Keuze belgische broker
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Keuze belgische broker
TOB regelen ze alle 2 voor jou. Je blijft echter zelf verantwoordelijk, je besteedt het eigenlijk enkel uit aan hen.Gunter123 schreef: ↑28 maart 2023, 18:58 *Geen TOB aangifte
*Geen aangifte dividend aangezien ik enkel investeer in kapitalisatie ETF trackers (dus ook geen nihil aangifte ofzo te doen)
*Enkel het aangeven van de aanwezigheid van een buitenlandse bankrekening via het centraal aanspreekpunt van de NBB
*Moet ik ook nog iets doen in het geval ik een (zeer laag) bedrag aan intrest krijg?
* Of zie ik nog een andere verplichting/admin over het hoofd?
Als je geen dividenden uitgekeerd krijgt, dan moet je inderdaad ook geen dividenden aangeven, lijkt me logisch.
Naast aangifte buitenlandse rekening aan NBB-CAP ook aan te geven op jaarlijkse personenbelasting.
Eventuele intresten aan te geven op jaarlijkse personenbelasting (30% RV).
Los van bovenstaande zijn er natuurlijk nog verschillen tss. Lynx en Mexem, niettegenstaande het beiden IB "introducing brokers" zijn.
Re: Keuze belgische broker
Als je geen dividenden krijgt, moet je enkel eenmalig aangeven bij het CAP en op je belastingsbrief is er een vinkje dat je moet aanvinken dat je een buitenlandse rekening hebt, en je moet aangeven uit welk land, niks meer (geen getallen invullen ofzo).