iShares S&P 500 vs Vanguard S&P 500
TIP
iShares S&P 500 vs Vanguard S&P 500
Hallo,
Ik zou een ETF willen kopen voor de S&P 500. De beide onderstaande staan in de kernselectie van deGiro:
Ik zou een ETF willen kopen voor de S&P 500. De beide onderstaande staan in de kernselectie van deGiro:
- IE00B3XXRP09 Vanguard S&P 500 UCITS ETF - VUSA
- IE0031442068 iShares S&P 500 UCITS ETF USD (Dist) - IUSA
Re: iShares S&P 500 vs Vanguard S&P 500
CSPX wordt aangeraden omdat het geen dividenden uitkeert. De 2 die je hierboven vermeldt keren wel dividenden uit. Als de ETF bv 2% per jaar uitkeert, verlies je 0,6% per jaar aan belastingen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
OK, dan CSPX als alternatief voor IUSA of ISSP ook al staat CSPX niet in de kernselectie?
Hangt ervan af hoe vaak je belegt en met welk bedrag. Maar als je CSPX voor lange tijd houdt zal dit in de meeste gevallen wel beter zijn denk ik zelfs met transactiekosten.
Inderdaad. Tenzij je elke maand voor 100 euro gaat aankopen natuurlijk.
W
W
Hoe kan je weten of een ETF dividenden uitkeert (newbie vraag wellicht, bear with me)
Z'n paspoortcode zegmaar ingeven (ISIN bvb: IE00B4L5Y983 [van IWDA] ) op bvb morningstar. (of z'n ticker bvb: "IWDA" "CSPX" enz)
Dan kijken bij de rendement tab als er uitkeringsgegevens bij staan, of het in naam van de het product is vermeld (acc of dist), of in de infofiche/factsheet/KID die je kan vinden bij de documenten tab
Dan kijken bij de rendement tab als er uitkeringsgegevens bij staan, of het in naam van de het product is vermeld (acc of dist), of in de infofiche/factsheet/KID die je kan vinden bij de documenten tab
Any man whose errors take ten years to correct is quite a man.
Rookie investor
Rookie investor