'interestshopping geen goed idee' aldus Wouter Beke (CD&V,commissie Financiën)
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
'interestshopping geen goed idee' aldus Wouter Beke (CD&V,commissie Financiën)
Wouter Beke (CD&V) , voorzitter van de commissie Financiën en Economie, vindt interestshopping geen goed idee. Dat verklaarde hij in een interview op 8 december in het Radio 1 programma Peeters en Pichal.
We citeren uit het interview:
Mevr Peeters: 'Het is een goede zaak zegt u dat consumenten aangezet worden om trouw te blijven aan hun bank?'
Dhr Beke: 'Wel ik denk dat het inderdaad goed is dat men niet aan interestshopping gaat doen'
Het volledige interview kan u hier beluisteren
Wouter Beke wil, samen met de collega's van de senaatscommissie financiën, een hervorming doorvoeren van de spaarrekeningen. Veranderen van bank zal ontmoedigd worden.
Gaat u akkoord met Dhr Beke?
Webmaster Update: 10 december 21:00 ik merk dat jullie ongelukkig zijn met de uitspraken van Mr Beke, en dat is jullie goed recht. Maar door de woede hier de vrije loop te laten gaan zal niemand overtuigd worden om van standpunt te veranderen.
Laten we eerder proberen hier ook een inhoudelijke discussie te voeren over het waarom. Waarom gaat u al of niet akkoord met deze uitspraken en graag uw argumentatie erachter.
We citeren uit het interview:
Mevr Peeters: 'Het is een goede zaak zegt u dat consumenten aangezet worden om trouw te blijven aan hun bank?'
Dhr Beke: 'Wel ik denk dat het inderdaad goed is dat men niet aan interestshopping gaat doen'
Het volledige interview kan u hier beluisteren
Wouter Beke wil, samen met de collega's van de senaatscommissie financiën, een hervorming doorvoeren van de spaarrekeningen. Veranderen van bank zal ontmoedigd worden.
Gaat u akkoord met Dhr Beke?
Webmaster Update: 10 december 21:00 ik merk dat jullie ongelukkig zijn met de uitspraken van Mr Beke, en dat is jullie goed recht. Maar door de woede hier de vrije loop te laten gaan zal niemand overtuigd worden om van standpunt te veranderen.
Laten we eerder proberen hier ook een inhoudelijke discussie te voeren over het waarom. Waarom gaat u al of niet akkoord met deze uitspraken en graag uw argumentatie erachter.
Laatst gewijzigd door Anonymous op 10 december 2008, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: 'interestshopping geen goed idee' aldus Wouter Beke (CD&V,commissie Financiën)
Wat Wouter Beke "denkt" is volgens mij niet zo belangrijk...
Interessanter zou zijn te achterhalen wat zijn motieven en belangen zijn...
Hoe dan ook (en gelukkig), dient men in België de Europese regelgeving na te leven...
Interessanter zou zijn te achterhalen wat zijn motieven en belangen zijn...
Hoe dan ook (en gelukkig), dient men in België de Europese regelgeving na te leven...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: 'interestshopping geen goed idee' aldus Wouter Beke (CD&V,commissie Financiën)
En dat komt uit de mond van een politieker met een nettoloon van...
Zij verkopen liever hun aandelen met voorkennis...
Zij verkopen liever hun aandelen met voorkennis...

Ik denk dat ik een cursus politiek ga volgen... eerst veel bla-bla over 'vrij verkeer in Europa', concurrentie, vrijmaking van de markt, opheffing van max. broodprijs, enz. en nu zouden wij niet zelf mogen kiezen welke bank wij willen hebben ?! Hollanders lachen ons weer uit en zeggen: "gekker moet het niet worden"! Nu komt een totaal onbekende derderangs pipo mij even vertellen wat "goed is voor mij" ?! dank zij al die debiele politiekers: de dag na de wet op het vrijmaken van de prijs: mijn brood 14 cent duurder, we worden zelfs "verplicht" om een andere energieleverancier te nemen, kansarmen kunnen een computer kopen (natuurlijk: overal 21 °/° BTW op kan niet iedereen ophoesten) maar van bank veranderen: dat mag niet en schijnt "doodzonde" te zijn ... zou er soms weer een verborgen (begrotings)agenda zijn ?! 

