Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Uitvaartverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Internet + digitale TV

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
53 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

Re: Internet + digitale TV

• Citeer

Bericht door Kevva » 21 december 2015, 23:24

haelewyn schreef:Afstand van de centrale is nu meer iets dat bepaalt of je aansluitbaar bent of niet.

ADSL en ADSL2 hadden als kenmerk dat de afstand tot de centrale je snelheid bepaalde.
Bij VDSL is het de afstand tot de straatkast. Die kasten worden op termijn voorzien van glasvezel en een stuk van dat werk is al gebeurd.
Kleine correctie : wat we hier VDSL hebben genoemd is eigenlijk al VDSL2.

Er is nu ook een uitrol bezig van vectored VDSL. Dat maakt de boel weer sneller. KPN zegt in NL tot 200 Mbps te kunnen gaan vanaf volgend jaar.

Ook telenet voert constant zijn snelheid op, o.m. door glasvezel te gebruiken. Geen idee wat zij verder aan het doen zijn omdat ik met hun netwerk minder voeling heb.
Telenet zit al op vectored VDSL, die bieden 200Mbos aan? Alleen is dat theorie. In de praktijk is de downloadsnelheid bij mijn ouders (Telenet) 186Mpbs, wat uiteraard niet slecht is!

Maar voor mij hoeft het niet supersnel te werken. Als het een fractie van een seconde langer duurt en een webpagina vlot kan laden aan 30Mbps is dat voor mij ook goed. Bovendien worden die extra randactiviteiten bij Telenet ook nooit gebruikt. Dus waarom zou ik ze willen?
Mijn vriendin wil digitale tv en ik wil internet. Dus een internet+tv pakket is meer dan genoeg.

Telenet is duur en veel mensen klagen, maar als je supersnel internet wil kom je altijd wel uit bij Telenet. Zij voorzien altijd de laatste technologie en proberen dat ook zo snel mogelijk uit te rollen.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 22 december 2015, 01:43

Als TN bv een businessklant DSL levert is dat via de lijn van Belgacom. Dat gebeurt alleen als de klant niet aansluitbaar is op het netwerk van Telenet (vroeger toch). Het kan zijn dat je in dat verband iets gezien hebt over vectored DSL en Telenet maar anders passen die twee termen niet samen, voor zover ik weet. DSL slaat altijd op koperdraadtechnologie zoals bij Proximus en dat is iets anders dan over coax.
Normaal leveren ze internet via coax (hun eigen netwerk) en dan wordt er niet van DSL gesproken. Bij telenet is er bv sprake van de term HFC (hybrid fiber coaxial)

186 Mbps is een heel mooi resultaat Kevva. ik heb zelf nog niemand gezien met een 200 Mbps theoretisch profiel dus ik had het nog nooit kunnen meten. Zijn je ouders professionele klant bij Telenet ?
Ik denk wel dat zij op Telenet coax aangesloten zijn. Niet op DSL. Ik las dat de theoretische maximumsnelheid van Vectored dsl nog altijd 70 Mbps zal zijn. Dat kan al voorbijgestreefde informatie zijn.

Met een huisaansluiting van Proximus zal je niet altijd 30 Mbps halen op dit moment. 20 is haalbaar.
Ik heb zelf al een theoretisch profiel van 70 Mbps (ik zit al op het vectoring netwerk) maar haal in de praktijk tussen de 20 en de 30 Mbps.
Dat zal misschien hoger zijn na de volgende upgrade van het netwerk van Prox, waarna iedereen op vectored DSL terecht komt.
Die upgrade is voor sommigen al een feit. Voor anderen zal het in 2016 afgerond zijn.
Je moet je die snelheid meer voorstellen (vind ik) als een auto die 120 rijdt of één die 180 rijdt. Je komt altijd op je bestemming aan en niets duurt eigenlijk nog lang aan de hedendaagse snelheden.

De laatste keer dat ik gerekend heb waren de paketten van Telenet duurder dan bij Proximus.
Telenet is vaak sneller dan Proximus, denk ik. Ik denk dat snelheid een beetje hun handelsmerk is en dat ze zich op dat vlak niet makkelijk zullen laten aftroeven. Of je tegenwoordig 's avonds op het telenet netwerk nog grote verschillen in snelheid moet optekenen zouden we eens van de andere leden hier moeten horen.

pastr
Full Member
Full Member

• Citeer

Bericht door pastr » 22 december 2015, 10:41

Kevva schreef:Telenet is duur en veel mensen klagen, maar als je supersnel internet wil kom je altijd wel uit bij Telenet. Zij voorzien altijd de laatste technologie en proberen dat ook zo snel mogelijk uit te rollen.
De vraag is natuurlijk of supersnel internet er nog toe doet. Meestal liggen de bottlenecks elders: netwerkapparatuur bij de mensen thuis, netwerkapparatuur van de webserver, software op de webserver,... Zo heb ik zelf vorige maand mijn website geoptimaliseerd: nieuwere versie van PHP en MySQL, cachingoptimalisaties, optimalisaties van afbeeldingen,... Volgens de PageSpeed Insights van Google scoort die website nu een heel stuk beter. Ik heb dit niet in de praktijk getest, maar de geoptimaliseerde website zal vermoedelijk wel een stuk sneller aanvoelen voor iemand op een 12Mbit-verbinding dan de oude website op een 200Mbit-verbinding.

