KBC past tarieven zichtrekeningen aan vanaf 01/01/2011
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
KBC past tarieven zichtrekeningen aan vanaf 01/01/2011
Zie persbericht van kbc in bijlage.
KBC-Compactrekening: prijsstijging van 22 naar 24 euro
KBC-Comfortrekening: prijsstijging van 35 naar 38 euro
KBC-Zichtrekening: zelfde prijs (12 euro), maar basispakket van 36 verrichtingen niet meer inbegrepen
KBC-Basisbankdienst: prijsstijging van 12 naar 13,50 euro
Geld opnemen aan loket: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
Overschrijven via KBC-telecenter: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
Geld opnemen aan een niet KBC/CBC-automaat: prijsstijging van 0,07 naar 0,10 euro
Papieren overschrijving: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
KBC-Compactrekening: prijsstijging van 22 naar 24 euro
KBC-Comfortrekening: prijsstijging van 35 naar 38 euro
KBC-Zichtrekening: zelfde prijs (12 euro), maar basispakket van 36 verrichtingen niet meer inbegrepen
KBC-Basisbankdienst: prijsstijging van 12 naar 13,50 euro
Geld opnemen aan loket: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
Overschrijven via KBC-telecenter: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
Geld opnemen aan een niet KBC/CBC-automaat: prijsstijging van 0,07 naar 0,10 euro
Papieren overschrijving: prijsstijging van 0,25 naar 0,35 euro
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: KBC past tarieven zichtrekeningen aan vanaf 01/01/2011
Waarom verschiet ik er niet van dat de nieuwe tarieven niet in het voordeel van de klant zijn? 

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
we hebben de nieuwe tarieven toegevoegd aan de simulator
ook de oude tarieven hebben we nog laten staan, zo kan je beide naast elkaar vergelijken
ook de oude tarieven hebben we nog laten staan, zo kan je beide naast elkaar vergelijken
EDIT: ik had iets gepost over verhoging van de kosten bij BNP Paribas Fortis maar dit bleek niet helemaal correct te zijn, mijn excuses.
Ik begrijp niet goed dat ze niet véél méér de prijzen verhogen.
De "kudde" blijft toch klant.
De "kudde" blijft toch klant.
"KBC-Zichtrekening: zelfde prijs (12 euro), maar basispakket van 36 verrichtingen niet meer inbegrepen"
Ik dacht bij het lezen van mijn laatste KBC-uittreksel dat de prijsstijging enkel om de beheerskosten ging. Deze laatste zouden dan stijgen van 7 euro naar 12 euro.
Over het wegvallen van de kost van het basispakket (36 verrichtingen) voor 5 euro spreken ze niet in datzelfde uittreksel !
Lijkt me dus wat vreemd.
Bijgevolg denk ik dat je persartikel niet strookt met mijn ontvangen bericht.
En zeggen dat ik helemaal geen girorekening wenste bij KBC! Maar na het afsluiten van een groene lening op 10 jaar, kwamen ze plots op de proppen met die 'wettelijk verplichte' KBC-girorekening. Mijn KBC-giro dient enkel om de maandelijkse afbetalingsom op over te schrijven. Dat kon volgens KBC niet rechtstreeks worden overgeschreven van mijn girorekening bij mijn vertrouwde Argentabank. Zo steekt KBC 10 keer 17 euro of 170 euro in hun zakken, zonder dat dit enige pluswaarde voor mij biedt.
Integendeel, ze verplichten me ook nog eens langs te rijden om de uittreksels om de 3 maanden uit te printen. Doe ik dat niet binnne de 3 maanden dan stuurt KBC ze automatisch op mijn kosten op.
Dergelijke onnozele voorwaarden doen me een afkeer krijgen van KBC. Het lijkt me louter op zakkenvullerij.
Ik dacht bij het lezen van mijn laatste KBC-uittreksel dat de prijsstijging enkel om de beheerskosten ging. Deze laatste zouden dan stijgen van 7 euro naar 12 euro.
Over het wegvallen van de kost van het basispakket (36 verrichtingen) voor 5 euro spreken ze niet in datzelfde uittreksel !
Lijkt me dus wat vreemd.
Bijgevolg denk ik dat je persartikel niet strookt met mijn ontvangen bericht.
En zeggen dat ik helemaal geen girorekening wenste bij KBC! Maar na het afsluiten van een groene lening op 10 jaar, kwamen ze plots op de proppen met die 'wettelijk verplichte' KBC-girorekening. Mijn KBC-giro dient enkel om de maandelijkse afbetalingsom op over te schrijven. Dat kon volgens KBC niet rechtstreeks worden overgeschreven van mijn girorekening bij mijn vertrouwde Argentabank. Zo steekt KBC 10 keer 17 euro of 170 euro in hun zakken, zonder dat dit enige pluswaarde voor mij biedt.
