investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
in de zoektocht om onze belastingsdruk te verlagen, kwam ik uit op de Tax Shelter Tracer van Spreds. Iemand ervaring hiermee? Welke voor- en nadelen zien jullie hierin?
Alvast bedankt voor alle input !
Alvast bedankt voor alle input !
Re: investeren in Tax Shelter tracer Spreds - doen of niet
Kun je hier eens meer info over geven.
Hoe werkt het? Wat zijn de voordelen die je voor jezelf berekent hebt?
Hoe werkte de cashflow?
Dag 0:
- Je betaalt 100%
- 4% + 100 Euro gaat naar de organisatie
Na 1,5 jaar ongeveer:
- Je krijgt een vermindering op je belastingen: hoeveel? hoe word dit berekend? zijn er voorwaarden?
Later:
- je krijgt de opbrengst van de belegging: hoeveel? wanneer?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
voor de aangifte personenbelasting wordt dit opgenomen in vak 1320/2320; simulatie toont aan dat de reductie van 45% inderdaad wordt verrekend (als je voldoende belasting betaalt uiteraard). In vergelijking met belasting in de hoogste schijf is dit percentage vergelijkbaar, met de potentiële meerwaarde uit de investering na vier jaar...
Niemand ervaring hiermee ?
belastingvermindering-voor-verwerven-van-nieuwe-aandelen-in-een-startende-onderneming
investeren-in-kleine-onderneming-tax-shelter-start-up-scale-up
Belangrijk:
investeren-in-kleine-onderneming-tax-shelter-start-up-scale-up
Belangrijk:
U moet de verworven aandelen minstens vier jaar bijhouden om de belastingvermindering definitief te verkrijgen. Als u beslist ze eerder te verkopen, zal u een deel van de vermindering moeten teruggeven.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik zou nooit ergens in beleggen omdat je een belastingsteruggave zou krijgen. Je kan wel ergens in beleggen en daarvoor een extra belastingsteruggave krijgen.
Een breed gespreide portefeuille van mature vrij verhandelbare aandelen haalde de laatste 12 jaar een rendement van 10% per jaar.
Miniscule aandelen die niet vrij verhandelbaar, zijn vele malen volatieler en de kans dat je al je geld verliest is groot. Is het momenteel een goed moment om een nieuw bedrijf te starten? Is dit nog beleggen of is dit speculeren?
Met de producten vermeld in deze thread sta je zo'n 2 jaar op -100%, je krijgt dan wel 40% terug maar je staat daarna nog minstens 2 jaar op -60%. Of je na 4 jaar terug op breakeven staat is de vraag. Of je na 4 jaar beter zal doen dan een brede portefeuille is nog vele malen twijfelachtige.
Een breed gespreide portefeuille van mature vrij verhandelbare aandelen haalde de laatste 12 jaar een rendement van 10% per jaar.
Miniscule aandelen die niet vrij verhandelbaar, zijn vele malen volatieler en de kans dat je al je geld verliest is groot. Is het momenteel een goed moment om een nieuw bedrijf te starten? Is dit nog beleggen of is dit speculeren?
Met de producten vermeld in deze thread sta je zo'n 2 jaar op -100%, je krijgt dan wel 40% terug maar je staat daarna nog minstens 2 jaar op -60%. Of je na 4 jaar terug op breakeven staat is de vraag. Of je na 4 jaar beter zal doen dan een brede portefeuille is nog vele malen twijfelachtige.
-
fropskottel
- Hero Member

- Contacteer:
Het belangrijkste in beleggen is dat je niet blind vaart:
- Wie maakt de investeringsbeslissingen hier? Welke redenen heb je om ze te vertrouwen?
- In welke sectoren investeren deze mensen? Hoe zit het met spreiding? Met het effect op de rest van je beleggingsportefeuille?
- Begrijp je er zelf iets van?
- Hoe liquide is de investering?
Als het belastingvoordeel voor meer dan de kers op de taart moet zorgen, dan is er iets grondig mis.
Commentaar ......
Al eens aan gedacht dat er geen enkel aandeel te verkrijgen zou zijn als daar nooit eens iemand risico had genomen.
Of men daar moet instappen voor het belasting voordeel .....
En bij sommige start ups loopt het goed , bij andere loopt het mis.
Dus niet teveel eitjes in dezelfde mand is ook hier van toepassing.
Men zal maar bvb Kbc gekocht hebben voor de banken crisis aan 100 € , een paar maand later 5 €.
En nu nog maar 40 € na jaren van goede beursjaren.
Maar ja hier nog niemand op forum tegen gekomen met de Kbc kater , alleen maar hoera hoera .
Zelf pakketje gekocht aan 5 € en tot hiertoe nog geen klagen he.
