KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: KBC en hun belachelijke prijsverhogingen
Kredietkaart bij KBC kost 3,5€ per maand. Geld afhalen met basisrekening bij niet-KBC automaten kost 0,50€. Beheerkosten op beleggingsplannen, geld afhalen in het buitenland kost torenhoog. Ik had 45€ moeten betalen voor het afhalen van 500€ buiten de EU. Instant betalingen kosten 2,5€.platin schreef: ↑18 april 2021, 00:02Appels met peren vergelijken.
Die gratis is ook bij Kbc op in te schrijven.
Dus graag verduidelijking van kosten tussen beide.
Bvb heeft Argenta heden zoomit, denk van niet.
Of dit bijv. voor u nuttig is, is een andere discussie.
Dus ja mijn belastingen te betalen dankzij onze Vlaamse roverheid kan bij Kbc in zoomit en nog steeds na jaren niet bij Argenta.
De postbodes die alles in de gracht kieperen gedachtig.
Niet dat geen respect voor diegene die hun job naar behoren doen.
Och ja ben verzuurd zeker voor sommige lezers.
Kredietkaart bij Argenta is gratis. Geld afhalen is binnen de EU overal gratis. Beleggingsplannen rekenen ze geen beheerskosten aan. Geld afhalen buiten de EU betaal je enkel 1,5% wisselkoerscommissie. Instant betalingen zijn gratis.
Zoomit maak ik inderdaad geen gebruik van.
En nee, ik vind je niet verzuurd. Je hebt zeker gelijk dat er voor iedereen een ideale keuze is. Voor mij is dat Argenta.
Enige nadelen voor mij bij Argenta t.o.v. KBC zijn de lange geld reserveringen en het gemak van digitaal ondertekenen met een QR code.
Wat bij KBC ook redelijk lang duurt is de vermedling 'gereserveerd' voor Maestro betalingen.
Andere banken hebben dat beter in orde. Maar je bedoelt waarschijnlijk cash geld bestellen bij Argenta duurt lang ?
Andere banken hebben dat beter in orde. Maar je bedoelt waarschijnlijk cash geld bestellen bij Argenta duurt lang ?
1 a 2 dagen bij KBC.
Bij Belfius is er al sneller meer informatie te zien.
Bij Belfius is er al sneller meer informatie te zien.
En voilà, we kunnen de topic titel aanpassen: KBC vervangen door ING.
Helaas hebben ze overschot van gelijk...
Helaas hebben ze overschot van gelijk...
Het is ofwel minimum rente omlaag of kosten verhoging.
Meen dat banken een tijd terug vragende partij was om de rente te laten dalen.
Dit is geweigerd, resultaat de rekeningen worden duurder.
En vermits toch een kleine minderheid actie neemt .....
In een ander topic gelezen, daar klant, daar klant, daar klant precies hier velen met heel veel centjes.
Maar een € meer betalen, kot te klein.
Estate Guru believer.
ik let op kleintjes Platin :-) Het kot is niet te klein hier omdat ze kosten aanrekenen maar ik ben weg. Mijn rekening is afgesloten.
Het brengt toch een aardige cent op voor ING ... dividend omhoog?
Het brengt toch een aardige cent op voor ING ... dividend omhoog?
-
- VIP member
- Contacteer:
@platin ik verhuis mijn zooitje nog voor 5€ winst. ik als klant ben niks anders dan een goedkope aanvulling van de bank zijn balans. Het idee dat je een "klant" bent bij de bank vind ik er al over.
Ik heb misschien een ongezonde afkeer van banken maar bank één is identiek aan bank twee, net als Lampiris en Mega de zelfde stroom leveren. Ergens een euro goedkoper, ik schakel wel in 5 min over. Als er een bank was die mij als "klant" zag zou dat wel resulteren in meerdere producten bij die bank. Maar helaas moet ik het hebben van hypotheek hier, verzekering daar, zakelijke rekening hier, persoonlijke rekening daar, aandelen hier. Omdat er geen enkele bank is die geïnteresseerd is in mijn totale pakket. Nogmaals ze zien mij ook niet als klant
Ik heb misschien een ongezonde afkeer van banken maar bank één is identiek aan bank twee, net als Lampiris en Mega de zelfde stroom leveren. Ergens een euro goedkoper, ik schakel wel in 5 min over. Als er een bank was die mij als "klant" zag zou dat wel resulteren in meerdere producten bij die bank. Maar helaas moet ik het hebben van hypotheek hier, verzekering daar, zakelijke rekening hier, persoonlijke rekening daar, aandelen hier. Omdat er geen enkele bank is die geïnteresseerd is in mijn totale pakket. Nogmaals ze zien mij ook niet als klant

Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
-
- Newbie
- Contacteer:
gratis rekeningen zijn een entry point voor banken. Eens je klant bent, kunenn ze je targetten voor bijkomende (betalende) producten.
