kbc life pension plan plus
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
kbc life pension plan plus
ben nieuw op dit forum: vraagje rond KBC life pension plan plus. Ik doe vorig jaar een storting van 1000 Euro, waar er netto maar 924 Euro van overblijft... Volgens hun folder is de netto-instapkost 5% ?? wie kan mij wijzer maken 
beste dank

beste dank
Re: kbc life pension plan plus
Je moet ook rekening houden met vadertje staat, die 1,1% verzekeringstaks int.
Je gaat van KBC wel een fiche ontvangen voor belastingsvermindering voor de storting (1000 euro).
Je gaat van KBC wel een fiche ontvangen voor belastingsvermindering voor de storting (1000 euro).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Klopt:
http://kbc-pdf.kbc.be/verzfiche/L02aPFn.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus je doet een storting van 1000 €. Daar gaat af:
5% kosten richting KBC = 50 €
1,1% taxen richting vader staat = 11 €
Dus er wordt zowieso al 61€ afgehouden van je storting van 1000€.
Waar die overige 15€ naartoe is, zie ik niet onmiddellijk. Volgens de fiche is er geen beheerskost of dergelijke.
Heb je indertijd ingetekend tegen andere voorwaarden dan er nu in deze fiche staan?
Anders eens informeren bij je KBC kantoor.
Zowieso zou ik deze belegging toch eens herevalueren. 5% instapkost voor dit soort beleggingen is véél te veel. Er zijn er interessantere op de markt.
http://kbc-pdf.kbc.be/verzfiche/L02aPFn.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Waar die overige 15€ naartoe is, zie ik niet onmiddellijk. Volgens de fiche is er geen beheerskost of dergelijke.
Heb je indertijd ingetekend tegen andere voorwaarden dan er nu in deze fiche staan?
Zowieso zou ik deze belegging toch eens herevalueren. 5% instapkost voor dit soort beleggingen is véél te veel. Er zijn er interessantere op de markt.
kan ook hieraan nog liggen:anonymous schreef:Klopt:
AANVULLENDE
WAARBORGEN
De reserve die uitgekeerd wordt bij overlijden, kan – mits betaling van de toepasselijke premies1 en mits medische
acceptatie – worden aangevuld:
* aanvullende waarborg bij overlijden:
- aanvulling van de reserve tot een bepaald kapitaal (min. 7 425 euro) of
- aanvulling van de reserve met een bepaald kapitaal (min. 1 250 euro) of
- aanvulling van de reserve met een bepaald percentage (min. kapitaal overlijden bij aanvraag: 1 250 euro en
eerste storting of reserve min. 12 500 euro)
* aanvullende waarborg bij overlijden door ongeval:
Bij overlijden of bestendige en volledige fysiologische ongeschiktheid door ongeval:
- aanvulling van de reserve met een extra uitkering van één of tweemaal de normale uitkering overlijden.