Al eens aan gedacht dat er geen enkel aandeel te verkrijgen zou zijn als daar nooit eens iemand risico had genomen.
Of men daar moet instappen voor het belasting voordeel .....
En bij sommige start ups loopt het goed , bij andere loopt het mis.
Dus niet teveel eitjes in dezelfde mand is ook hier van toepassing.
Men zal maar bvb Kbc gekocht hebben voor de banken crisis aan 100 € , een paar maand later 5 €.
En nu nog maar 40 € na jaren van goede beursjaren.
Maar ja hier nog niemand op forum tegen gekomen met de Kbc kater , alleen maar hoera hoera .
Zelf pakketje gekocht aan 5 € en tot hiertoe nog geen klagen he.
Estate Guru believer.
de spreiding zit in de tracer opgenomen. Je investeert in 10 starters, waar er ongetwijfeld enkele van zullen sneuvelen binnen de vier jaar. Voor mij is het belastingsvoordeel precies de reden om hier toch in te stappen.
Stel investering 10k.
Doe ik niets betaal ik 50% belastingen, en heb 5k over
Neem ik de tracer, recupereer ik ongeveer 4,5k via belastingsbesparing, en heb ik potentieel 10k in 10 startende ondernemingen zitten. Falen ze alle tien, dan is mijn verlies beperkt tot 5k - 4,5k, laat ons zeggen 500 EU. Hierbij moeten de kosten voor het beheer etc nog bijgerekend worden; 4% op 10k = 400 EUR. Dus als alles flopt, is mijn verlies beperkt tot ca1k. voor een investering van 10k. Dat is voor mij een aanvaardbaar risico, of vergeet ik hier zaken?
Of zien jullie andere zaken of beleggingen die belastingsbesparing mogelijk maken, naast de traditionele zaken als woonbonus-dienstencheque-pensioensparen etc.
Stel investering 10k.
Doe ik niets betaal ik 50% belastingen, en heb 5k over
Neem ik de tracer, recupereer ik ongeveer 4,5k via belastingsbesparing, en heb ik potentieel 10k in 10 startende ondernemingen zitten. Falen ze alle tien, dan is mijn verlies beperkt tot 5k - 4,5k, laat ons zeggen 500 EU. Hierbij moeten de kosten voor het beheer etc nog bijgerekend worden; 4% op 10k = 400 EUR. Dus als alles flopt, is mijn verlies beperkt tot ca1k. voor een investering van 10k. Dat is voor mij een aanvaardbaar risico, of vergeet ik hier zaken?
Of zien jullie andere zaken of beleggingen die belastingsbesparing mogelijk maken, naast de traditionele zaken als woonbonus-dienstencheque-pensioensparen etc.
Euh.veje schreef: ↑5 oktober 2020, 18:26 Stel investering 10k. [...] Neem ik de tracer, recupereer ik ongeveer 4,5k via belastingsbesparing, en heb ik potentieel 10k in 10 startende ondernemingen zitten. Falen ze alle tien, dan is mijn verlies beperkt tot 5k - 4,5k, laat ons zeggen 500 EU. Hierbij moeten de kosten voor het beheer etc nog bijgerekend worden; 4% op 10k = 400 EUR. Dus als alles flopt, is mijn verlies beperkt tot ca1k. voor een investering van 10k. Dat is voor mij een aanvaardbaar risico, of vergeet ik hier zaken?
Je investeert 10k.
Je recupereert 4,5k via belastingsbesparing.
Falen ze alle tien dan krijg je niets meer.
>> verlies 5,5k
Ik heb wel wat ervaring met investeren in tax shelters (maar niet met hetgeen jij aanhaalt).veje schreef: ↑5 oktober 2020, 14:21 voor de aangifte personenbelasting wordt dit opgenomen in vak 1320/2320; simulatie toont aan dat de reductie van 45% inderdaad wordt verrekend (als je voldoende belasting betaalt uiteraard). In vergelijking met belasting in de hoogste schijf is dit percentage vergelijkbaar, met de potentiële meerwaarde uit de investering na vier jaar...
Je moet ook nog rekening houden met de gemeentebelasting want die wordt daar op ook op verrekend.
In de praktijk en afhankelijk van je woonplaats, komt het er op neer dat je het jaar na je investering al ongeveer 50% van je investering al kan recupereren. Meestal moet je je investering een aantal jaren laten staan. Dat kan meer zijn dan het fiscale minimum. Dus goed de voorwaarden lezen van de uitgifte.
Het is dus niet zo dat je fiscaal 50% recupereert en onmiddellijk nadien je de investering terugtrekt.
Fiscaal loopt alles bijna op wieltjes. Bij intekening geef je aan dat je wil gebruiken maken van de tax shelter. De organisatie waar je investeert geeft je attest dan digitaal door aan financiën. Zelf moet je dus niet veel meer doen.
