ja Vlaamse belastingen
-
anonymous
Re: ja Vlaamse belastingen
Met die voorheffing vermoed ik dat hij het heeft over de voorheffing die op zijn inkomen maandelijks wordt ingehouden en pas na indienen aangifte en ontvangst aanslagbiljet later voor het teveel ingehouden terugbetaald krijgt. Dit heeft weliswaar niks met Vlaamse overheid te maken.
+1Bp8755 schreef: ↑1 juli 2021, 22:22 Met die voorheffing vermoed ik dat hij het heeft over de voorheffing die op zijn inkomen maandelijks wordt ingehouden en pas na indienen aangifte en ontvangst aanslagbiljet later voor het teveel ingehouden terugbetaald krijgt. Dit heeft weliswaar niks met Vlaamse overheid te maken.
Toch nog iemand die kan lezen.
En niet van voorheffing er plots onroerende voorheffing van maakt.
Estate Guru believer.
Het persbericht van 22/6/2021 ivm QR-code voor de betaling van de onroerende voorheffing:
https://www.vlaanderen.be/vlaamse-belas ... betaalcode
Het volledige persbericht : https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/w ... betaalcode
Plantin, zijn probleem is dat ze bij de QR-code de memodatum hebben leeggelaten waardoor het een instant betaling werd. Maar op de papieren overschrijving stond die ook niet ingevuld!
Kan je die niet zelf invullen na het scannen van de QR-code?
Ja, digitalisering is vooruitgang maar wel opletten. In dit geval is het een win-win
Jij bespaart tijd en Vlaanderen ontvangst sneller waardoor het ook sneller zijn leveranciers zou kunnen betalen. Dus ieder van ons bespaard op de nalatigheidsintresten die Vlaanderen moet betalen.
Laatst gewijzigd door Tycoon op 2 juli 2021, 10:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Als je al moet gaan vermoeden wat iemand bedoelt met wat hij schrijft zijn we al ver gekomen.Bp8755 schreef: ↑1 juli 2021, 22:22 Met die voorheffing vermoed ik dat hij het heeft over de voorheffing die op zijn inkomen maandelijks wordt ingehouden en pas na indienen aangifte en ontvangst aanslagbiljet later voor het teveel ingehouden terugbetaald krijgt. Dit heeft weliswaar niks met Vlaamse overheid te maken.
En dan nog, zoals je al aangeeft, wat heeft dat dan plots te maken met de OV en vooral met de wijze van betaling.
Je hele aanvankelijke tekst ging over de betaling van de onroerende voorheffing. Dat vermoed ik, na de nodige inspanningen om er wijs uit te geraken, toch. En dan gooi jij er plots de niet gespecificeerde voorheffing tussen? En de lezer moet dan het causaal verband tussen beiden maar zelf vinden?
Ik denk dat in het specifiek geval van dit topic het begrijpend lezen niet zo zeer het probleem is maar eerder leesbaar schrijven. Het is maar een vermoeden hoor.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Bedankt voor de moeite en de vraag van EarthNvstr1 toe te lichten. iets waar TS om onverklaarbare redenen blijkbaar geen zin in had. Nu weten we tenminste waar het over gaat en waar het probleem zit.Tycoon schreef: ↑2 juli 2021, 09:12Het persbericht van 22/6/2021 ivm QR-code voor de betaling van de onroerende voorheffing:
https://www.vlaanderen.be/vlaamse-belas ... betaalcode
Het volledige persbericht : https://www.vlaanderen.be/uw-overheid/w ... betaalcode
Plantin, zijn probleem is dat ze bij de QR-code de memo-datum hebben leeggelaten waardoor het een instant betaling werd. Maar op de papieren overschrijving stond die ook niet ingevuld!
Kan je die niet zelf invullen na het scannen van de QR-code?
Ja, digitalisering is vooruitgang maar wel opletten. In dit geval is het een win-win
Jij bespaart tijd en Vlaanderen ontvangst sneller waardoor het ook sneller zijn leveranciers zou kunnen betalen. Dus ieder van ons bespaard op de balatigheidsintreqte die Vlaanderen moet betalen.
sintorama schreef: ↑1 juli 2021, 15:31 Indien met veel poeha aangekondigd.
Is het niet de nieuwe manier in tegenstelling
ja Vlaamse belastingen...
qr code per computer is het niet genoeg.
Ook ter info, betalingen ja, belasting of taksen vergist u zich niet want afgelopen of niet.
Daarom 1 gouden raad: 4 kwartalen of per procent?
Sommigen zijn hier dagelijks aan het posten.
En als de Vlaamse overheid een nieuwtje aankondigt heeft men een paplepel nodig met een link.
Een zoekmachine of even naar site Vlaamse roverheid gaan teveel moeite.
Benieuwd wanneer de eerste klagers gaan opduiken.(van wist dat niet)
En als de Vlaamse overheid een nieuwtje aankondigt heeft men een paplepel nodig met een link.
Een zoekmachine of even naar site Vlaamse roverheid gaan teveel moeite.
Benieuwd wanneer de eerste klagers gaan opduiken.(van wist dat niet)
Estate Guru believer.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Melden dat iets is gewijzigd is ook al klagen?
De fantasie van geen centen beschikbaar nog zo een paplepel.
Estate Guru believer.
-
David_DeWa
- Verbannen Gebruiker

Zoals jij het in de openingspost verwoorde was het inderdaad één zurige klaagzang.
Met dan nog eens incorrecte informatie als toemaatje.
Met een paplepel heeft dat weinig te maken.