Daarom een rare beslissing van ING om die gratis rekeningen af te schaffen.
Mensen die geen klant zijn, kunnen ze moeilijk iets verkopen.
Het zou logischer zijn om de gratis rekeningen te beperken om zo de huidige naar betalende rekeningen over te trekken.
Daarom een rare beslissing van ING om die gratis rekeningen af te schaffen.
Mensen die geen klant zijn, kunnen ze moeilijk iets verkopen.
Het zou logischer zijn om de gratis rekeningen te beperken om zo de huidige naar betalende rekeningen over te trekken.
Letten zelf ook op de kleintjes hoor.Henkie1984 schreef: ↑21 april 2021, 10:54 @platin ik verhuis mijn zooitje nog voor 5€ winst. ik als klant ben niks anders dan een goedkope aanvulling van de bank zijn balans. Het idee dat je een "klant" bent bij de bank vind ik er al over.
Flybox voor internet 20 € mobile Abbo 15 € (onbeperkt bellen 5 gb internet).madam 5 € per jaar voor gsm.
Tv kijken via ci + en via sat-ip box (9 € per maand) alle sporten all in.
Op meerdere tv's hoor.
Kabel Abbo al jaren niet moeten betalen, mijn probleem niet.
Merk producten kopen we heel zelden.
Nog nooit schoenen gekocht bij Torfs. (Van Haeren voldoende voor ons)
Netflix en konsoorten geen behoefte aan.
Er zijn op vele plaatsjes kleintjes te rapen hoor.
Ieder op zijn eigen manier zeker.
Als er een alternatief voor mijn Kbc bijdrage van 8,5 € lees ik het heel graag, maar wel dezelfde diensten.
Bijv. 2 maestro, 2 creditcards met verzekeringen, zoomit. (we zijn nogal veel op verplaatsing)
Argenta, Keytrade vallen al af om een of meerdere redenen.
Beobank voor hetzelfde is bijv. heden 2 € goedkoper per jaar op eerste zicht t.o.z van Kbc.
Dus zo, maar schrijven Platin kijkt niet naar de kleintjes.
Estate Guru believer.
zo gaat ie goed Platin - letten op die kleintjes. Tot zover ik gelezen heb, zegt er hier niemand dat jij dat niet zou doen.
Kostenoverzicht gekregen van KBC (dat eindelijk verplicht is) en zie nu dat die gangsters voor mijn vrouw en mij (hebben er enkel nog pensioensparen en al vele jaren niet meer bijgestort) 500€ per jaar afhouden. Gangsters.
Misschien best die rommel verkopen en 33% belasting betalen.
Misschien best die rommel verkopen en 33% belasting betalen.
Die 500 euro die ze (jaarlijks?) afhouden, zijn dat:
- bewaarkosten ?
- anticipatieve heffingen ?
- of iets anders?
Ik vind het veel. Maar er zal wel een logische / wettelijke verklaring voor zijn.
- bewaarkosten ?
- anticipatieve heffingen ?
- of iets anders?
Ik vind het veel. Maar er zal wel een logische / wettelijke verklaring voor zijn.
Ik denk dat het grootste deel van die 500 eur beheerskosten zullen zijn van het pensioenplan?
KBC pricos: Lopende kosten: 1,20%
bv. 20000 eur en 1.2% beheerskosten is al 240 eur.
240 eur * 2 is 480 eur.
KBC pricos: Lopende kosten: 1,20%
bv. 20000 eur en 1.2% beheerskosten is al 240 eur.
240 eur * 2 is 480 eur.
Inderdaad, inducements en productkosten