KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Ik wacht op Ludo om hier op in te pikken... 

- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
klant kan ook geld vragen aan supermarkten en er zijn dan geen kosten aan verbonden
Ja, maar bancontact is ook niet altijd instant op weekdagen. Vroeger in het bedrijfsrestaurant, pre corona, reserveerde bancontact het bedrag bij de afrekening terwijl de effectieve betaling pas s anderendaags gebeurde (Met valutadatul afrekening +1).EarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 17:22 Ik zou niet weten waarvoor ik instant overschrijvingen *nodig* zou hebben.
Betalingen die direct moeten gebeuren doe ik met Bancontact.
Zal dus ook liggen aan de abonnementsformule van de handelaar bij bancontact.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ha je zegt daar zoiets...Tycoon schreef: ↑27 maart 2021, 17:44 Ja, maar bancontact is ook niet altijd instant op weekdagen. Vroeger in het bedrijfsrestaurant, pre corona, reserveerde bancontact het bedrag bij de afrekening terwijl de effectieve betaling pas s anderendaags gebeurde (Met valutadatul afrekening +1).
Zal dus ook liggen aan de abonnementsformule van de handelaar bij bancontact.
Ik merk dat inderdaad bij Keytrade Bancontact betalingen soms dagen later pas geboekt worden.
Echter... Bancontact checkt toch of het saldo op je rekening toereikend is ? Ik neem dus aan dat ze ook het bedrag reserveren.
Is die boeking dagen later dus niet eerder specifiek aan de bank ipv de abonnementsformule van de handelaar bij Bancontact ?
In ieder geval ... de betaling is voor beide partijen toch altijd direct "in orde" met Bancontact, zowel via terminal in winkel als via bv. Payconiq/Bancontact app.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Edit:
Je kan inderdaad geld vragen aan supermarkten.
Dat gaat u wel wat kosten aan internet, telefoon, verplaatsingen, enz. om dat te doen.
Dat terwijl de kans klein is dat ze u geld gaan geven.
Of heb ik deze zin verkeerd begrepen ?

@ EarthNvstr1
Ja, maar de check is ook obv het eindsaldo van dag voordien. Vb aankoop van 400€ op X dan checkt bancontact het bedrag tegen ontvangen saldo van dag X-1 stel 500€. Terwijl je op dat moment X een effectief saldo had van 250€. Dan sta je -150€ op je rekening.
Nu met psd2 hebben ze bij bancontact misschien real-time toegang tot het saldo. Maar denk het niet omdat in het weekend nog steeds het saldo van vrijdagavond - bancontact gereserveerde bedragen wordt gebruikt.
Edit: Worldline gebruikt beide systemen PSD2 en EPC. De instant betalingen zijn technisch ook instant overschrijvingen, zie https://be.worldline.com/nl/home/soluti ... vices.html en
https://equensworldline.com/en/home/sol ... vices.html
De backoffice diensten worden door Worldline verzorgt ipv door je eigen bank.
Bancontact: https://www.bancontact.com/nl/hoe-werkt-het
Ja, maar de check is ook obv het eindsaldo van dag voordien. Vb aankoop van 400€ op X dan checkt bancontact het bedrag tegen ontvangen saldo van dag X-1 stel 500€. Terwijl je op dat moment X een effectief saldo had van 250€. Dan sta je -150€ op je rekening.
Nu met psd2 hebben ze bij bancontact misschien real-time toegang tot het saldo. Maar denk het niet omdat in het weekend nog steeds het saldo van vrijdagavond - bancontact gereserveerde bedragen wordt gebruikt.
Edit: Worldline gebruikt beide systemen PSD2 en EPC. De instant betalingen zijn technisch ook instant overschrijvingen, zie https://be.worldline.com/nl/home/soluti ... vices.html en
https://equensworldline.com/en/home/sol ... vices.html
De backoffice diensten worden door Worldline verzorgt ipv door je eigen bank.
Bancontact: https://www.bancontact.com/nl/hoe-werkt-het
Laatst gewijzigd door Tycoon op 27 maart 2021, 19:01, 3 keer totaal gewijzigd.
Ik zie dat in mijn directe omgeving. Ouders, broer, vriendin, buren,... Die gebruiken amper of geen extra diensten klagen eens dat het duur is en gaan weer verderEarthNvstr1 schreef: ↑27 maart 2021, 17:25Waarom ga je daar van uit ?
Er zijn evengoed veel mensen die bewust kiezen voor een bepaald product/service mét een bepaalde kost.
De financiële crisis van 2007 - 2008 hebben we te danken aan de hoogheidswaanzin van de banken. De gemeenschap heeft hun toen gered en nu presenteren zij ons de rekening.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Dat ligt dan volgens mijn aan je bank, niet aan Bancontact/Worldline.
Bancontact/Worldline vraag trouwens ook niet je saldo op volgens mij, maar checkt bij je bank of je saldo toereikend is en de bank zegt enkel ja of nee. (als je onder nul mag kan de bank dus ook ja zeggen als er minder op je rekening staat en dan ga je onder nul)
Soit... ik ben er geen expert in hoor ;-)
-
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mij volstaat de gratis rekening. Bij het ophalen van geld moet je gewoon even opletten of je bij kbc afhaalt en dat is het. Meer voordelen zijn er niet echt aan een betalende.
Dat kan je oplossen door daarvoor een Europabank of hello bank rekening aan te houden.
Ben eens nieuwsgierig : bij Belfius zijn ze momenteel ook alles door elkaar aan het gooien met hun formules en Beats idee.
Ik heb daar twee rekeningen.. kan duur worden !
Dan doe ik ergens anders verder uiteraard :-). Met 1 of 2 rekeningen.
Ben eens nieuwsgierig : bij Belfius zijn ze momenteel ook alles door elkaar aan het gooien met hun formules en Beats idee.
Ik heb daar twee rekeningen.. kan duur worden !
Dan doe ik ergens anders verder uiteraard :-). Met 1 of 2 rekeningen.