investeren in vastgoed
TIP
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
investeren in vastgoed
Ben ik iets vergeten ?
Wij kopen een studentenkot 99 000. Eigen middelen 70 000 insteken en de rest lenen.
Of minder insteken en de rest in een bv Tak23 ?
Wij kopen een studentenkot 99 000. Eigen middelen 70 000 insteken en de rest lenen.
Of minder insteken en de rest in een bv Tak23 ?
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Re: investeren in vastgoed
Persoonlijk zo ik gaan voor de kleinst mogelijke lening. Ik zou zeker niet meer lenen om te beleggen. Dat zijn toestanden van 1929. 
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
Sta op uw rechten: Betaal enkel in CASH!!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zou ook aanraden de lening zo klein mogelijk te houden. Benieuwd naar het kot: ga je het verhuren of voor eigen gebruik? Moet je zelf zorgen voor de keuringen etc?
Geld lenen om in een tak23 te steken zou ik niet doen.
Ik zou wel lenen en voldoende liquide middelen opzij houden. Bij een stijging van de belastingen op huurinkomsten (is een kwestie van enkele jaren, maximum) is de kans groot dat intresten van leningen aftrekbaar blijven.
Ik zou wel lenen en voldoende liquide middelen opzij houden. Bij een stijging van de belastingen op huurinkomsten (is een kwestie van enkele jaren, maximum) is de kans groot dat intresten van leningen aftrekbaar blijven.
-
Frisse Freddy
- VIP member

- Contacteer:
Intresten zijn nog steeds historisch laag, ik zou dan ook opteren om iets meer te ontlenen.
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
bartgo: verhuren, het kot ligt in een studentenblok.
Tak23 is hiermee voor mij geklasseerd.
Tak23 is hiermee voor mij geklasseerd.
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
spruitekop: ik wou niet lenen om te beleggen, maar eigen middelen opsplitsen in een deel voor het KOT en het andere deel in iets dat meer opbrengt dan een spaarboekje.
Niet doen dus.
Niet doen dus.
- Spruitekop
- VIP member

- Contacteer:
Daar ben je zelf vrij in natuurlijk.
Wat ik wou bedoelen: als je een deel van je huidige kapitaalsreserve niet opgebruikt om in het vastgoedproject te steken maar het gaat beleggen in 'n TAK23 wil het wel zeggen dat je het stuk belegd in TAK23 meer gaat moeten lenen. Eigenlijk komt het op hetzelfde neer. Het stukje dat in TAK23 zou gaan heb je extra moeten lenen. Het lijkt dan misschien niet zo maar eigenlijk beleg je dan geleend geld.
Wat ik wou bedoelen: als je een deel van je huidige kapitaalsreserve niet opgebruikt om in het vastgoedproject te steken maar het gaat beleggen in 'n TAK23 wil het wel zeggen dat je het stuk belegd in TAK23 meer gaat moeten lenen. Eigenlijk komt het op hetzelfde neer. Het stukje dat in TAK23 zou gaan heb je extra moeten lenen. Het lijkt dan misschien niet zo maar eigenlijk beleg je dan geleend geld.
Banken zijn instellingen opgericht voor en door oplichters waarvoor in de penitentiaire instellingen geen plaats meer is.
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
Inderdaad, zo had ik het niet bekeken.
Goed dat ik hier mijn vraagje gesteld heb. Veel wijze mensen op spaargids.
Goed dat ik hier mijn vraagje gesteld heb. Veel wijze mensen op spaargids.
-
woodpeckerbird
- Hero Member

- Contacteer:
geldwolvinnetje, kom je uit op ongeveer 5% huuropbrengst?
- geldwolvinnetje
- Full Member

- Contacteer:
ik heb je een privébericht bezorgd
-
kaaiman
Feitelijk is het net omgekeerd: zoveel mogelijk lenen, zo weinig mogelijk eigen kapitaal. Je lening zet je gunstig aan <80% Q, voor het best mogelijke tarief. Zorg voor een (vaste) afbetaling die gelijk is aan de netto huuropbrengst. Financieel is de transactie op je middelen dan neutraal; je reële winst ligt dan in de (latente) belastingsvrije meerwaarde die je op termijn incasseert. Een lening op 15 jaar fix zal het gunstigste zijn (+/- 3%). Zo kun je met je kapitaal er allicht 2 kopen. Wel opletten dat je kot voldoet aan het kamerdecreet, m.a.w. wel verhuurbaar is en blijft in de toekomst...
En een hotelkamer kopen tegenwoordig verkopen ze er zo veel aan de kust.