Maarten
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Maarten
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Maarten » 22 december 2015, 11:35

Kevva schreef: Telenet is duur en veel mensen klagen, maar als je supersnel internet wil kom je altijd wel uit bij Telenet. Zij voorzien altijd de laatste technologie en proberen dat ook zo snel mogelijk uit te rollen.
Niet akkoord, ik ben veranderd van Telenet naar Scarlet, mijn films downloaden gaat tot 3 keer sneller (op dezelfde laptop natuurlijk).
anonymous schreef:Telenet is momenteel heel flexibel om bij vermoedelijke problemen GRATIS langs te komen.
Als je hen contacteert via telefoon of zelfs via facebook wordt er vlot een afspraak gemaakt om een technieker langs te sturen.
Als je hen zegt dat je wifi signaal zwak is, komt er iemand langs om je installatie/instellingen na te kijken.
Ik denk dat ze zelf beseffen dat dit nodig is, veel mensen hebben al van in het begin internet via Telenet en die bakjes zijn totaal verouderd en geven tegenwoordig internet aan snelheden van een decennium geleden.
Gefrustreerde klanten trekken weg.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 22 december 2015, 14:37

haelewyn schreef: 186 Mbps is een heel mooi resultaat Kevva. ik heb zelf nog niemand gezien met een 200 Mbps theoretisch profiel dus ik had het nog nooit kunnen meten. Zijn je ouders professionele klant bij Telenet ?
Ik denk wel dat zij op Telenet coax aangesloten zijn. Niet op DSL. Ik las dat de theoretische maximumsnelheid van Vectored dsl nog altijd 70 Mbps zal zijn. Dat kan al voorbijgestreefde informatie zijn.
Die 186Mbps haal ik steeds met een aansluiting via kabel. Wanneer je draadloos gaat valt die snelheid terug op 96Mbps en dan moet ik in de buurt van de router zitten. Boven in het huis van mijn ouders valt dat draadloos internet zelfs terug op 10 tot 20 Mbps. Maar elke deur, muur of betongewelf tussen router en laptop/tablet laat de snelheid gigantisch naar beneden gaan.

M'n ouders zijn geen professionele klant, zij zitten gewoon op Telenet Whoppa.

haelewyn
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer haelewyn
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door haelewyn » 22 december 2015, 15:15

Kevva : met een moderne modem of router op 5 Ghz zal je hogere snelheden kunnen halen, meestal.
Die nieuwe frequentieband (de oude modems/routers zitten op 2.4 Ghz) heeft wel andere nadelen inzake doordringen van muren en beton etc maar bij mij thuis werkt die beter en sneller. Het protocol dat er voor gebruikt wordt laat hogere snelheden toe en ook het gebruik van meerdere frequenties tegelijk.

Internet bij mij hier thuis valt soms terug tot minder dan 1 Mbps, dus prijs jezelf gelukkig.
Dat heeft alles te maken met de muren hier en de fysieke verbinding tussen modem (boven) en smartphone (beneden).

Het verouderen van de modems is voor zowel Prox als TN een probleem. Beiden zijn bezig om de oude modems te vervangen door nieuwere toestellen die beter en sneller gaan werken.
Misschien wil Telenet daarom bij de mensen thuis gaan. Om, zoals het er vaak aan toe gaat, de mensen te vertellen dat het eigenlijk veel beter en sneller kan dan met wat ze nu werken.
Je zou er bv over verbaasd zijn hoeveel klanten bij Prox nog altijd hetzelfde abonnement hebben van tien jaren geleden en zelfs niet willen veranderen, ook al leg je uit dat de nieuwere formules veel goedkoper zijn. Af en toe is een klant ook wel eens ten onrechte achterdochtig :-)
Soms (niet zo heel vaak) hebben operatoren wel al eens het beste voor met de klant en willen ze liever dat die naar een technisch goed functionerend systeem gaat (door een nieuwe router/modem te geven bv) dan dat die klant wegloopt omdat hij merkt dat hij qua snelheid en efficientie achter loopt. Net zo met de prijs van het abonnement, al is daar wel al eens een tegenstrijdige visie op - te zien wie je voor je / aan de lijn hebt.

fde49
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer fde49
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fde49 » 30 december 2015, 10:17

Wij hebben thuis

abbo van max bij proxiumus maar halen maar een totaal van 20 mbs binnen maar het maakt niet uit of je nu de tv aan zet of alle game pc het blijft 20 mbs gemiddeld

wij zitten thuis met 2 digi
5 smart Phone
3 gaming pc
2 laptops soms 4 hang af wat we doen soms game en nog iets anders

:)

grote gebuikers dus geen probleem met Internet van 20-25 mbs :)

wel geen vaste telefoon miss daarom ?

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

fde49
Newbie
Newbie
Contacteer:
Contacteer fde49
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door fde49 » 30 december 2015, 10:21

maar ik moet zeggen ,

telenet is wel veel beter voor tv te kunnen kijken op digi hij kan veel meer

zo als nieuwere siereis enzovoort

mijn vriendin heeft bij haar Thuis telenet:)

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

53 berichten
  • Vorige
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy