Jim mobile
Jim mobile
Nog iemand die momenteel problemen heeft met Jim mobile? (mobiel netwerk niet beschikbaar)
Re: Jim mobile
Opgelost ? Anders :
Herstart de telefoon.
Zet eens op 3G, 4G, desnoods 2g.
Kijk of je belwaarde hebt of een bundel.
Bij twijfel : rij eens naar een andere Orange antenne en kijk of het daar beter is..
Bekijk de website "allestoringen" of bel de helpdesk.
Herstart de telefoon.
Zet eens op 3G, 4G, desnoods 2g.
Kijk of je belwaarde hebt of een bundel.
Bij twijfel : rij eens naar een andere Orange antenne en kijk of het daar beter is..
Bekijk de website "allestoringen" of bel de helpdesk.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Jim mobile
Jim Mobile trekt op niets.
Dit is nu de tweede keer dat ik weer onbereikbaar ben en deze keer enkele heel belangrijke telefoonoproepen heb gemist.
Dan bel je naar de helpdesk en krijg je te horen dat er weer een storing is op hun netwerk.
Dit is nu de tweede keer dat ik weer onbereikbaar ben en deze keer enkele heel belangrijke telefoonoproepen heb gemist.
Dan bel je naar de helpdesk en krijg je te horen dat er weer een storing is op hun netwerk.
Re: Jim mobile
mobile vikings heeft vandaag ook veel problemen...
Re: Jim mobile
Ze (zowel jim als de vikings) hebben al langer problemen, meldden eerder dat dat voorbij was nu, ... maar het komt precies niet echt definitief in orde.
Doet me denken aan lyca mobile. Die hadden ook hun eigen 'backbone' waar nogal wat problemen mee waren.
Ik heb nu met de vikings wel een veel kleinere factuur als bij Scarlet, mede door vikingpunten.
Als je bij de goedkoopste speler op de markt klant bent... verwacht je dan dezelfde kwaliteit dan bij de duurste ?
Ergens moet het wel nog doenbaar blijven natuurlijk.
Doet me denken aan lyca mobile. Die hadden ook hun eigen 'backbone' waar nogal wat problemen mee waren.
Ik heb nu met de vikings wel een veel kleinere factuur als bij Scarlet, mede door vikingpunten.
Als je bij de goedkoopste speler op de markt klant bent... verwacht je dan dezelfde kwaliteit dan bij de duurste ?
Ergens moet het wel nog doenbaar blijven natuurlijk.
Re: Jim mobile
Ik vind dat een zwak excuus. In de gloriejaren moest de kwaliteit van MV niet onderdoen voor BASE (waarvan ze een MVNO waren) tegen een even competitieve prijs als nu. Ze (Unleashed, a.k.a. JIM en MV) zijn sindsdien niet significant goedkoper of duurder geworden, maar de kwaliteit van hun dienstverlening is er wél aantoonbaar op achteruit gegaan.
PS: Unleashed heeft vorig jaar maar liefst 7 miljoen verlies gemaakt waardoor het overgedragen verlies ondertussen 16,5 mln. bedraagt, ondanks een kapitaalsverhoging door Medialaan van 7,5 mln.
PS: Unleashed heeft vorig jaar maar liefst 7 miljoen verlies gemaakt waardoor het overgedragen verlies ondertussen 16,5 mln. bedraagt, ondanks een kapitaalsverhoging door Medialaan van 7,5 mln.
Re: Jim mobile
Ik moet geen excuses maken voor hen he.
De reden van de verminderde kwaliteit is hun overgang naar full mvno en het wisselen van netwerk.
Vooral het eerste geeft problemen, denk ik.
Ik denk, als het nu nog niet in orde is, dat het nog voor lang gaat zijn.
Uiteindelijk wil ik ook een betrouwbare telecompartner maar gezien de prijs vergeef ik al wat meer.
Mijn tv vlaanderen via satelliet valt bij regen ook regelmatig uit.
Stevige cijfers trouwens. Het verbaast me dat ze nog doorgaan zoals ze doen.
Overgang naar full mvno kost wel geld. ... dat is zeker.
De reden van de verminderde kwaliteit is hun overgang naar full mvno en het wisselen van netwerk.
Vooral het eerste geeft problemen, denk ik.
Ik denk, als het nu nog niet in orde is, dat het nog voor lang gaat zijn.
