Jim mobile
Re: Jim mobile
Ik heb inderdaad een MV simkaart en een Jim simkaart. De MV simkaart zit in een oude gsm en gebruik ik op vakantie als data only sim waarbij ik deze gsm als wifi hotspot instel (€15 voor 8gb). Binnen eurozone kan je die bundel opgebruiken.
Ik wou enkel aangeven dat als die MV sim goed werkt in het buitenland voor data, dat je met je Jim simkaart er dan ook mag van uitgaan dat die even goed zal werken aangezien Jim en MV technisch identiek zijn.
PS: Roaming in Zwitserland is bv wel geblokkeerd bij Jim en MV. Eerst was dat wel mogelijk maar zeer duur. Uiteindelijk hebben ze beslist roaming in Zwitserland onmogelijk te maken.
Ik wou enkel aangeven dat als die MV sim goed werkt in het buitenland voor data, dat je met je Jim simkaart er dan ook mag van uitgaan dat die even goed zal werken aangezien Jim en MV technisch identiek zijn.
PS: Roaming in Zwitserland is bv wel geblokkeerd bij Jim en MV. Eerst was dat wel mogelijk maar zeer duur. Uiteindelijk hebben ze beslist roaming in Zwitserland onmogelijk te maken.
Roaming buiten de landen van de Europese unie, waar je je bundel gewoon opgebruikt, is onmogelijk met Jim en MV.
Dus ook in USA, Thailand, Brazilië en noem maar op.
Niet echt een slecht idee imho.
Dus ook in USA, Thailand, Brazilië en noem maar op.
Niet echt een slecht idee imho.
Da's nieuwe info voor mij, maar zou ook plaatselijke simkaart of wifi verkiezen ipv dure tarieven voor data buiten de EU. Ik heb ook al genoeg verhalen gelezen van mensen die in Cyprus ofzo op vakantie waren terwijl gsm met Turks netwerk verbonden was aan dure tarieven.
Iemand die dit wel nodig heeft en buiten de EU een paar gb data erdoor jaagt, zal daar normaal ook geen sim van Jim mobile voor willen gebruiken aan dure tarieven.
Iemand die dit wel nodig heeft en buiten de EU een paar gb data erdoor jaagt, zal daar normaal ook geen sim van Jim mobile voor willen gebruiken aan dure tarieven.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Bedank voor de info haelewyn en Yvekes.
Alles helder nu.
Ik ben nog niet helemaal mee met de niet-EU-roaming.
Hoe werkt dat ? Helemaal niet ?
In Zwitserland of Turkije komen we immers allemaal (of... Engeland).
Enfin, na het vaccin toch weer.
Hoe werkt dat ? Helemaal niet ?
In Zwitserland of Turkije komen we immers allemaal (of... Engeland).
Enfin, na het vaccin toch weer.
Mobiel internet via Jim of MV werkt niet buiten EU, bellen en sms wel natuurlijk (al is dat vanzelfsprekend ook aan veel duurdere tarieven).
Ik weet niet meer wat het kostte in Zwitserland toen het wel nog mogelijk was, maar dat was iets van €2 per mb of nog duurder misschien. Als je dan een paar YouTube-filmpjes bekijkt zonder wifi over mobiel internet, dan wordt dat een heel dure grap. Zelf maak je die fout misschien niet, maar ook voor kinderen of mensen die niet op de hoogte zijn van tarieven buiten EU, is dat een zeer goede zaak.
Ik weet niet meer wat het kostte in Zwitserland toen het wel nog mogelijk was, maar dat was iets van €2 per mb of nog duurder misschien. Als je dan een paar YouTube-filmpjes bekijkt zonder wifi over mobiel internet, dan wordt dat een heel dure grap. Zelf maak je die fout misschien niet, maar ook voor kinderen of mensen die niet op de hoogte zijn van tarieven buiten EU, is dat een zeer goede zaak.
Klopt. Bellen en SMS kan wel. Data niet. Dat detail had ik verkeerd vermeld en onthouden.
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Maandag rond 20 uur main gsm nummer overgedragen naar Jim mobile. Dinsdag bericht verzonden. Nu een gepast berichtje gekregen:
Hallo,
Onlangs bestelde je een JIM Mobile simkaart. Super! We gingen dan ook meteen aan de slag om je simkaart zo snel mogelijk te bezorgen. Alleen, daar ging iets mis. Door een probleem bij onze partner liep de verzending van je simkaart wat vertraging op. Maar geen zorgen: ze zou over enkele werkdagen in je brievenbus moeten zitten.
Vriendelijke groeten,
Het JIM Mobile-team
-
MountainTop
- Full Member

