KEY-PLAN
TIP
Re: KEY-PLAN
En eens je de startdatum te weten bent gekomen, zet dit dan in de naam van je plan ;-)
U heeft mogelijks ook een mailtje ontvangen bij de opening van uw plan.
U heeft mogelijks ook een mailtje ontvangen bij de opening van uw plan.
1 van mijn 9 zelf gekozen fondsen (
Franklin Templeton Investment Funds Templeton Asian Smaller Companies Fund A) in mijn Keyplan staat momenteel aan -4.3%. Dit terwijl al mijn 9 fondsen een ongeveer gelijke %-spreiding hebben presteert dit ene fonds beduidend slechter dan de rest. Wat doen jullie in zo'n geval?
Alles bij het huidige situatie houden en hopen op beterschap?
Het even op 0% zetten en verdelen onder beter presterende fondsen?
Of het % gewicht vergroten en hopen op verbetering?
Franklin Templeton Investment Funds Templeton Asian Smaller Companies Fund A) in mijn Keyplan staat momenteel aan -4.3%. Dit terwijl al mijn 9 fondsen een ongeveer gelijke %-spreiding hebben presteert dit ene fonds beduidend slechter dan de rest. Wat doen jullie in zo'n geval?
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Ik zou niets doen en binnen een jaartje nog eens kijken, behalve indien je info hebt dat dit fonds slecht beheerd wordt. Hoe meer je verkoopt en koopt hoe meer kosten je betaalt.BDE86 schreef: ↑13 september 2018, 10:18 1 van mijn 9 zelf gekozen fondsen (
Wat is de rol van dit fonds in jouw portefeuille? Wat waren je verwachtingen toen je het kocht? Worden die ingevuld?
Een goede portefeuille is een evenwicht van verschillende beleggingen die ieder hun eigen verloop zullen kennen, en waarvan verwacht word dat het geheel samen beter presteerde dan de elementen.
Wat is de herbalanceringsstrategie die je besliste op het moment dat je je portefeuille opstelde?
Een goede portefeuille is een evenwicht van verschillende beleggingen die ieder hun eigen verloop zullen kennen, en waarvan verwacht word dat het geheel samen beter presteerde dan de elementen.
Wat is de herbalanceringsstrategie die je besliste op het moment dat je je portefeuille opstelde?
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Zelf heb ik dat fonds ook, maar sta nog positief (9.7%).
De reden van de daling is de globale daling die er momenteel in Azië bezig is. Dit komt o.a. door de handelsoorlog van Trump richting China e.d. die de hele regio meesleurt.
Ik heb ook nog een Azië-Pacific fonds, en dat is de laatste 3 maanden nog meer gezakt.
De enige raad die ik kan geven is om gewoon het fonds te behouden, alsook het percentage dat je er tot voor kort aan toegekend had. Op deze manier koop je goedkoper bij de komende maanden.
De reden van de daling is de globale daling die er momenteel in Azië bezig is. Dit komt o.a. door de handelsoorlog van Trump richting China e.d. die de hele regio meesleurt.
Ik heb ook nog een Azië-Pacific fonds, en dat is de laatste 3 maanden nog meer gezakt.
De enige raad die ik kan geven is om gewoon het fonds te behouden, alsook het percentage dat je er tot voor kort aan toegekend had. Op deze manier koop je goedkoper bij de komende maanden.
De Emerging markets zitten in een echte beremarkt met alsmaar dalende toppen en dalende bodems. Zie de bekendste Em. Mark. ETF EEM. De rode lijn is het 200 daags gemiddelde, dus dit zit in fase 4. Helemaal omgekeerd van de Nasdaq die in fase 2 boven zijn 200 daags gemiddelde zit. Emerging markets hebben een dalend trendkanaal en de Nasdaq heeft nog altijd een stijgend trendkanaal.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Misleidende info van Keytrade
Welke kosten zijn er?
Er zijn geen kosten. Er zijn noch instapkosten, noch kosten verbonden aan de periodieke stortingen, noch bewaarlonen (particulieren betalen geen bewaarlonen, bewaarlonen voor rechtspersonen zie tarieven), noch uitstapkosten.
De enige kost die u kan hebben aan een KeyPlan is wanneer u uw fondsen wenst te transfereren naar een andere effectenrekening; daarvoor is er een kost van 9.95 euro per fondsen lijn, maar u bent natuurlijk op geen enkel moment verplicht om uw fondsen te transfereren naar een andere effectenrekening.
