KBC life Pension plan plus
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
KBC life Pension plan plus
Zit momenteel in deze spaarverzekering sinds 1997 met rendement 4.75%.
Na laatste bezoek aan kantoor KBC advies gekregen om dit volledig te stoppen.
Een rendement van 4.75% in deze tijden laat je toch zomaar niet vallen.
Of zie ik dit verkeerd?
Na laatste bezoek aan kantoor KBC advies gekregen om dit volledig te stoppen.
Een rendement van 4.75% in deze tijden laat je toch zomaar niet vallen.
Of zie ik dit verkeerd?
Re: KBC life Pension plan plus
Je huidige stortingen kapitaliseren aan de huidige marktrentes, dus dat zal rond de 0.75% zijn.
Als het een fiscaal contract is, heb je nog je belastingsaftrek en is het zeker interessant om verder te storten.
Indien het een niet fiscaal contract is, is het een klassieke tak 21. Dan zou ik er persoonlijk ook niet meer verder in storten.
De instapkosten met daarboven de premietaks van % en dat tov huidige rendement is de moeite niet waard...
Als het een fiscaal contract is, heb je nog je belastingsaftrek en is het zeker interessant om verder te storten.
Indien het een niet fiscaal contract is, is het een klassieke tak 21. Dan zou ik er persoonlijk ook niet meer verder in storten.
De instapkosten met daarboven de premietaks van % en dat tov huidige rendement is de moeite niet waard...
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Wat voor contract het ook is, NIET uitstappen omdat de bank het voorstelt, zolang die 4,75% gewaarborgd zijn op de initiële stortingen ga je echt niks beter vinden met zo een laag risico.
Als de bank dat voorstelt is dat gewoonlijk omdat het produkt voor hen te duur wordt, dus te voordelig voor jou.
1Re: KBC life Pension plan plus
Idd als de bank het zelf voorstelt niet vertrouwen. Ik heb ook zo'n paar dingen lopen. Bepaalde bedragen op die producten brengen nog altijd tussen de 4.75 en de 1.50 op. De laatste jaren is het almaar gezakt en vorige week heb ik een brief gekregen dat de toekomstige stortingen maar 0.50 meer opbrengen. Ik zal dus stoppen met die stortingen maar het bedrag laten staan tot de vervaldag gezien ik nergens interestzn tussen 4.75 en 1.50 kan krijgen.
Bedankt voor de info.
Gebruik dit momenteel niet fiskaal.
Maar 4.75% is gegarandeerd op 620€. Dus dit zeker houden, en dat er boven stop zetten.
Gebruik dit momenteel niet fiskaal.
Maar 4.75% is gegarandeerd op 620€. Dus dit zeker houden, en dat er boven stop zetten.