KEY-PLAN
TIP
Re: KEY-PLAN
Na vijf jaar een Keyplan beëindigd. Krijg je nadien nog een overzicht (per e-mail) met alle financiele details? Het is verdwenen uit online banking en het cashbedrag is lager dan verwacht
In het laatste of voorlaatste tabje krijg je een overzicht van elke transactie die gebeurd is, zowel aankopen als verkopen en dit per fonds.
Geen e-mail gekregen wanneer het KEYPLAN was geopend, maar het was wel een mogelijke tip!
(voor degenen die enkel gekscherende antwoorden konden geven: waarom doe je dit? Het kost jou tijd om te tikken, je verziekt de sfeer, en ik ben er ook niet mee geholpen)
Uiteindelijk heb ik het zo gevonden wanneer de eerste storting. Wel niet erg gebruiksvriendelijk, want je moet telkens in de datumkiezer per jaar opschuiven tot wanneer je de eerste storing ziet. Het zou een pak eenvoudiger kunnen (het opvragen via telefoon of e-mail vind ik daar zeker niet onder vallen).
(voor degenen die enkel gekscherende antwoorden konden geven: waarom doe je dit? Het kost jou tijd om te tikken, je verziekt de sfeer, en ik ben er ook niet mee geholpen)
Het Keyplan (dat verkocht is) staat niet meer in die lijst bij online banking. Er is enkel 1 cashbedrag op mijn beursrekening bijgekomen. Ik vermoed dat er veel kosten voor beurstaks waren, maar ik kan dit nergens controleren.
Laatst gewijzigd door netwerken op 19 september 2019, 10:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Netwerken, als je nog een nieuw plan zou aanmaken zet gewoon de startdatum in de naam van je plan.
Misschien eens contact opnemen met Keytrade. Zij zullen je wellicht kunnen helpen.
Als je Keytrade per email contacteert, hoe vlug krijg je vandaag de dag reply. Of bel je hen meestal?
Quality growth investor
Ik bel ze altijd ('s avonds).
Tussen de 7 en 15 dagen,op 8 september een vraag gesteld via e-email. Tot op vandaag nog geen reactie.
Krijg volgende email van KeyTrade:
Belangrijk nieuws in verband met uw KEYPLAN: na een grondige marktanalyse hebben we besloten om onze fondsenselectie1 te vernieuwen. Een rechtstreeks gevolg daarvan is dat u voortaan kunt kiezen uit vier ‘nieuwe’ modelportefeuilles.
Naast de aangepaste klassiekers ‘voorzichtig’, ‘evenwichtig’ en ‘gedurfd’ KEYPLAN, kunt u voortaan ook gaan voor een duurzame modelportefeuille. Hoe die er elk uit zien, vindt u hier. Ook zelf samenstellen à la carte blijft een optie.
Wil u de samenstelling van uw KEYPLAN wijzigen of misschien zelfs van beleggingsstijl veranderen? Geef dan uw keuze door via de transactiesite.
Betekent dit dat de samenstelling van mijn lopende plannen gaat wijzigen? Wat met datgene al gekocht is? Of staat dat vanaf nu vast en koop ik nu automatisch andere fondsen?
Wat vinden jullie van de nieuwe samenstelling? Hun nieuwe portefeuille 'duurzaam'?
Belangrijk nieuws in verband met uw KEYPLAN: na een grondige marktanalyse hebben we besloten om onze fondsenselectie1 te vernieuwen. Een rechtstreeks gevolg daarvan is dat u voortaan kunt kiezen uit vier ‘nieuwe’ modelportefeuilles.
Naast de aangepaste klassiekers ‘voorzichtig’, ‘evenwichtig’ en ‘gedurfd’ KEYPLAN, kunt u voortaan ook gaan voor een duurzame modelportefeuille. Hoe die er elk uit zien, vindt u hier. Ook zelf samenstellen à la carte blijft een optie.
Wil u de samenstelling van uw KEYPLAN wijzigen of misschien zelfs van beleggingsstijl veranderen? Geef dan uw keuze door via de transactiesite.
Betekent dit dat de samenstelling van mijn lopende plannen gaat wijzigen? Wat met datgene al gekocht is? Of staat dat vanaf nu vast en koop ik nu automatisch andere fondsen?
Wat vinden jullie van de nieuwe samenstelling? Hun nieuwe portefeuille 'duurzaam'?
Duurzame fondsen bestaan reeds langer dan je denkt ... maar worden nu opnieuw gelanceerd als
wondermiddel ... om te "verkopen" nu moet je alles uit de kast halen ?
wondermiddel ... om te "verkopen" nu moet je alles uit de kast halen ?
Artikel op Beursduivel drie dagen geleden: 10 redenen om te beleggen volgens ESG-normen.
Inleiding:
Inleiding:
Is beleggen volgens de ESG-criteria Environmental, Social and Governance, ofwel milieu, sociaal beleid en goed ondernemingsbestuur lucratief of niet? Een nieuw onderzoek door Bank of America Merrill Lynch toont de positieve effecten aan die ESG-beleggen biedt voor bedrijven en beleggers.
M.i. is ESG-beleggen niet méér dan "oude wijn in nieuwe zakken" ...