook dat dan de rente van mogelijke herbelegging verder is gezakt ….
Ook heeft Integrale in een Q&A gezet dat "voor CertiFlex-contracten wordt de komende jaren geen winstverdeling meer toegekend" .
Ook heeft Integrale in een Q&A gezet dat "voor CertiFlex-contracten wordt de komende jaren geen winstverdeling meer toegekend" .
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Nethys heeft "nee" gezegd. Zie l'Echo.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.
Prepare for the worse ... jammer maar helaas tak21 zijn ook beleggingen en hebben dus ook altijd een risico!crimi schreef: ↑24 oktober 2020, 15:29 dank voor jullie begrip ; ik kan zeker wachten tot 27/10 maar ik denk dat het nog heel lang zal duren voor er over zaken als winstdeelname in de toekomst duidelijkheid zal zijn ; grote kans ook dat dan de rente van mogelijke herbelegging verder is gezakt ….
Enkel bij spaarrekeningen is er geen risico ... en dus ook geen rente, alle amper.
-
anonymous9
Volgens dezelfde redenering zijn ook spaarrekeningen niet risicoloos, hoor. Zie de IJslandse banken in 2008.
ik heb nog eens gerekend - blijven zitten met Certiflex voor 7 jaar aan 0.32 netto is verlies van 0.5% aan kapitaal op einde - met een termijnrekening aan 0.85% netto geeft met kosten gerekend 0.8% winst op einde - ik weet niet wat wachten om af te kopen nog kan veranderen voor deze berekening ? of mis ik iets ? het enige wat me kan redden is een overnemer met winstdeelname maar is dat mogelijk , nu het ook weer mis gaat met een overname , of kan bij liquidatie het voor mij beter worden ?
Ik heb vorige week mijn afrekening gekregen per mail, nog iemand?
- Superspaarder
- Sr. Member

- Contacteer:
Nethys ontkent "nee" te hebben gezegd. Zie RTBF.
Bogleheads portefeuille : Aandelen : IWDA (70%) + EMIM (15%) + ZPRS (15%) / Vaste rente : Tak 21 + LTS + Obligaties + Spaarrekening / Mix : PSP.