- Contacteer:
Het overdragen van mijn nummer nadat de simkaart geactiveerd was duurde maar 1 (werk)dag en alles lijkt goed te werken.
Enigste wat ze niet in die brief zetten is dat je een "ghost nummer" krijgt, je oude nummer staat dus niet op de simkaart (er staat een nieuw nummer op). Voor de rest wel heel tevreden van heel het proces.
Enigste wat ze niet in die brief zetten is dat je een "ghost nummer" krijgt, je oude nummer staat dus niet op de simkaart (er staat een nieuw nummer op). Voor de rest wel heel tevreden van heel het proces.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
Hoi een vraagje
ik heb twee nummers actief bij Jim Mobile die sporadisch gebruikt worden en enkel dienen om bereikbaar te zijn. Nu krijg ik al een tijdje berichten dat er een klein gedeelte aan belwaarde vervalt. Ik ben van plan om te herladen op de vervaldag ( of de dag ervoor ). Ik heb gebeld met de klantendienst ( Hallo Mobile Vikings... ) en daar vertelde men mij dat de gehele belwaarde vervalt, zelfs wanneer ik terug herlaad. M.a.w. alles wat niet opgebeld is na een jaar ben je kwijt...
Nu dacht ik dat het voldoende was om gewoon bij te laden en dat het herlaadbedrag bij de resterende belwaarde werd gevoegd. Zo was het toch steeds vroeger, niet ? Is de regel nu veranderd met de overname door Mobile Vikings en klopt deze uitleg of is dit gewoon foute informatie ? Ik vind denk ik geen info hierrond op de website. Iemand die het weet ?
ik heb twee nummers actief bij Jim Mobile die sporadisch gebruikt worden en enkel dienen om bereikbaar te zijn. Nu krijg ik al een tijdje berichten dat er een klein gedeelte aan belwaarde vervalt. Ik ben van plan om te herladen op de vervaldag ( of de dag ervoor ). Ik heb gebeld met de klantendienst ( Hallo Mobile Vikings... ) en daar vertelde men mij dat de gehele belwaarde vervalt, zelfs wanneer ik terug herlaad. M.a.w. alles wat niet opgebeld is na een jaar ben je kwijt...
Nu dacht ik dat het voldoende was om gewoon bij te laden en dat het herlaadbedrag bij de resterende belwaarde werd gevoegd. Zo was het toch steeds vroeger, niet ? Is de regel nu veranderd met de overname door Mobile Vikings en klopt deze uitleg of is dit gewoon foute informatie ? Ik vind denk ik geen info hierrond op de website. Iemand die het weet ?
De uitleg klopt.
Bij de grote operatoren hou je de oude belwaarde.
Bij Jim en MV vervalt de belwaarde zelf na een tijd. Uit mijn hoofd : bij Jim na een jaar , bij MV na zes maanden al.
Je zal het bedrag van de herlading kwijtraken.
De kleinste herlading bij MV is tien euro. Bij Jim 5 euro.
Bij de grote operatoren hou je de oude belwaarde.
Bij Jim en MV vervalt de belwaarde zelf na een tijd. Uit mijn hoofd : bij Jim na een jaar , bij MV na zes maanden al.
Je zal het bedrag van de herlading kwijtraken.
De kleinste herlading bij MV is tien euro. Bij Jim 5 euro.
Ik heb anders een SMS van BASE gekregen, dat als je niet oplaadt na 1 jaar, niet alleen je belwaarde vervalt, maar de complete kaart.
Nu, toen ik dat SMS-je ontving en wilde herladen was BASE net zijn online klantenomgeving aan het 'verbeteren'. Dat hele spul lag er dus uit.
De volgende dag was er inderdaad niets meer mogelijk met die kaart. Maar de telefoon gaf nog wel netwerk aan.
Ik heb dan getracht te herladen en de kaart kwam daarna gelukkig wel weer 'tot leven'.
Idioot - typisch Telenet - is dat de nieuwe herlading slechts 10 maanden geldig is. Zonder verklaring. Gewoon een 'glitsch' van het systeem.
Dus dat bij Jim Mobile alleen de belwaarde vervalt - maar niet de kaart - zou een pluspunt zijn.
Nu, toen ik dat SMS-je ontving en wilde herladen was BASE net zijn online klantenomgeving aan het 'verbeteren'. Dat hele spul lag er dus uit.
De volgende dag was er inderdaad niets meer mogelijk met die kaart. Maar de telefoon gaf nog wel netwerk aan.
Ik heb dan getracht te herladen en de kaart kwam daarna gelukkig wel weer 'tot leven'.
Idioot - typisch Telenet - is dat de nieuwe herlading slechts 10 maanden geldig is. Zonder verklaring. Gewoon een 'glitsch' van het systeem.
Dus dat bij Jim Mobile alleen de belwaarde vervalt - maar niet de kaart - zou een pluspunt zijn.
- Miss Moneypenny
- Full Member

- Contacteer:
@dixit
nee, ook bij Jim Mobile vervalt je kaart/nummer wanneer je geen herlading doet. ( sorry was ik vergeten te vermelden )
@ haelewyn
ok bedankt voor je respons
nee, ook bij Jim Mobile vervalt je kaart/nummer wanneer je geen herlading doet. ( sorry was ik vergeten te vermelden )
@ haelewyn
ok bedankt voor je respons
Dat was bij Proximus Pay & Go ook zo. Als je niet tijdig herlaadde, was je je GSM-nummer kwijt.
Volgens mij werd het restbedrag wel mee overgenomen bij een herlaadbeurt.
Volgens mij werd het restbedrag wel mee overgenomen bij een herlaadbeurt.
-
azerty_123
- Jr. Member

- Contacteer:
Maar niet onmiddelijk, tenzij dat tegenover vorig jaar gewijzigd is. Was toen vergeten tijdig te herladen en een kaart of 2 heeft dan een week zonder krediet gezeten, was geen probleem om na herlading verder te gebruiken...Miss Moneypenny schreef: ↑19 januari 2021, 08:44 nee, ook bij Jim Mobile vervalt je kaart/nummer wanneer je geen herlading doet. ( sorry was ik vergeten te vermelden )