Integendeel, ze verplichten me ook nog eens langs te rijden om de uittreksels om de 3 maanden uit te printen. Doe ik dat niet binnne de 3 maanden dan stuurt KBC ze automatisch op mijn kosten op.
Dergelijke onnozele voorwaarden doen me een afkeer krijgen van KBC. Het lijkt me louter op zakkenvullerij.
@ criticus
U mag altijd uw uittreksel doorsturen naar info[at]spaargids[punt]be, dan kunnen we dit verder uitzoeken.
U mag altijd uw uittreksel doorsturen naar info[at]spaargids[punt]be, dan kunnen we dit verder uitzoeken.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
bij gebrek aan scanner geef ik je de tekst mee:
Vanaf 01/01/2011 voert KBC tariefwijzigingen door voor de KBC-Zichtrekening:
Jaarlijkse beheersvergoeding : 12 euro
Tarieven geldig vanaf de 1e tarifeeerbare debetverrichting (gratis vanaf 65 jaar)
Geldopneming aan loket: 0.35 €
.....
Voor meer info kunt u tercht in elk KBC-bankkantoor
Vanaf 01/01/2011 voert KBC tariefwijzigingen door voor de KBC-Zichtrekening:
Jaarlijkse beheersvergoeding : 12 euro
Tarieven geldig vanaf de 1e tarifeeerbare debetverrichting (gratis vanaf 65 jaar)
Geldopneming aan loket: 0.35 €
.....
Voor meer info kunt u tercht in elk KBC-bankkantoor
Trek er een digitale foto van
Ter aanvulling de KBC-fiche van 2010 :
afrekening kosten per 31/12/2009
Beheersvergoeding 2010 : 7.5 euro
Kosten basispakket 2010 : 4.5 euro
Besluit op basis van deze beperkte info:
als voor 2011 de beheersvergoeding verhoogt tot 12 euro, dan komt er m.i. 4.5 euro erbij.
De prijs zou dan niet gelijk blijven.
Volgens jullie gegevens zouden de kosten basispakket 2011 op nul worden gebracht ?
afrekening kosten per 31/12/2009
Beheersvergoeding 2010 : 7.5 euro
Kosten basispakket 2010 : 4.5 euro
Besluit op basis van deze beperkte info:
als voor 2011 de beheersvergoeding verhoogt tot 12 euro, dan komt er m.i. 4.5 euro erbij.
De prijs zou dan niet gelijk blijven.
Volgens jullie gegevens zouden de kosten basispakket 2011 op nul worden gebracht ?
https://multimediafiles.kbcgroup.eu/ng/ ... aan_NL.pdfVaganzza schreef: U mag altijd uw uittreksel doorsturen naar info[at]spaargids[punt]be, dan kunnen we dit verder uitzoeken.
Dank voor het bijvoegen van de URL.
In jou url-document spreken ze over de 'jaarlijkse vergoeding' en niet over 'beheersvergoeding'.
Het zou dus inderdaad kunnen dat de jaarlijkse totale vergoeding gelijk blijft doordat de stijging van mijn beheersvergoeding (+4.5 euro) wordt gecompenseerd door het wegvallen van de kosten van het basispakket (-4.5 euro).
Toch lijkt het me vreemd dat KBC op mijn fiche niet duidelijk verwijst naar het wegvallen van de kosten van het basispakket (36 verrichtingen).
Ze vermelden we het recht hebben om die zichtrekening op te zeggen. De wet verplicht dit als één van de partijen een eenzijdige wijziging doet. Gezien de totale prijs niet wijzigt, moet het wel gaan om een vermindering van dienstverlening zelf.
gr
In jou url-document spreken ze over de 'jaarlijkse vergoeding' en niet over 'beheersvergoeding'.
Het zou dus inderdaad kunnen dat de jaarlijkse totale vergoeding gelijk blijft doordat de stijging van mijn beheersvergoeding (+4.5 euro) wordt gecompenseerd door het wegvallen van de kosten van het basispakket (-4.5 euro).
Toch lijkt het me vreemd dat KBC op mijn fiche niet duidelijk verwijst naar het wegvallen van de kosten van het basispakket (36 verrichtingen).
Ze vermelden we het recht hebben om die zichtrekening op te zeggen. De wet verplicht dit als één van de partijen een eenzijdige wijziging doet. Gezien de totale prijs niet wijzigt, moet het wel gaan om een vermindering van dienstverlening zelf.
gr
wat bedoelen ze dan eigenlijk met "tarifeerbare debetverrichtingen"?? Zijn dit overschrijvingen? of wanneer je geld afhaalt??