Bv. Heeft u na verloop van tijd een plan van 10 verschillende fondsen dan dient u 10 maal 9,95 EUR te betalen wanneer u deze 10 fondsen wenst over te brengen naar een andere effectenrekening.
versus
Hoe kan men het KEYPLAN beëindigen?
U kan het KEYPLAN op ieder ogenblik stopzetten en afsluiten door volgend document Afsluiten KEYPLAN in te vullen en ons ondertekend te bezorgen per post naar Keytrade Bank, Vorstlaan 100, 1170 Brussel of email een scan of foto naar accountclosure@keytradebank.com
Wij zullen uw fondsen vervolgens verkopen en de opbrengst, onder inhouding van eventuele kosten en taksen, naar uw effectenrekening overschrijven. Indien dit gebeurt voor het einde van het vijfde jaar, dient u voor deze verkoop EUR 9,95 per fonds in het plan te betalen.
Welke kosten zijn er?
Er zijn geen kosten. Er zijn noch instapkosten, noch kosten verbonden aan de periodieke stortingen, noch bewaarlonen (particulieren betalen geen bewaarlonen, bewaarlonen voor rechtspersonen zie tarieven), noch uitstapkosten.
De enige kost die u kan hebben aan een KeyPlan is wanneer u uw fondsen wenst te transfereren naar een andere effectenrekening; daarvoor is er een kost van 9.95 euro per fondsen lijn, maar u bent natuurlijk op geen enkel moment verplicht om uw fondsen te transfereren naar een andere effectenrekening.
Bv. Heeft u na verloop van tijd een plan van 10 verschillende fondsen dan dient u 10 maal 9,95 EUR te betalen wanneer u deze 10 fondsen wenst over te brengen naar een andere effectenrekening.
versus
Hoe kan men het KEYPLAN beëindigen?
U kan het KEYPLAN op ieder ogenblik stopzetten en afsluiten door volgend document Afsluiten KEYPLAN in te vullen en ons ondertekend te bezorgen per post naar Keytrade Bank, Vorstlaan 100, 1170 Brussel of email een scan of foto naar accountclosure@keytradebank.com
Wij zullen uw fondsen vervolgens verkopen en de opbrengst, onder inhouding van eventuele kosten en taksen, naar uw effectenrekening overschrijven. Indien dit gebeurt voor het einde van het vijfde jaar, dient u voor deze verkoop EUR 9,95 per fonds in het plan te betalen.
Misschien zie ik erover, maar wat is er tegenstrijdig ?
Je weet op voorhand waaraan je begint als je een keyplan opent.
Je kan overal op vitten, overal het negatieve van zien, maar eerlijk, ik ben blij dat ik het ontdekt heb in 2015. Alleen jammer dat het niet jaren eerder was.
Je kan overal op vitten, overal het negatieve van zien, maar eerlijk, ik ben blij dat ik het ontdekt heb in 2015. Alleen jammer dat het niet jaren eerder was.
-
Jiraisking
- Hero Member

- Contacteer:
Ik zie het ook niet?
Hoe kan ik weten hoe 'oud' mijn Keyplan is? Word je verwittigd als het ouder dan vijf jaar is?
Ze verbergen hun kostenannetje schreef: ↑4 april 2019, 11:51 Misschien zie ik erover, maar wat is er tegenstrijdig ?
Ja? En waar dan?netwerken schreef: ↑24 juli 2019, 13:12Ze verbergen hun kostenannetje schreef: ↑4 april 2019, 11:51 Misschien zie ik erover, maar wat is er tegenstrijdig ?
Ja, dat is inderdaad financiele kennis voor gevordenden. Hoe kan iemand weten wanneer hij/zij met een belegging gestart is.
Niet te verwonderen dat Vlamingen bekend staan omwille van hun analfabetisme als het over economie en financien gaat.
wanneer je een key plan opent krijg je daar ook een mailtje van.
Probeer dit terug te vinden? Of kijk in de historiek naar de eerste storting?
Tip- Wanneer je een keyplan start, zet in de naam de start datum.
zie ook reeds hoger in dit draadje... een jaar geleden heb je reeds dezelfde vraag gesteld.
En welke kosten worden er verborgen?
Skype er eens naar, das gratis, en vraag het hun
Laatst gewijzigd door Jamesken op 24 juli 2019, 14:16, 2 keer totaal gewijzigd.
Of bel eens naar Keytrade en vraag het eens?