Laatst gewijzigd door CRESUS op 10 december 2008, 00:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is toch wel ongelooflijk. terwijl die Pipo zijn zakken vult op onze rug zouden we met de centen die we overhouden nog niet mogen doen wat we willen. Waar moeit die prul zijn eigen eigenlijk mee?
Re: 'interestshopping geen goed idee' aldus Wouter Beke (CD&V,commissie Financië
Wouter Beke zou zich beter bezighouden met de spaarders van Kaupthing Bank die hun centen kwijt zijn., in plaats van zich te moeien met de vrijheid van de burgers om hun zuurverdiende centjes bij de Bank van hun keuze te laten of te verplaatsen. Moeial blijf bij uw leest !
Weer zo'n "stuntman" die de cd&v de volgende verkiezingen nog dieper zal doen zakken. Maarja Dehaene moet zijn job ook kunnen behouden bij de bank die VROEGER van en voor de arbeidersklasse was.
en zegt dat KIEKEN er ook bij waarom we beter nie van bank veranderen?
Stel: ik heb 40 000 EUR spaargeld.
Op een gegeven moment kreeg ik bij de grootbanken 1,5% intrest en bij enkele internetbanken 4%.
Op jaarbasis is dat 600 EUR versus 1600 EUR. Als de heer Beke mij die 1000 EUR verschil overschrijft bleef ik voor eeuwig trouw aan m'n grootbank....
Als hij dat verschil niet wenst bij te passen kan ie best z'n klep houden!
Op een gegeven moment kreeg ik bij de grootbanken 1,5% intrest en bij enkele internetbanken 4%.
Op jaarbasis is dat 600 EUR versus 1600 EUR. Als de heer Beke mij die 1000 EUR verschil overschrijft bleef ik voor eeuwig trouw aan m'n grootbank....
Zou dat kieken ook een mailadres hebben, zodat wij 'het' eens kunnen bestoken, met berichtjes;kirederf schreef: en zegt dat KIEKEN er ook bij waarom we beter nie van bank veranderen?
Hopelijk durft dat ding de eerste 100 jaar zijn muil dan niet meer open doen
+1Stijn1234 schreef: Stel: ik heb 40 000 EUR spaargeld.
Men dient wel de moeite te doen om de achterliggende gedachte ervan op te zoeken en te begrijpen, alvorens men die man meteen gratuit de grond inboort.
Uiteraard is intresthopping geen goed idee voor het financiele systeem: zo komen banken gemakkelijker in de problemen als er plots een grote hoeveelheid liquiditeiten naar een andere bank verhuist. Het is aan de politiek en de banken om intresthopping te ontmoedigen (let op: ik doe het ook, uit eigenbelang, maar in the end bestaat er een kans dat je het algemeen belang dus absoluut niet dient en dat de belastingbetalers de dupe zijn om een bank van het failliet te redden. cfr. Kaupthing-Bank). Ik denk dat Dhr. Beke zulke scenario's in de toekomst wenst te vermijden en daarom begrijp ik hem. Het is aan de politici om in de eerste plaats het algemeen maatschappelijk belang voorop te stellen, ook als het individuele belang (de hoogste intrest) eronder lijdt.
Uiteraard is intresthopping geen goed idee voor het financiele systeem: zo komen banken gemakkelijker in de problemen als er plots een grote hoeveelheid liquiditeiten naar een andere bank verhuist. Het is aan de politiek en de banken om intresthopping te ontmoedigen (let op: ik doe het ook, uit eigenbelang, maar in the end bestaat er een kans dat je het algemeen belang dus absoluut niet dient en dat de belastingbetalers de dupe zijn om een bank van het failliet te redden. cfr. Kaupthing-Bank). Ik denk dat Dhr. Beke zulke scenario's in de toekomst wenst te vermijden en daarom begrijp ik hem. Het is aan de politici om in de eerste plaats het algemeen maatschappelijk belang voorop te stellen, ook als het individuele belang (de hoogste intrest) eronder lijdt.
Laatst gewijzigd door wrpint op 10 december 2008, 11:18, 1 keer totaal gewijzigd.

wrpint schreef: Men dient wel de moeite te doen om de achterliggende gedachte ervan op te zoeken en te begrijpen, alvorens men die man meteen gratuit de grond inboort.
waar staat het vrije marktprincipe van de EU dan voor ? en die vergelijking met Kaupthing is maar in schril contrast dan met hetgeen de staat in Fortis, Dexia en Ethias gepompt heeft. De Belgische staat heeft trouwens nog gene rotte frank in dat uitbetalingsplan van Kaupthing moeten steken, want dat valt onder Luxemburg.
Het belang dat hier voorop staat is dat de grootbanken terug de macht moeten krijgen en de mensen weer ze veel mogelijk kunnen bedriegen en beliegen door hen 'interessante' beleggingen met massale winsten te laten voorstellen en ze dan als een kaartenhuisje zien ineenvallen. Dat is het alternatief dat die politieker weeral voorstelt
De enige manier om interesthopping te vermijden is dat de banken stoppen met hun klanten te beroven. Als zij een eerlijke interest geven op het spaarboekje (1,25% terwijl de rente van de ECB een pak hoger staat is gewoon crimineel) dan gaan de klanten niet van bank veranderen.
Al de rest is naast de kwestie.
Al de rest is naast de kwestie.