Keuring auto, nummerplaat?
- VincentVega
- Hero Member

Re: Keuring auto, nummerplaat?
De koper zal er wel van wakker liggen want het zal hem meer kosten …
De TS zijn suggestie kan niet: je kan en mag niet met de nieuwe nummerplaten (van de koper) de baan niet op en je kan kan hem zo ook niet laten keuren. De wagen moet voor de verkoop gekeurd worden. Dat kan dus enkel met de nummerplaten van de verkoper en met alle papieren nog op naam van de koper.
De oplossing is eenvoudig: de verkoper moet zelf zorgen dat de auto wordt gekeurd voor de verkoop (en met de oude nummerplaten). Eventueel laat hij de TS of iemand anders (een vriend-garagist bv.) naar de keuring gaan in zijn plaats, eventueel niet op afspraak. Anders blijft er niks anders over dan de auto aan een garagist te verkopen en die kan hem dan verkopen aan de TS, met alle financiële gevolgen van dien (de garagist moet er ook op verdienen
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
Een andere koper buiten TS gaat daar niet van wakker liggen,, Hij koopt de auto voor de prijs die hij met de garagist overeenkomt.. Controle vrij, en met waarborg..VincentVega schreef: ↑14 mei 2023, 18:48De koper zal er wel van wakker liggen want het zal hem meer kosten …
De TS zijn suggestie kan niet: je kan en mag niet met de nieuwe nummerplaten (van de koper) de baan niet op en je kan kan hem zo ook niet laten keuren. De wagen moet voor de verkoop gekeurd worden. Dat kan dus enkel met de nummerplaten van de verkoper en met alle papieren nog op naam van de koper.
De oplossing is eenvoudig: de verkoper moet zelf zorgen dat de auto wordt gekeurd voor de verkoop (en met de oude nummerplaten). Eventueel laat hij de TS of iemand anders (een vriend-garagist bv.) naar de keuring gaan in zijn plaats, eventueel niet op afspraak. Anders blijft er niks anders over dan de auto aan een garagist te verkopen en die kan hem dan verkopen aan de TS, met alle financiële gevolgen van dien (de garagist moet er ook op verdienen).
Wat een discussie. Dat allemaal omdat de verkoper niet aan zijn wettelijke verplichting wil voldoen de auto te laten keuren vóór de verkoop.
Je kunt met proefrittenplaten van de garage naar de keuring gaan.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Welkom in belgie, je moet weken wachten om een auto te laten kunnen laten keuren en ze gaan met 6 creatief aan de gang om deze inconvenience op te lossen.
Love it
Love it
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
- VincentVega
- Hero Member

Daar is de TS vet mee …ludo schreef: ↑14 mei 2023, 19:00Een andere koper buiten TS gaat daar niet van wakker liggen,, Hij koopt de auto voor de prijs die hij met de garagist overeenkomt.. Controle vrij, en met waarborg..VincentVega schreef: ↑14 mei 2023, 18:48
De koper zal er wel van wakker liggen want het zal hem meer kosten …
De oplossing is eenvoudig: de verkoper moet zelf zorgen dat de auto wordt gekeurd voor de verkoop (en met de oude nummerplaten). Eventueel laat hij de TS of iemand anders (een vriend-garagist bv.) naar de keuring gaan in zijn plaats, eventueel niet op afspraak. Anders blijft er niks anders over dan de auto aan een garagist te verkopen en die kan hem dan verkopen aan de TS, met alle financiële gevolgen van dien (de garagist moet er ook op verdienen).
Schoonheid en lelijkheid liggen dichter bij elkaar dan je denkt
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Wat een gedoe. Ik zou een andere auto zoeken. Dat hij hem aan een garagist verkoopt als hij te lui is om hem nog te laten keuren.
Volgende keer denk ik 2x na vooraleer ik hier een nieuw topic open, tjeezes...
De verkoper wilt het gedoe van de keuring niet, is oudere man. Hij wilt m gewoon aan de garage overlaten, gemakzucht, en dat begrijp ik.
Heb hem 500euro meer geboden dan de garage gaf, hij is akkoord, maar ik moet alles regelen ivm keuring etc.
Dat moet ik er dus voor over hebben.
Hopelijk kan dat hier de gemoederen wat bedaren? Op deze manier jagen jullie nieuwe leden weg hoor.. Amai...
De verkoper wilt het gedoe van de keuring niet, is oudere man. Hij wilt m gewoon aan de garage overlaten, gemakzucht, en dat begrijp ik.
Heb hem 500euro meer geboden dan de garage gaf, hij is akkoord, maar ik moet alles regelen ivm keuring etc.
Dat moet ik er dus voor over hebben.
Hopelijk kan dat hier de gemoederen wat bedaren? Op deze manier jagen jullie nieuwe leden weg hoor.. Amai...
Keuring voor verkoop is hier steeds op afspraak, en idd er zijn wachttijden. Maar je mag die keuring in gans België laten doen. Dus ff de tool nemen en alle stations ingeven voor een afspraak te maken. Ik gok dat er ergens wel een plaatsje vrij is binnen de week. Mss moet je er wel voor naar Namen rijden ... Maar het kan, als er maar een wil is.
Garagisten moeten géén afspraak maken, die hebben voorrang..
Zou dus iets met die garage afspreken ( leg de situatie uit ) om mits betaling naar de keuring te gaan...
Als die persoon zijn nieuwe auto ophaalt, kan de garage met Z platen naar de keuring, en kan je daar je wagen ophalen als je hem intussen betaald hebt...
Denk dat dit de eenvoudigste weg is..
Zou dus iets met die garage afspreken ( leg de situatie uit ) om mits betaling naar de keuring te gaan...
Als die persoon zijn nieuwe auto ophaalt, kan de garage met Z platen naar de keuring, en kan je daar je wagen ophalen als je hem intussen betaald hebt...
Denk dat dit de eenvoudigste weg is..
Dat kan idd, Ludo.
Maar iets dat je zelf doet, lijkt mij eenvoudiger en zeker goedkoper. Er zijn hier gasten die 250€ vragen om met Z-platen op uw auto naar de keuring te gaan ...
Maar iets dat je zelf doet, lijkt mij eenvoudiger en zeker goedkoper. Er zijn hier gasten die 250€ vragen om met Z-platen op uw auto naar de keuring te gaan ...
Het is dat, of anders zelf iets gaan aaneen breien .
2 opties, de moeilijke of de gemakkelijke weg....
De koper (of verkoper) maakt een afspraak bij de keuring, de verkoper houdt zijn auto tot dan bij en de koper gaat ermee naar de keuring. Simpel, goedkoop, wettelijk in orde en niets te onderhandelen met garagisten.