Uiteindelijk wil ik ook een betrouwbare telecompartner maar gezien de prijs vergeef ik al wat meer.
Mijn tv vlaanderen via satelliet valt bij regen ook regelmatig uit.
Stevige cijfers trouwens. Het verbaast me dat ze nog doorgaan zoals ze doen.
Overgang naar full mvno kost wel geld. ... dat is zeker.
Re: Jim mobile
Problemen waren al begonnen vóór de transitie hoor. Ik heb hen begin 2018 vaarwel gezegd doordat de kwaliteit al zo onbetrouwbaar was geworden.
De enige reden dat ze nog bestaan is dat ze een kapitaalkrachtige aandeelhouder als Medialaan achter zich hebben, anders was het hoogstwaarschijnlijk al lang over en uit geweest.
De enige reden dat ze nog bestaan is dat ze een kapitaalkrachtige aandeelhouder als Medialaan achter zich hebben, anders was het hoogstwaarschijnlijk al lang over en uit geweest.
Re: Jim mobile
De overstap naar mvno is een proces van lange adem. Ook bij bv telenet heeft dat tijd gekost. Maar daar zat veel meer geld achter en ze zijn geen technologie gaan kopen in Polen die maar voor de helft aangepast was aan zijn toekomstige doel.
Ik heb hier eerder in een ander topic een grafiek gepost over de vormen en stappen tussen "reseller" en full mvno. Dat zijn er nogal wat. Zolang Jim en mv volledig op de platformen van base functioneerde ging het goed IMHO alhoewel Base op zichzelf ook niet altijd het meest stabiele systeem had. De details zouden ons te ver leiden..
Ik heb hier eerder in een ander topic een grafiek gepost over de vormen en stappen tussen "reseller" en full mvno. Dat zijn er nogal wat. Zolang Jim en mv volledig op de platformen van base functioneerde ging het goed IMHO alhoewel Base op zichzelf ook niet altijd het meest stabiele systeem had. De details zouden ons te ver leiden..
Re: Jim mobile
Ik ben het er dus niet mee eens dat het goed ging zolang ze als Light MVNO gebruik maakten van BASE. Ooit wel, maar op het einde van dat tijdperk en dus vóór de eerste stappen richting Full MVNO echt niet meer.
Re: Jim mobile
Orange zou nu samen gaan delen met Proximus dus laat ons hopen op beterschap.
Re: Jim mobile
Een soort nationale roamingovereenkomst, als ik het goed begrepen heb.
Beide netwerken staan al sterk.... de enige verbetering die je kan verwachten is een betere dekking op enkele zeldzame plaatsen, minder antennes in het landschap, profijt voor de operatoren. Nadeel : mogelijk sneller overbelast netwerk.
Of ons dat als klant ook iets gaat opleveren is nog de vraag.
Edit : volgens wat ik vandaag lees gaan de operatoren samen een ander bedrijf oprichten dat hun gezamenlijk antennemast zal begeren. Nieuw bedrijf X doet dan alle antennes, proximus en orange maken er gebruik van.
Beide netwerken staan al sterk.... de enige verbetering die je kan verwachten is een betere dekking op enkele zeldzame plaatsen, minder antennes in het landschap, profijt voor de operatoren. Nadeel : mogelijk sneller overbelast netwerk.
Of ons dat als klant ook iets gaat opleveren is nog de vraag.
Edit : volgens wat ik vandaag lees gaan de operatoren samen een ander bedrijf oprichten dat hun gezamenlijk antennemast zal begeren. Nieuw bedrijf X doet dan alle antennes, proximus en orange maken er gebruik van.
Re: Jim mobile
En ik die dacht dat Mobile Vikings huurde bij Orange.
En als Orange zijn netwerk uitvalt of problemen heeft , dan krijgt Mobile Vikings de schuld.
En als klant bij beide kan ik perfect dit opmerken.
Als mijne Flybox er uit ligt , toevallig dan ook Mobile Vikings dat niet werkt.
Dus of de fout dan bij Mobile Vikings ligt ?
Hoe van een mug soms een olifant wordt gemaakt door enkelingen.
Precies of telenet en proximus nooit problemen hebben.
Als ex klant bij beiden kan ik bladen vol van zelf meegemaakte problemen vol schrijven.
Bij telenet zogezegd modems , digi boxen die nooit problemen geven of kabel aansluitingen vol storingen.
Na maanden miserie maar worden opgelost.
