KBC Start2Save op weg naar de uitgang
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: KBC Start2Save op weg naar de uitgang
Basisrente
0,40% basisrente (0,15% vanaf 1 oktober 2018)
Je spaartegoeden brengen basisrente op vanaf de datum van uitvoering van de opdracht ‘KBC-Automatisch Sparen’ of, voor periodieke opdrachten die vanuit KBC of een andere financiële instelling werden gegeven, vanaf de kalenderdag die volgt op de creditering.
Je spaartegoeden brengen geen rente meer op vanaf de kalenderdag waarop je je tegoeden opvraagt.
Getrouwheidspremie
0,10% getrouwheidspremie (0,10% vanaf 1 oktober 2018)
Ja, en? 1 oktober is maandag al.
Inderdaad, voor wie zijn KBC inbox niet direct naleest en automatische opdrachten heeft staan wordt het een bittere pil. Relatief gezien dan, twee keer niks blijft niks.
KBC Start2Save wordt daarmee een gewone spaarrekening met het verschil dat je er maar maximum 500 euro per maand op kunt storten met een automatische overschrijving. Dus ik ga ermee stoppen en voortsparen op mijn Rabobankrekening die meer flexibiliteit biedt en momenteel 0,05% meer getrouwheidspremie geeft.
Ze geven wel nog altijd 0,25 in plaats van 0,11 minimum.
Dat is nog altijd meer dan de dubbele intrest. Geweldig is het niet meer. Ooit 2 procent en meer zeker he ?
Toen was dat zeker concurrentieel.
Dat is nog altijd meer dan de dubbele intrest. Geweldig is het niet meer. Ooit 2 procent en meer zeker he ?
Toen was dat zeker concurrentieel.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Beobank geen optie qua maandsparen ... zaten die niet op 1,20% tot 750€/maand?
Op de site van Beobank staan nog de spaartarieven van toepassing op 20/12/2016. Die zullen ondertussen wel veranderd zijn. Is die bank nog actief?
Ik ben al een tijdje gestopt met storten op start to save en overgeschakeld naar Beo Bank. Ik ga nu wel eens kijken wat ik met het geld dat er nu nog op staat kan aanvangen.Yaris schreef: ↑28 september 2018, 16:46 KBC Start2Save wordt daarmee een gewone spaarrekening met het verschil dat je er maar maximum 500 euro per maand op kunt storten met een automatische overschrijving. Dus ik ga ermee stoppen en voortsparen op mijn Rabobankrekening die meer flexibiliteit biedt en momenteel 0,05% meer getrouwheidspremie geeft.
Ge zult dat wel weten , maar haal het af zonder te groot intrestverlies.... Niet alles ineens maar (idealiter) elke maand het stuk dat zijn intrest heeft opgebracht.
Hoe kan het dat die nog 1,20% kunnen geven? Die staan op de hoogste plaats in het overzicht van Spaargids. Daarna volgt Santander met 0,65%.
Het verschil tussen wat de ene bank geeft en de andere bank is eigenlijk te verwaarlozen.Yaris schreef: ↑28 september 2018, 16:46 KBC Start2Save wordt daarmee een gewone spaarrekening met het verschil dat je er maar maximum 500 euro per maand op kunt storten met een automatische overschrijving. Dus ik ga ermee stoppen en voortsparen op mijn Rabobankrekening die meer flexibiliteit biedt en momenteel 0,05% meer getrouwheidspremie geeft.
0,10% méér op 100.000 euro = 100 euro, kun je niet echt veel meer mee doen dag van vandaag.
Ooit Citibank, daarna Beobank, (idem voor Santander) ... leefde vooral van het toestaan van krediet onder alle mogelijke vormen.
Consumentenkrediet dat toegestaan wordt in winkels, kredietkaarten (waar de rentes hoog zijn), edm.
Ik denk dat de klassiekers vanzelf genoeg of teveel geld binnenkrijgen op hun spaarrekeningen maar dat dat veel minder het geval is bij nichebanken die bijna niemand als hoofdbank gebruikt.
En om geld uit te lenen moet er natuurlijk eerst geld zijn.
Het ergens anders gaan lenen zal wel duurder uitkomen dan gewoon spaarrekeningen in de wereld brengen en dan met de opbrengst (voor een stuk) leningen toestaan.
Consumentenkrediet dat toegestaan wordt in winkels, kredietkaarten (waar de rentes hoog zijn), edm.
Ik denk dat de klassiekers vanzelf genoeg of teveel geld binnenkrijgen op hun spaarrekeningen maar dat dat veel minder het geval is bij nichebanken die bijna niemand als hoofdbank gebruikt.
En om geld uit te lenen moet er natuurlijk eerst geld zijn.
Het ergens anders gaan lenen zal wel duurder uitkomen dan gewoon spaarrekeningen in de wereld brengen en dan met de opbrengst (voor een stuk) leningen toestaan.