Communicatie_vlabel <communicatie_vlabel@vlaanderen.be>
09:05 (5 minuten geleden)
Geachte heer, mevrouw,
Vanaf midden juni zijn wij gestart met de verzending van digitale aanslagbiljetten voor de onroerende voorheffing via eBox. Dat betekent voor u, als gebruiker van Zoomit, dat u een keuze moet maken op welke manier u uw aanslagbiljet wil ontvangen: eBox of Zoomit. EBox is een gratis digitale postbus die door federale en Vlaamse overheidsdiensten gebruikt kan worden. Veel mensen hebben hun eBox geactiveerd in het kader van de vaccinatiecampagne tegen COVID-19.
Heeft u uw eBox niet geactiveerd?
Dan verandert er voor u niets; wij blijven uw aanslagbiljet versturen via Zoomit.
Heeft u uw eBox wel geactiveerd?
Dan zal u uw aanslagbiljet onroerende voorheffing voortaan via eBox ontvangen. U krijgt een verwittingsmail op het mailadres dat u in uw eBox-profiel ingesteld hebt. Voorlopig kan verzending via eBox alleen maar voor onroerende voorheffing. Uw aanslagbiljet voor verkeersbelasting blijft u nog even via Zoomit ontvangen.
- Als u uw aanslagbiljet toch via Zoomit wil blijven ontvangen, moet u uw eBox deactiveren. En dat voor alle kanalen waaraan u uw eBox gekoppeld hebt (Mijn Burgerprofiel, My-eBox, Doccle, …). Opgelet: u kan uw eBox alleen deactiveren voor álle overheidsdocumenten. Het is jammer genoeg niet mogelijk om een keuze te maken voor welke overheidsdienst u eBox wil blijven gebruiken en voor welke niet.
Meer informatie over digitale aanslagbiljetten en eBox vindt u op https://vlaanderen.be/uw-aanslagbiljet-digitaal. Of contacteer ons op een van de manieren die u vindt op https://vlaanderen.be/contact-vlaamse-belastingdienst.
Met vriendelijke groeten,
Vlaamse overheid
VLAAMSE BELASTINGDIENST
Koning Albert II-laan 35 bus 62, 1030 Brussel
https://vlaanderen.be/vlaamse-belastingdienst
Beter laat dan nooit.
09:05 (5 minuten geleden)
Geachte heer, mevrouw,
Vanaf midden juni zijn wij gestart met de verzending van digitale aanslagbiljetten voor de onroerende voorheffing via eBox. Dat betekent voor u, als gebruiker van Zoomit, dat u een keuze moet maken op welke manier u uw aanslagbiljet wil ontvangen: eBox of Zoomit. EBox is een gratis digitale postbus die door federale en Vlaamse overheidsdiensten gebruikt kan worden. Veel mensen hebben hun eBox geactiveerd in het kader van de vaccinatiecampagne tegen COVID-19.
Heeft u uw eBox niet geactiveerd?
Dan verandert er voor u niets; wij blijven uw aanslagbiljet versturen via Zoomit.
Heeft u uw eBox wel geactiveerd?
Dan zal u uw aanslagbiljet onroerende voorheffing voortaan via eBox ontvangen. U krijgt een verwittingsmail op het mailadres dat u in uw eBox-profiel ingesteld hebt. Voorlopig kan verzending via eBox alleen maar voor onroerende voorheffing. Uw aanslagbiljet voor verkeersbelasting blijft u nog even via Zoomit ontvangen.
- Als u uw aanslagbiljet toch via Zoomit wil blijven ontvangen, moet u uw eBox deactiveren. En dat voor alle kanalen waaraan u uw eBox gekoppeld hebt (Mijn Burgerprofiel, My-eBox, Doccle, …). Opgelet: u kan uw eBox alleen deactiveren voor álle overheidsdocumenten. Het is jammer genoeg niet mogelijk om een keuze te maken voor welke overheidsdienst u eBox wil blijven gebruiken en voor welke niet.
Meer informatie over digitale aanslagbiljetten en eBox vindt u op https://vlaanderen.be/uw-aanslagbiljet-digitaal. Of contacteer ons op een van de manieren die u vindt op https://vlaanderen.be/contact-vlaamse-belastingdienst.
Met vriendelijke groeten,
Vlaamse overheid
VLAAMSE BELASTINGDIENST
Koning Albert II-laan 35 bus 62, 1030 Brussel
https://vlaanderen.be/vlaamse-belastingdienst
Beter laat dan nooit.
Estate Guru believer.
zopas mijn aanslagbiljet ontvangen. terugstorting voor eind oktober.
Ik doe aan de digitale snelweg ( zoomit - Ebox en wat weet ik al meer niet mee.
Dat ze het maar versturen met de post, zal het dan wel in mijn ouderwetse brievenbus ontvangen..
Dat ze het maar versturen met de post, zal het dan wel in mijn ouderwetse brievenbus ontvangen..
Ook mijn bericht(en) spam ontvangen.
Heb zoomit, Doccle en eBox. Wat krijg ik, 3 mails:
Digitale complexiteit noem ik het.
Terugbetaling ligt op 29 oktober. Voor mij zijn ze vroeg dit jaar. Geef het typisch altijd zeer vroeg in en vorig jaar was het einde van het jaar dat ik het pas kon verwachten.
Heb zoomit, Doccle en eBox. Wat krijg ik, 3 mails:
- eBox dat zegt dat er een nieuw bericht is
- Digitaal Vlaanderen dat zegt dat mijn aanslagbiljet berichtbaar is
- Doccle dat zegt er een nieuw bericht is
Digitale complexiteit noem ik het.
Terugbetaling ligt op 29 oktober. Voor mij zijn ze vroeg dit jaar. Geef het typisch altijd zeer vroeg in en vorig jaar was het einde van het jaar dat ik het pas kon verwachten.
Laatst gewijzigd door SMGGM op 25 augustus 2021, 13:26, 1 keer totaal gewijzigd.