Is een studentenstudio als 1ste investering een goede aankoop???
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Is een studentenstudio als 1ste investering een goede aankoop???
Lijkt me een correcte schatting en een logische conclusie (indien het gaat over een langetermijnbelegging, wat we hier toch mogen veronderstellen).
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Studenten breken alles af en hebben helemaal geen respect voor eigendom. Als je een goede security deposit zet en strikte regels zou ik zeggen van wel.
In Amerika betaalde ik 729 USD per maand met meubilair inbegrepen en security deposit van 1000 USD voor luxe studio die gedeeld was...
In Amerika betaalde ik 729 USD per maand met meubilair inbegrepen en security deposit van 1000 USD voor luxe studio die gedeeld was...
Jonash heeft gelijk. Ik heb zelden meer beschadigingen gezien als in studentenhuizen. Vooral na de massacantus waren er vernielingen in mijn toenmalige home
Zelf ook niet zuiver op de graat, destijds kot onderverhuurd, tot de huisbaas er achter kwam. Studenten zijn nu eenmaal wat anarchistisch van aard, daaraan verhuren brengt wat euh... interessante situaties met zich mee...

Zelf ook niet zuiver op de graat, destijds kot onderverhuurd, tot de huisbaas er achter kwam. Studenten zijn nu eenmaal wat anarchistisch van aard, daaraan verhuren brengt wat euh... interessante situaties met zich mee...

En dan blijkt dat er een overaanbod is, of toch alvast in Antwerpen
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antw ... -a3241392/
http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-antw ... -a3241392/
en deze ochtend op het nieuws een zelfde verhaal over Leuven : overaanbod met als gevolg dat er door de studenten of ouders onderhandeld kan worden over de prijs/lengte van het contract.
- miljonairtje
- Full Member
- Contacteer:
In een écht studentenkot zou ik niet investeren, ik zou gaan voor een kwaliteitsvol appartement voor 2 personen. Zo vergroot je je doelgroep en kan je zowel aan een koppeltje studenten verhuren als aan een koppel dat werkt. En een overaanbod moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Er kunnen misschien te veel koten beschikbaar zijn. Maar in dit zogezegde overaanbod zitten er veel waar je niet in zou willen inwonen; schimmels, gedateerd, slechte buren, overlast,slechte locatie, etc.
Als uw appartement in orde is en proper afgewerkt, geraakt het sowieso wel verhuurd, lijkt me.
Als uw appartement in orde is en proper afgewerkt, geraakt het sowieso wel verhuurd, lijkt me.

Zo werkt dat wel niet hè. In o.a. Leuven hebben ze daar al een extra belasting voor uitgevonden.miljonairtje schreef: ↑25 augustus 2017, 13:45 In een écht studentenkot zou ik niet investeren, ik zou gaan voor een kwaliteitsvol appartement voor 2 personen. Zo vergroot je je doelgroep en kan je zowel aan een koppeltje studenten verhuren als aan een koppel dat werkt. En een overaanbod moet je natuurlijk met een korreltje zout nemen. Er kunnen misschien te veel koten beschikbaar zijn. Maar in dit zogezegde overaanbod zitten er veel waar je niet in zou willen inwonen; schimmels, gedateerd, slechte buren, overlast,slechte locatie, etc.
Als uw appartement in orde is en proper afgewerkt, geraakt het sowieso wel verhuurd, lijkt me.![]()
https://www.leuven.be/belasting-tweede-verblijven