Is een termijnrekening in vreemde valuta onderworpen aan de meerwaardebelasting?
TIP
Is een termijnrekening in vreemde valuta onderworpen aan de meerwaardebelasting?
Valt de (eventuele) wisselkoerswinst (valutawinst) op de vervaldag en bij de omzetting in EUR onder de meerwaarde belasting ?
Het lijkt erop dat dat niet zo is.
Volgens Me Direct:
Wisselkoerswinsten op betaalrekeningen in vreemde valuta vallen buiten de toepassing van de wet. De zichtrekeningen in vreemde valuta aangeboden door MeDirect zijn betaalrekeningen.
Kan iemand dit uit andere bronnen bevestigen?
Hoe zou er bovendien worden omgegaan met gekapitaliseerde rente als de belasting van toepassing zou zijn?
Zeker gezien het feit dat er op de rente 30% voorheffing wordt ingehouden
Het lijkt erop dat dat niet zo is.
Volgens Me Direct:
Wisselkoerswinsten op betaalrekeningen in vreemde valuta vallen buiten de toepassing van de wet. De zichtrekeningen in vreemde valuta aangeboden door MeDirect zijn betaalrekeningen.
Kan iemand dit uit andere bronnen bevestigen?
Hoe zou er bovendien worden omgegaan met gekapitaliseerde rente als de belasting van toepassing zou zijn?
Zeker gezien het feit dat er op de rente 30% voorheffing wordt ingehouden
Re: Is een termijnrekening in vreemde valuta onderworpen aan de meerwaardebelasting?
Ik dacht dat het de bedoeling was om winsten op valuta ook te belasten. Maar hoe dat concreet moet aangegeven en berekend worden weet niemand.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.