Is dit transparantie?
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Is dit transparantie?
Nog geen 48u voor de nieuwe spaarregeling ingaat, weten we nog altijd niet wat de rente gaat zijn voor banken zoals Dexia en Argenta (zijn er nog die we nog niet weten?). Banken zouden moeten verplicht worden om rentewijzigingen minstens een week op voorhand aan te kondigen. Is dit een goed idee?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Is dit transparantie?
Als oa een Dexia klant vind ik het niet kunnen dat wij nog niet op de hoogte zijn.
Hoe kan ik nu tijdig nog mijn geld versassen
Hoe kan ik nu tijdig nog mijn geld versassen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
BKCP weten we ook nog niet
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
een fantastisch idee!Vaganzza schreef: Nog geen 48u voor de nieuwe spaarregeling ingaat, weten we nog altijd niet wat de rente gaat zijn voor banken zoals Dexia en Argenta (zijn er nog die we nog niet weten?). Banken zouden moeten verplicht worden om rentewijzigingen minstens een week op voorhand aan te kondigen. Is dit een goed idee?
BKCP weet het ook nog niet te zeggen.
kbc heeft het ook nog niet bekend gemaakt ... 
Naar mijn mening hebben ze dat recht.
Tevens hebben ze dan de kans om te kijken wat de concurrentie doet.
Je kiest toch niet alleen een bank om zijn rentepercentage?
Je weet vooraf toch ook dat Credit Europe altijd meer rente geeft dan Dexia, Argenta,...
Als ik het op 1 april weet ben ik tevreden, en als die rente mij niet aanstaat dan kan ik nog altijd mijn geld versassen, op die dag zal het dan ook niet aankomen.
Tevens hebben ze dan de kans om te kijken wat de concurrentie doet.
Je kiest toch niet alleen een bank om zijn rentepercentage?
Je weet vooraf toch ook dat Credit Europe altijd meer rente geeft dan Dexia, Argenta,...
Als ik het op 1 april weet ben ik tevreden, en als die rente mij niet aanstaat dan kan ik nog altijd mijn geld versassen, op die dag zal het dan ook niet aankomen.
Laatst gewijzigd door Campzie op 30 maart 2009, 18:25, 1 keer totaal gewijzigd.
-
JurgenG
Nope, ik slaap graag rustig.Campzie schreef: Je kiest toch niet alleen een bank om zijn rentepercentage?
Geef mij maar een bank met een goeie rating...
Geef maar de mix van een degelijke rating en een mooie rente.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Zou het kunnen dat een aantal banken (zoals dexia en argenta) geen rentewijzigingen gaat doorvoeren en dat de huidige voorwaarden ook zullen gelden als nieuwe?
-
pol
Daar heb je als spaarder toch geen boodschap aan !!!!Vaganzza schreef: Nog geen 48u voor de nieuwe spaarregeling ingaat, weten we nog altijd niet wat de rente gaat zijn voor banken zoals Dexia en Argenta (zijn er nog die we nog niet weten?). Banken zouden moeten verplicht worden om rentewijzigingen minstens een week op voorhand aan te kondigen. Is dit een goed idee?
Ze geven bijvoorbeeld aan dat er op 1 april, 2% basis en 0,5% getrouwheidspremie wordt gegeven. Op 2 april kan dit al naar 1% en 0,25% zakken (transparantie).
Dus....
Voor Argenta e-spaarrekening alleszins onmogelijk de huidige rentevoeten te behouden.
Getrouwheidspremie dient minstens 25% te zijn van basisrente dus : 0,625 % i.p.v. 0,5 % nu.
Inderdaad weinig hoffelijk om op 30/3 's avonds nog de rentevoeten per 1/4 niet bekend te maken.
Kijken ze gewoon de kat (de concurrentie... ) uit de boom om zo hoog mogelijk te gaan of hebben ze een grote renteverlaging aan te kondigen die ze zo lang mogelijk uitstellen?
Getrouwheidspremie dient minstens 25% te zijn van basisrente dus : 0,625 % i.p.v. 0,5 % nu.
Inderdaad weinig hoffelijk om op 30/3 's avonds nog de rentevoeten per 1/4 niet bekend te maken.
Kijken ze gewoon de kat (de concurrentie... ) uit de boom om zo hoog mogelijk te gaan of hebben ze een grote renteverlaging aan te kondigen die ze zo lang mogelijk uitstellen?
Nog steeds niets van o.a. Dexia, Argenta en BKCP...
Nochtans als je inlogt op Dexia Direct Net staat als eerste te lezen:
"Uw spaarrekening: transparantie troef"
Is dat nu om te lachen of om te wenen?
Nochtans als je inlogt op Dexia Direct Net staat als eerste te lezen:
"Uw spaarrekening: transparantie troef"
Is dat nu om te lachen of om te wenen?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Dexia Internet Spaarrekening: 2,25 + 0,75 %
Argenta E-Spaar: 2 + 0,5 %
Mooi van Dexia! Argenta vind ik dan weer teleurstellend, daar gaat mijn geld dus weg...Campzie schreef: Dexia Internet Spaarrekening: 2,25 + 0,75 %