internationale overschrijving
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Ik heb een internationale overschrijving aan Argenta Bank gevraagd. Na een week tijd heb ik een email gekregen van de bank dat ze extra info van de begunstigde nodig hebben.
Het is al te laat voor mijn familie om het geld te ontvangen, daarom heb ik een andere oplossing gezocht en een email naar de bank gestuurd om deze overschrijving te annuleren, opnieuw na een week tijd antwoordde de bank dat ik het geld niet kan terugkrijgen zonder de extra info van de begunstigde aan de bank te geven.
Mijn vraag is:
Als ik de overschrijving al heb geannuleerd, ben ik toch verplicht de info van de begunstigde aan bank te geven?
Alvast bedankt.
Het is al te laat voor mijn familie om het geld te ontvangen, daarom heb ik een andere oplossing gezocht en een email naar de bank gestuurd om deze overschrijving te annuleren, opnieuw na een week tijd antwoordde de bank dat ik het geld niet kan terugkrijgen zonder de extra info van de begunstigde aan de bank te geven.
Mijn vraag is:
Als ik de overschrijving al heb geannuleerd, ben ik toch verplicht de info van de begunstigde aan bank te geven?
Alvast bedankt.
Re: internationale overschrijving
mogelijk heeft de bank die info toch nodig ivm controle op mogelijke witwas praktijken of drug- of terroristische handelingen
wie weet is de begunstigde wel een terrorist, dan kunnen ze die info wel heel goed gebruiken
( daarom dat ze die info voor IEDEREEN moeten vragen )
wie weet is de begunstigde wel een terrorist, dan kunnen ze die info wel heel goed gebruiken
( daarom dat ze die info voor IEDEREEN moeten vragen )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Het is geen probleem voor mij de extra info van begunstigde aan bank te geven.
Maar als bank die info voor IEDEREEN moet vragen, dan vroegen ze op de dag wanneer ik de overschrijving heb aangevraagd,
niet na een week tijd, nadat ik de overschrijving heb geannuleerd, opnieuw meer dan een week kreeg ik de antwoord.
Ik ben zeker niet tevreden met de service......
Maar als bank die info voor IEDEREEN moet vragen, dan vroegen ze op de dag wanneer ik de overschrijving heb aangevraagd,
niet na een week tijd, nadat ik de overschrijving heb geannuleerd, opnieuw meer dan een week kreeg ik de antwoord.
Ik ben zeker niet tevreden met de service......
-
- Hero Member
- Contacteer:
Zo een dingen doe je in 2018 niet meer met een grootbank maar met een nieuwe vlotte speler uit de Fintech business: Revolut of transferwise. Die regelen dat op een paar minuten. Geen week. Als je meer info zou willen voor de toekomst, laat maar weten. Eventueel via PM. Mijn vriendin stuurt zo geld naar een ander werelddeel.
De ene bank is de andere niet, zo blijkt maar vaker.
De ene overschrijving is de andere niet.
Met ING een bedrag van +5000 euro overschrijven naar USA was geen probleem. Op 3 werkdagen was het bij de bestemmeling.
Met Belfius ook nog geen probleem gehad hiermee.
Voor andere overschrijvingen gebruik ik wel eens Xendpay. Gaat ook vanzelf maar duurt ongeveer 4 werkdagen als je met de kaart betaalt. Als je zelf naar hen overschrijft, reken er dan nog 2 werkdagen bij.
De ene overschrijving is de andere niet.

Met ING een bedrag van +5000 euro overschrijven naar USA was geen probleem. Op 3 werkdagen was het bij de bestemmeling.
Met Belfius ook nog geen probleem gehad hiermee.
Voor andere overschrijvingen gebruik ik wel eens Xendpay. Gaat ook vanzelf maar duurt ongeveer 4 werkdagen als je met de kaart betaalt. Als je zelf naar hen overschrijft, reken er dan nog 2 werkdagen bij.
Ik heb een jaar in Londen gewerkt terwijl ik door mijn werkgever in € betaald werd. Dan is Transferwise enorm handig om o.a. de huur te betalen: het bespaart je een enorme hoop kosten die een grootbank je wel zou aanrekenenbartgo schreef: ↑2 mei 2018, 08:05 Zo een dingen doe je in 2018 niet meer met een grootbank maar met een nieuwe vlotte speler uit de Fintech business: Revolut of transferwise. Die regelen dat op een paar minuten. Geen week. Als je meer info zou willen voor de toekomst, laat maar weten. Eventueel via PM. Mijn vriendin stuurt zo geld naar een ander werelddeel.