Bij proximus 3 b boxen, modems op een week tijd thuis geleverd , een adsl die nooit in orde is gekomen.
Enkel maar aanvraag om adsl verbinding zonder tv.
Na jaren verhuis toch huidige facturen plots op oud adres , niet betaald zijnde natuurlijk en gewoon afgesloten door hun eigen falen.
En als elkeen hier over alle telecom problemen die ze ondervinden moest gaan posten.
Geef me dan toch maar helpdesk en facturatie van Mobile Vikings.
En als Orange zijn netwerk uitvalt of problemen heeft , dan krijgt Mobile Vikings de schuld.
En als klant bij beide kan ik perfect dit opmerken.
Als mijne Flybox er uit ligt , toevallig dan ook Mobile Vikings dat niet werkt.
Dus of de fout dan bij Mobile Vikings ligt ?
Hoe van een mug soms een olifant wordt gemaakt door enkelingen.
Precies of telenet en proximus nooit problemen hebben.
Als ex klant bij beiden kan ik bladen vol van zelf meegemaakte problemen vol schrijven.
Bij telenet zogezegd modems , digi boxen die nooit problemen geven of kabel aansluitingen vol storingen.
Na maanden miserie maar worden opgelost.
Bij proximus 3 b boxen, modems op een week tijd thuis geleverd , een adsl die nooit in orde is gekomen.
Enkel maar aanvraag om adsl verbinding zonder tv.
Na jaren verhuis toch huidige facturen plots op oud adres , niet betaald zijnde natuurlijk en gewoon afgesloten door hun eigen falen.
En als elkeen hier over alle telecom problemen die ze ondervinden moest gaan posten.
Geef me dan toch maar helpdesk en facturatie van Mobile Vikings.
Estate Guru believer.
-
neo
Re: Jim mobile
Heb enkele maanden lang JIM Mobile. Vroeger Proximus en EDPnet mobile.
Om er mee te starten bestelt men online een gratis simkaart die voor minstens 5 EUR opgeladen moet worden (belwaarde die we later kunnen verbruiken). In mijn geval kwam de kaart binnen 1-2 dagen binnen.
Activatie kan online. Bij de activatie werd mijn oude simkaart inactief. Helaas moest ik bijna 1 dag wachten totdat de JIM Mobile simkaart volledig actief was (had geprobeerd om de telefoon meermaals te heropstarten maar zonder resultaat).
Qua kwaliteit van de verbinding merk ik persoonlijk geen verschil met Proximus of EDPnet. Bij een laag tot zeer laag verbruik is JIM belachelijk goedkoop.
Om er mee te starten bestelt men online een gratis simkaart die voor minstens 5 EUR opgeladen moet worden (belwaarde die we later kunnen verbruiken). In mijn geval kwam de kaart binnen 1-2 dagen binnen.
Activatie kan online. Bij de activatie werd mijn oude simkaart inactief. Helaas moest ik bijna 1 dag wachten totdat de JIM Mobile simkaart volledig actief was (had geprobeerd om de telefoon meermaals te heropstarten maar zonder resultaat).
Qua kwaliteit van de verbinding merk ik persoonlijk geen verschil met Proximus of EDPnet. Bij een laag tot zeer laag verbruik is JIM belachelijk goedkoop.
Re: Jim mobile
Jim gebruikt het netwerk van orange.neo schreef: ↑24 maart 2020, 08:48
Activatie kan online. Bij de activatie werd mijn oude simkaart inactief. Helaas moest ik bijna 1 dag wachten totdat de JIM Mobile simkaart volledig actief was (had geprobeerd om de telefoon meermaals te heropstarten maar zonder resultaat).
Qua kwaliteit van de verbinding merk ik persoonlijk geen verschil met Proximus of EDPnet. Bij een laag tot zeer laag verbruik is JIM belachelijk goedkoop.
Over het algemeen hebben die een zeer goede dekking, net als de andere twee eigenlijk.
Activatie van je nieuwe simkaart : pas nadat je dat gedaan hebt, zet je nieuwe operator de nummeroverdracht in. Dat duurt even. Niet het proces, wat maar enkele seconden duurt, maar eer er effectief aan begonnen wordt.
In tussentijd is je oude simkaart nog bruikbaar en bereikbaar.
Het is hetzelfde proces bij iedere operator. Maar toch is er verschil in resultaat naargelang de snelheid en de hoeveelheid beschikbaar personeel hiervoor.


