Intreden in een klooster
Re: Intreden in een klooster
onnozel manneke...SpaarzwijnIV schreef: ↑7 februari 2021, 14:00Ludo, écht? Ben je de énige normale daar? En mag je daar zomaar een hele dag internetten?
Tip/wens:mver schreef: ↑7 februari 2021, 13:49 Zouden ze hier niet beter een aparte rubriek "Dollen met trollen" of zo openen, zodat mensen die daar geen tijd voor of geen zin in hebben, weten waar ze NIET moeten zijn?
In de Kroeg zit dikwijls nog interessante info op Spaargids. Maar "Dollen met trollen" zou ik wel aan mij voorbij laten gaan.
De mogelijkheid bestaat om leden te negeren (juiste klemtoon leggen !).
Denk dat het hiernaast ook interessant zou zijn onderwerpen naar keuze niet te 'zien'.
Stel zelf bv geen belang in immo en kredieten. Dat zou leestijd besparen.
Denk je er aan om in te treden in het klooster ? Indien niet, vraag ik me af waarom je het onderwerp hebt geopend.mver schreef: ↑7 februari 2021, 13:49 Zouden ze hier niet beter een aparte rubriek "Dollen met trollen" of zo openen, zodat mensen die daar geen tijd voor of geen zin in hebben, weten waar ze NIET moeten zijn?
In de Kroeg zit dikwijls nog interessante info op Spaargids. Maar "Dollen met trollen" zou ik wel aan mij voorbij laten gaan.
Zeg me niet dat je dergelijk onderwerp in de kroeg al vooraf niet kan inschatten als "zever in pakskes".
In de kroeg wordt gezeverd en als je zever wil vermijden blijf dan uit de kroeg.
Terug naar de topic : wie heeft er ooit al overwogen om in het klooster te gaan ? Los van het feit of je al of niet loodgieter bent ?
Van kloosters gesproken: ben 'De navolging van Christus', auteur Thomas a Kempis, aan het lezen.
Dateert uit de 'Waanzinnige 14e eeuw' (Barbara Tuchman) en is voor mij een openbaring. Nochtans reeds veel boeken gelezen.
Zin na zin zijn paradoxen. Voorbeeld: 'hoe meer ik onder de mensen verkeer, hoe minder ik als mens wederkeer'.
Dateert uit de 'Waanzinnige 14e eeuw' (Barbara Tuchman) en is voor mij een openbaring. Nochtans reeds veel boeken gelezen.
Zin na zin zijn paradoxen. Voorbeeld: 'hoe meer ik onder de mensen verkeer, hoe minder ik als mens wederkeer'.
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

Ik hou meer van de uitspraken van Ildo De Onno, bv "vroeg rijp vroeg rot" en "vroeg wijs vroeg zot"
-
SpaarzwijnIV
- Newbie

In Amerika was er in de jaren 80 een tendens om kinderen naar oosterse kloosters te sturen, met de bedoeling om ze wat wijsheid bij te brengen. Bijna allemaal zijn die kinderen later psychiatrische gevallen geworden.
Een kind moet spelen, onbezorgd, van alle miserie verwijderd. Hier op het forum tzelfde
Een kind moet spelen, onbezorgd, van alle miserie verwijderd. Hier op het forum tzelfde
Trollen weten hoe ze nieuwsgierige mensen moeten triggeren, ja.geebee schreef: ↑7 februari 2021, 14:42Denk je er aan om in te treden in het klooster ? Indien niet, vraag ik me af waarom je het onderwerp hebt geopend.mver schreef: ↑7 februari 2021, 13:49 Zouden ze hier niet beter een aparte rubriek "Dollen met trollen" of zo openen, zodat mensen die daar geen tijd voor of geen zin in hebben, weten waar ze NIET moeten zijn?
Zeg me niet dat je dergelijk onderwerp in de kroeg al vooraf niet kan inschatten als "zever in pakskes".
In de kroeg wordt gezeverd en als je zever wil vermijden blijf dan uit de kroeg.
Dat er in de Kroeg alleen gezeverd wordt, daar ben ik het niet mee eens, al is "zeveren" natuurlijk een moeilijk te definiëren begrip.
Tiens, ik wist niet dat Trump in een Oosters klooster heeft gezeten, een mens leert bij op spaargidsSpaarzwijnIV schreef: ↑7 februari 2021, 15:03 In Amerika was er in de jaren 80 een tendens om kinderen naar oosterse kloosters te sturen, met de bedoeling om ze wat wijsheid bij te brengen. Bijna allemaal zijn die kinderen later psychiatrische gevallen geworden.
Of zo een loodgieter - bij Philippe Geubels - die in een klooster gaat om de nonnen van hun vochtprobleem af te helpen
https://www.hln.be/bizar/loodgieter-gaa ... ~af8977eb/
https://www.hln.be/bizar/loodgieter-gaa ... ~af8977eb/
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Nog van kloosters gesproken: ben benieuwd naar de godsdienstige overtuiging van de leden, inbegrepen atheist, gewoon vrijzinnig en zij die denken dat er misschien wel 'iets' bovennatuurlijks is (daar bestaat een term voor, Agnosticus ?).
Tip voor een poll ?
Tip voor een poll ?
@Yaris
Fameus ! Zou dat echt zijn ?
Fameus ! Zou dat echt zijn ?
een "coronatrol" of coronadrol
Ik speel even graag met poezen als met muizen.
Wel liefst van die naaktkatten.
Het wordt dan alleen zo verwarrend. Is het een poes? Is het een muis? Nee, het is een mossel.
Hoe noem je een trol die in een kleine Ford rijdt? Een ka-trol.
(Flauw, ik weet het)
(Flauw, ik weet het)