Revolut is ook handig.
Bedankt voor iedereen.
Ik heb al een oplossing gevonden , het duurt paar minuten.....
Een internationale overschrijving duurt soms 4 of 5 dagen , Bij Argenta Bank heb ik na een week tijd een email gekregen dat ze extra info van de begunstigde hebben nodig, het geld is nog niet vertrokken.
Ik heb 13 euro kosten betaald voor die overschrijving, ik moet nog meer dan 25 euro betalen om het geld terug te kunnen hebben, het is zeker vervelend voor een overschrijving minder dan 700 euro.....
Ik heb al een oplossing gevonden , het duurt paar minuten.....
Een internationale overschrijving duurt soms 4 of 5 dagen , Bij Argenta Bank heb ik na een week tijd een email gekregen dat ze extra info van de begunstigde hebben nodig, het geld is nog niet vertrokken.
Ik heb 13 euro kosten betaald voor die overschrijving, ik moet nog meer dan 25 euro betalen om het geld terug te kunnen hebben, het is zeker vervelend voor een overschrijving minder dan 700 euro.....
Bij zakelijke transatlantische overschrijvingen zoals ik die heb kan je niet om een grootbank heen. Voor een particulier kunnen er inderdaad handigere zaken op de markt zijn.
TransferWise heeft ook zakelijke accounts
En dient de bestemmeling ook een zakelijke Transferwise account te hebben?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Poldermol, nee! Een vriendin schrijft zo via transferwise geld over naar haar moeders rekening bij een gewone bank in zuid-Amerika. Moeder kent niks van computers. (Transferwise werkt ook met referrals trouwens
)

ik heb de extra info van de begunstigde naar mijn bank gestuurd om het geld terug te kunnen hebben. ik heb vandaag een email gekregen van mijn bank dat het geld is geblokkeerd door American Bank(een derde bank van deze overschrijving), ik moet nog een OFAC License aanvragen bij een website van American regering. Ik heb zo iets gelezen van die website.
"Where a wire transfer has been blocked at a U.S. financial institution due to U.S. Government sanctions, a party to the transfer may apply for release of the funds. "
OMG, ik heb deze overschrijving via een Belgische bank aangevraagd en ook geannuleerd, maar moet ik een license aanvragen wegens U.S. Government sanctions, het blijkt dat ik veel info moet verzamelden om deze aanvraag te kunnen afmaken.
Heeft iemand idee ervan, ik heb nu echt hoofd pijn , het is een persoonlijke overschrijving van klein bedrag.
"Where a wire transfer has been blocked at a U.S. financial institution due to U.S. Government sanctions, a party to the transfer may apply for release of the funds. "
OMG, ik heb deze overschrijving via een Belgische bank aangevraagd en ook geannuleerd, maar moet ik een license aanvragen wegens U.S. Government sanctions, het blijkt dat ik veel info moet verzamelden om deze aanvraag te kunnen afmaken.
Heeft iemand idee ervan, ik heb nu echt hoofd pijn , het is een persoonlijke overschrijving van klein bedrag.
in Amerika doen ze grondige controle tegen wit-was praktijken en terrorismegeld EN ook als de bestemmeling of afzender een amerikaan is , dan moeten ze de herkomst van het geld zeker weten om die juist te kunnen taxeren.
De meeste banken in belgie -behalve de bank of Amerika -weigeren in belgie een rekening te openen aan iemand met een amerikaans staatsburgerschap, juist om al die rondslomp te vermijden
via western-Union kan je het ook, - maar dan val je dikwijls ten prooi van internet oplichters
De meeste banken in belgie -behalve de bank of Amerika -weigeren in belgie een rekening te openen aan iemand met een amerikaans staatsburgerschap, juist om al die rondslomp te vermijden
via western-Union kan je het ook, - maar dan val je dikwijls ten prooi van internet oplichters
Ik woon in Belgie en heb een Belgische nationaliteit.
maar je schrijft over naar een amerikaan, dat wordt even streng gecontroleerd