KBC
TIP
KBC
heb sinds kort een beetje KBC, ben benieuwd of ze al aan dividend uitkering gaan beginnen.
morgen vroeg weten we meer.
morgen vroeg weten we meer.
Re: KBC
1 euro interim dividend, 18 november uitbetaling.
Ben benieuwd wat dat met de koers gaat doen
Ben benieuwd wat dat met de koers gaat doen
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ik ben ook benieuwd naar de praktische kant. Dit zal de eerste keer zijn dat ik dividend krijg. Ik heb met de Brexit-dip wat KBC gekocht dus ik vermoed dat ik recht heb op een pro-rata deel van die 1 eur? Komt dat vanzelf of de beleggingsrekening?
Niets pro rata! Recht op 1 euro, maar die zal dan wel van de koers afgaan :-)
van de koers naar mijn pocket, goede deal wat mij betreft 
dekristof schreef:ik ben ook benieuwd naar de praktische kant. Dit zal de eerste keer zijn dat ik dividend krijg. Ik heb met de Brexit-dip wat KBC gekocht dus ik vermoed dat ik recht heb op een pro-rata deel van die 1 eur? Komt dat vanzelf of de beleggingsrekening?
Beste,
Als je zelfs de dag koopt voor het ex dividend gaan van het aandeel heb je ten volle recht op 1 euro en komt automatisch op de rekening hoor. Je moet daar niets voor doen.
Dit aandeel heb ik sinds vorig jaar, naast het 1 euro dividend van eind 2016 is de koers ook mooi hoger geschoten in 2016.
Nu de deal rond is {overname van het Bulgaarse UBB}, komen er nog wat verbeterde koersdoelen op ons af.
Verder reken ik nog op een mijn dividend volgend jaar.
Zijn er nog bezitters, volgers, haters van dit aandeel?
http://www.tijd.be/beurzen/KBC_group.60114924
Nu de deal rond is {overname van het Bulgaarse UBB}, komen er nog wat verbeterde koersdoelen op ons af.
Verder reken ik nog op een mijn dividend volgend jaar.
Zijn er nog bezitters, volgers, haters van dit aandeel?
http://www.tijd.be/beurzen/KBC_group.60114924
Ik heb het na de Brexit dip gekocht, sta vandaag op +50,05%.
Dacht altijd van 1/3 te verkopen zodra ik +50% zou staan teneinde mijn winst veilig te stellen, maar nu voel ik niet de urgente drang om dat plan ook in daden om te zetten.
Dacht altijd van 1/3 te verkopen zodra ik +50% zou staan teneinde mijn winst veilig te stellen, maar nu voel ik niet de urgente drang om dat plan ook in daden om te zetten.
Idem hier ... ik was van plan onmiddellijk na 1 januari te verkopen (speculatietaks) maar nu twijfel ik toch ...
Waarom eigenlijk geen trailing stop loss order inzetten om uw winst veilig te stellen? En mocht KBC blijven stijgen, dan stijgt uw TSl gewoon mee.Isedase schreef:Dacht altijd van 1/3 te verkopen zodra ik +50% zou staan teneinde mijn winst veilig te stellen, maar nu voel ik niet de urgente drang om dat plan ook in daden om te zetten.
PS, gekocht net vóór de Brexit, 'slechts' +17% momenteel...
Na de Brexit mijn eerste aandeel ooit gekocht, KBC. Zit nu rond de 40% winst... ik had niet zo goed getimed voor de absolute bodem 
Ik ga de mijne nog wat houden.
Niet noodzakelijk. De koers is wat de markt er voor geeft. Heel vaak zie je dat dit inderdaad gebeurt, maar een aandeel kan even goed stijgen die dag of nog feller dalen.Rubinho85 schreef:Niets pro rata! Recht op 1 euro, maar die zal dan wel van de koers afgaan :-)
Toch wel, op ex-dividend datum, voor beursopening, wordt het dividendbedrag van alle openstaande bied- en laatorders afgetrokken. Dus ook van de (theoretische) openingskoers.