Keyplan stopzetten en opnieuw beginnen.
TIP
Re: Keyplan stopzetten en opnieuw beginnen.
Omdat er mensen zijn die naar Keyplan gaan.tooQt schreef: ↑4 januari 2026, 19:39Ik veronderstel maar dat dit een sarcastisch antwoord is :-)the_bishop schreef: ↑4 januari 2026, 19:20
Kan allemaal wel zijn…. maar waarom goedkoop makkelijk als het ook duurder moeilijker kan…
EN voor minder winst!
Daar denken ze bij Keytrade net zo over en hebben ze Keyplan voor ontwikkeld.
Profiteer ervan zou ik zeggen![]()
Wat die tracker betreft , als ik het goed begrijp kan je op 6 a 7 jaar uw kapitaal verdubbelen ? Waarom doet niet iedereen dit, aangezien dit toch zo simpel is ??
Hahahathe_bishop schreef: ↑4 januari 2026, 19:12Dat is inderdaad het beste. Uw Keyplan stopzetten en beginnen met een nieuw Keyplan.
Je hebt daar een heel goed plan![]()
+1the_bishop schreef: ↑4 januari 2026, 23:55Niet te optimistisch worden.... een verdubbeling om de 9 jaar zal wel genoeg zijn![]()
Maar dat is een gemiddelde... niks houdt de markt tegen om bvb 18 jaar niks te doen om de laatste 9 jaar te verachtvoudigen.
Daar heeft de mens geen vat op, je moet het verloop aanvaarden. Hier kloeg iemand in het parlement dat de markt wat te laat was met verder stijgen waarop Jan Jambon hem de gepaste repliek gaf.
https://www.youtube.com/watch?v=6mM98nYVDOc
En hier een lecture van iemand wél hersencellen en 1 van de meest succesvolle fundmanagers ooit... de geweldige Peter Lynch, zeer beluisterswaardig die man.
https://www.youtube.com/watch?v=rf_f8GV0yYM
Op 27min50 heeft hij het even over het te verwachten rendement met beleggen in aandelen op de lange termijn.
Waarom belegt dan niet iedereen simpelweg in een tracker die matematisch vrijwel zeker op lange termijn een rendement geeft van 8% op jaarbasis en waar je gewoon je geld moet insteken en dan vooral met uw fikken af moet blijven ?
De reden is voor mij duidelijk... een verdubbeling van je geld om de 9 jaar is voor velen veel te snel.
De meeste particuliere beleggers grijpen in om zulke aangroei van hun geld wat af te remmen. Een verdubbeling van je geld elke 9 jaar met een simpele goedkope indextracker is dan ook wel erg snel. Zelf voor iemand die geduld heeft.
Gelukkig zijn er banken die het werk voor u doen. Ze ontwikkelen hiervoor fondsen die 10 keer meer kosten dan de goedkoopste degelijke trackers en betalen fondsmanagers royaal om in uw plaats in te grijpen met transacties allerhande om uw geldgroei efficient af te remmen.
Hahahathe_bishop schreef: ↑4 januari 2026, 19:12Dat is inderdaad het beste. Uw Keyplan stopzetten en beginnen met een nieuw Keyplan.
-
the_bishop
- Sr. Member

- Contacteer:
Ge leest hier soms nogal wat hee jokerJOKER247 schreef: ↑5 januari 2026, 00:11Hahahathe_bishop schreef: ↑4 januari 2026, 19:12
Dat is inderdaad het beste. Uw Keyplan stopzetten en beginnen met een nieuw Keyplan.
![]()
Zeg dat wel. Niet te geloven.
En vooral het boekje van "de hangmat belegger" NIET kopen. 
Laatst gewijzigd door JOKER247 op 5 januari 2026, 00:26, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik wist dit dus niet tot nu.
Blijft mijn vraag: stopzetten en herbeginnen of gewoon doordoen.
Ik zie hier veel berichten maar niet echt een antwoord op mijn vraag.
1 van the_bishop, maar was dat sarcasme of niet.
Noch herbeginnen, noch doordoen.
Gewoon wegwezen daar.
Bekijk uw Keyplan in zijn geheel.
Ben je niet meer tevreden over slechts een aantal fondsen dan kan je
in plaats van het te verkopen je ook je Keyplan wijzigen en herbalanceren.
D.w.z. dat je de niet meer gewenste fondsen kunt vervangen door andere
fondsen uit de selectie.
Dit vind je onder de knop 'Beheren'
Wat raad je dan wel aan?
Ik kan Joker geen ongelijk geven. Er zijn veel betere alternatieven voor wie er zich wil op toeleggen. Alles hangt ook af van je leeftijd. Hoe jonger hoe meer mogelijkheden en vooral hoe minder risico op lange termijn
Maar om bij het Keyplan te blijven, er zit daar veel rommel tussen en ze zwieren er al eens fondsen uit, om welke reden is onduidelijk.
Zelf stort ik er nauwelijks nog in maar heb er wel al een aantal fondsen uitgehaald die niet presteerden. Je kan dat door te herbalanceren en die fondsen die je wil verkopen er zo uit te halen en eventueel te vervangen door nieuwe of te spreiden over de overblijvenden. Dat proces duurt wel meer dan een maand vooraleer dat voltooid is.
Mijn Keyplan is zo al helemaal gewijzigd sinds ik startte enkele jaren geleden. Mijn beste presteerders zijn Franklin US Opportunities en Fidelity World. Ik kies bewust niet meer voor defensieve fondsen. Die presteren nauwelijks.
Maar om bij het Keyplan te blijven, er zit daar veel rommel tussen en ze zwieren er al eens fondsen uit, om welke reden is onduidelijk.
Zelf stort ik er nauwelijks nog in maar heb er wel al een aantal fondsen uitgehaald die niet presteerden. Je kan dat door te herbalanceren en die fondsen die je wil verkopen er zo uit te halen en eventueel te vervangen door nieuwe of te spreiden over de overblijvenden. Dat proces duurt wel meer dan een maand vooraleer dat voltooid is.
Mijn Keyplan is zo al helemaal gewijzigd sinds ik startte enkele jaren geleden. Mijn beste presteerders zijn Franklin US Opportunities en Fidelity World. Ik kies bewust niet meer voor defensieve fondsen. Die presteren nauwelijks.
Om hier nu afgeschilderd te worden als dommerik door een paar dikkenekken, Da was nu ook niet de bedoeling . Dit kan toch niet de bedoeling geweest zijn van dit forum
. Maar soit , case closed