Kaart voor elektrisch laden in Europa
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kaart voor elektrisch laden in Europa
Hopelijk is er steeds toegang tot laadpunt.
Hoe te laden op een zondag met gesloten toegangspoort.
Estate Guru believer.
Met de Dacia kan ik ook bij Tesla traag snelladen . Op een uurtje is hij vol. Redelijke prijzen.
En waarom kan dat niet sneller?
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Omdat een DACIA niet zo snel kan laden dan een Tesla.
Ver ervan zelfs.
Een Tesla model 3 bijvoorbeeld kan laden tot 170 KW
Een Dacia Spring theoretisch tot maximum 34 KWH
Je laadpaal mag dan 200 kunnen geven, de Spring zal niet meer dan 34 KWH kunnen bijladen.
In de realiteit hangt het cijfer af van meerdere factoren. Een koude batterij laadt bijvoorbeeld trager dan eentje die warm gereden is.
Dan kom je met de Spring niet eens aan 34.
Een batterij die nog weinig electriciteit vasthoudt (bv. op niveau 30 procent vol) laadt sneller dan een batterij die op 80 procent staat.
Ver ervan zelfs.
Een Tesla model 3 bijvoorbeeld kan laden tot 170 KW
Een Dacia Spring theoretisch tot maximum 34 KWH
Je laadpaal mag dan 200 kunnen geven, de Spring zal niet meer dan 34 KWH kunnen bijladen.
In de realiteit hangt het cijfer af van meerdere factoren. Een koude batterij laadt bijvoorbeeld trager dan eentje die warm gereden is.
Dan kom je met de Spring niet eens aan 34.
Een batterij die nog weinig electriciteit vasthoudt (bv. op niveau 30 procent vol) laadt sneller dan een batterij die op 80 procent staat.
Opinions are like assholes. Everybody has one and they all stink.
Dats heeft ook normale tankstations waar je ook kan laden.
Het zou me verbazen als je met die DATS kaart ook niet bij andere leveranciers terecht kan.
Meestal is dat bij laadkaarten namelijk het geval. Topic starter zoekt een kaart voor Europa... dan wil je een zo breed mogelijk netwerk.
Ik heb een hybride en zonnepanelen.
In de praktijk laad ik in de zomer thuis, zo goed als altijd. "Gratis".
In de winter laad ik vaak/ meestal aan laadpalen.
Er wordt dan (een pak) meer verbruikt door de auto (verwarming, verlichting, meer korte ritten, etc !)
En het is makkelijk.
Vaak laad ik aan palen voor iets boven de 50 cent.
Thuis laden kost me dan rond de 40 cent.
Er zijn 2 plaatsen waar ik kan laden aan dezelfde prijs die ik thuis betaal. Bv. Bij lidl.
Ik dacht dat deze info interessant kan zijn voor "beginners". Doe er je voordeel mee als het kan.
Het zou me verbazen als je met die DATS kaart ook niet bij andere leveranciers terecht kan.
Meestal is dat bij laadkaarten namelijk het geval. Topic starter zoekt een kaart voor Europa... dan wil je een zo breed mogelijk netwerk.
Ik heb een hybride en zonnepanelen.
In de praktijk laad ik in de zomer thuis, zo goed als altijd. "Gratis".
In de winter laad ik vaak/ meestal aan laadpalen.
Er wordt dan (een pak) meer verbruikt door de auto (verwarming, verlichting, meer korte ritten, etc !)
En het is makkelijk.
Vaak laad ik aan palen voor iets boven de 50 cent.
Thuis laden kost me dan rond de 40 cent.
Er zijn 2 plaatsen waar ik kan laden aan dezelfde prijs die ik thuis betaal. Bv. Bij lidl.
Ik dacht dat deze info interessant kan zijn voor "beginners". Doe er je voordeel mee als het kan.
Normaal iets je wil laden en de poort is dicht, waar gaan we naartoe.
Aandeelhouders van Colruyt vinden dit normaal.
Estate Guru believer.
Wow, echt? Serieuze brol dus.
Ik heb een bliksemafleider van het merk Gallagher op het dak van mijn Airbnb in Avoriaz.
Je krijgt waar je voor betaalt.
Er is een groot verschil in aankoopprijs.
Er zal wel een verschil zijn in de auto die je koopt.
Was dat een serieuze opmerking of was je wat aan het trollen ?
@platin :
Dit komt van de website van DATS.
""""Voordelen van de DATS 24-laadpas
Laden aan meer dan 500 000 laadpunten in België en Europa"""
Niet alleen bij colruyt supermarkten dus.
Een laadkaart geeft gewoonlijk toegang tot vele (bijna alle) leveranciers van stroom.
Er is een groot verschil in aankoopprijs.
Er zal wel een verschil zijn in de auto die je koopt.
Was dat een serieuze opmerking of was je wat aan het trollen ?
@platin :
Dit komt van de website van DATS.
""""Voordelen van de DATS 24-laadpas
Laden aan meer dan 500 000 laadpunten in België en Europa"""
Niet alleen bij colruyt supermarkten dus.
Een laadkaart geeft gewoonlijk toegang tot vele (bijna alle) leveranciers van stroom.
- EarthNvstr1
- VIP member

- Contacteer:
Hier toch even het verdere verloop meegeven ...EarthNvstr1 schreef: ↑27 november 2025, 15:43 Ik heb momenteel een kaart van BMW Public Charging, maar na een eerste laadsessie is er nu een probleem met de betaling ...
Na validatie van mijn VISA DEBET kaart op het webportal zodat ze dan zelf een betaling kunnen innitiëren, lukt de betaling niet.
Een heel gedoe en heen- en weergemail tss. hen, Worldline en mijn bank tot gevolg.
En een gewone overschrijving of een online betaling op hun webportal supporteren ze niet. Wat een klucht.
Na nog een hoopje mail heen- en weer heeft de bank uiteindelijk een onderzoek opgestart.
Er was een probleem met de fraudebeveiling (een false positive dus) en meerdere klanten hadden blijkbaar hetzelfde probleem.
De betaling is nu eindelijk gelukt.
(en voorlopig heb ik dan ook geen nood meer aan een andere laadkaart voor Europa)