Best wel (maar dat moet je altijd) je vooraf ingevulde aangifte nog eens nakijken.
Ik vul deze altijd in via TOW. Het digitaal attest was wel degelijk verstuurd naar financiën en zat bovendien ook bij mijn bijlagen. Maar 'ze' hadden vergeten het overeenkomstig bedrag in de rubriek 1320 in te vullen. Dus manueel aangepast.
De daaropvolgende afrekening was ook geen probleem.
euh, als ik niet doe ben ik die sowieso kwijt aan de belastingen, toch?B7H4long schreef: ↑5 oktober 2020, 18:49Euh.veje schreef: ↑5 oktober 2020, 18:26 Stel investering 10k. [...] Neem ik de tracer, recupereer ik ongeveer 4,5k via belastingsbesparing, en heb ik potentieel 10k in 10 startende ondernemingen zitten. Falen ze alle tien, dan is mijn verlies beperkt tot 5k - 4,5k, laat ons zeggen 500 EU. Hierbij moeten de kosten voor het beheer etc nog bijgerekend worden; 4% op 10k = 400 EUR. Dus als alles flopt, is mijn verlies beperkt tot ca1k. voor een investering van 10k. Dat is voor mij een aanvaardbaar risico, of vergeet ik hier zaken?
Je investeert 10k.
Je recupereert 4,5k via belastingsbesparing.
Falen ze alle tien dan krijg je niets meer.
>> verlies 5,5k
Ik begin te twijfelen of je een troll bent.veje schreef: ↑5 oktober 2020, 19:44euh, als ik niet doe ben ik die sowieso kwijt aan de belastingen, toch?B7H4long schreef: ↑5 oktober 2020, 18:49
Euh.
Je haalt 10k af van je spaarboekje en Je investeert 10k door het over te maken aan de Tax shelter, je spaarboekje staat nu -10k
Je recupereert 4,5k via belastingsbesparing en zet die terug op je spaarboekje, je spaarboekje staat nog 5,5k lager dan aan het begin
Falen ze alle tien dan krijg je niets meer. je spaarboekje staat nog altijd 5,5k lager dan aan het begin
>> verlies 5,5k
Indien niet hierboven, in het blauw een super gedetailleerde uitleg, als de beleggingen totaal niets opbrengen ben je 5,5k armer dan in het begin.
het uitgangspunt is de zoektocht naar een uitgave die een belastingsvermindering met zich meebrengt. Vroeger had je zonnepanelen, zonneboiler, elektrische wagen, etc. Vandaag zijn de mogelijkheden beperkt.
Stelling:
als ik niets onderneem, betaal ik 10.000 eur belastingen, die ben ik kwijt zonder ik er iets voor in de plaats krijg.
Als ik in de belastingsaangifte 10.000 eur kan invullen in vak 1320, recupereer ik hier 45% = 4.500 EUR van in de afrekening personenbelasting.
Ik haal dus geen 10.000 EUR van een spaarboekje, ik zoek een oplossing om minder belastingen te betalen, en als daar extra rendement aan kan hangen neem ik dat graag mee.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijker is....
Of maak de simulatie eens zelf in TaxOnWeb of dergelijke, je zal het effect dan zien op de belastingsberekening.
Stelling:
als ik niets onderneem, betaal ik 10.000 eur belastingen, die ben ik kwijt zonder ik er iets voor in de plaats krijg.
Als ik in de belastingsaangifte 10.000 eur kan invullen in vak 1320, recupereer ik hier 45% = 4.500 EUR van in de afrekening personenbelasting.
Ik haal dus geen 10.000 EUR van een spaarboekje, ik zoek een oplossing om minder belastingen te betalen, en als daar extra rendement aan kan hangen neem ik dat graag mee.
Ik hoop dat mijn uitleg duidelijker is....
Of maak de simulatie eens zelf in TaxOnWeb of dergelijke, je zal het effect dan zien op de belastingsberekening.
Spreds moet van jou 10000 Euro ontvangen om het hele verhaal in gang te zetten.
Als en wanneer Spreds die 10000 Euro ontvangen hebben zullen zij een bewijs sturen zodat je 10.000 eur kan invullen in vak 1320.
Je moet 10000 Euro overschrijven naar Spreds, van waar komen die 10000 Euro?
Als je het echt wil begrijpen kan je misschien hun ebook downloaden.
Als en wanneer Spreds die 10000 Euro ontvangen hebben zullen zij een bewijs sturen zodat je 10.000 eur kan invullen in vak 1320.
Je moet 10000 Euro overschrijven naar Spreds, van waar komen die 10000 Euro?
Als je het echt wil begrijpen kan je misschien hun ebook downloaden.