investeren in ETF: hoe spreiden in tijd?
TIP
investeren in ETF: hoe spreiden in tijd?
Ik zou +/- 20K willen investeren in ETF (iShares Core MSCI World wellicht). Dit is geld dat ik staan heb en ook paktweg eerste tien jaar kan missen.
Hoe zouden jullie dit aanpakken qua spreiding in tijd? om risico te beperken lijkt spreiden me aangewezen, anderzijds denk ik dat het de komende maanden wel de juiste moment zou kunnen zijn. Los daarvan zijn er wellicht vuistregels maar ik kan er dus niet onmiddellijk de vinger op leggen in welke grootteorde ik moet denken. (schijven van 1000? starten met een grote inleg en de rest spreiden? Ik ben een beginner op dit vlak dus moesten jullie de onderliggende redering kunnen verduidelijken zou dit een hele hulp zijn.
Ik weet niet in hoeverre jullie transactiekosten in het achterhoofd houden als jullie beslissen over spreiding in tijd. Bijvoorbeeld bij Medirect 7.5 euro minimum per transactie, lijkt mij eerder onbeduidend. Ik ben nog op zoek naar een gepaste Broker trouwens, met Belgische licentie, wat raden jullie aan in mijn specifiek geval?
Alvast bedankt!
Hoe zouden jullie dit aanpakken qua spreiding in tijd? om risico te beperken lijkt spreiden me aangewezen, anderzijds denk ik dat het de komende maanden wel de juiste moment zou kunnen zijn. Los daarvan zijn er wellicht vuistregels maar ik kan er dus niet onmiddellijk de vinger op leggen in welke grootteorde ik moet denken. (schijven van 1000? starten met een grote inleg en de rest spreiden? Ik ben een beginner op dit vlak dus moesten jullie de onderliggende redering kunnen verduidelijken zou dit een hele hulp zijn.
Ik weet niet in hoeverre jullie transactiekosten in het achterhoofd houden als jullie beslissen over spreiding in tijd. Bijvoorbeeld bij Medirect 7.5 euro minimum per transactie, lijkt mij eerder onbeduidend. Ik ben nog op zoek naar een gepaste Broker trouwens, met Belgische licentie, wat raden jullie aan in mijn specifiek geval?
Alvast bedankt!