Keyplan - Wat zouden jullie doen met deze samenstelling?
TIP
Keyplan - Wat zouden jullie doen met deze samenstelling?
Ik heb al een jaar een Keyplan met 4 fondsen. Samenstelling ziet er zo uit (klik hier om volledig afbeelding te zien)

Wat is nu wijsheid om te doen? De winst van de uitschieters verzilveren (=winst!), waardoor enkel de slechte overblijven (nadeel)? Of arbitrage doen om het evenwicht te herstellen?
(ik heb het geld niet direct nodig, allerminst zelfs)

Wat is nu wijsheid om te doen? De winst van de uitschieters verzilveren (=winst!), waardoor enkel de slechte overblijven (nadeel)? Of arbitrage doen om het evenwicht te herstellen?
(ik heb het geld niet direct nodig, allerminst zelfs)
Re: Keyplan - Wat zouden jullie doen met deze samenstelling?
Je moet daarom niet verkopen, je kunt de samenstelling veranderen en arbitrage vragen. Heb zelf vorige maand Robeco Chinese Eq. (winst 85%) op nul gezet, het aandeel van Carmignac Investm. (winst 25%) gehalveerd ten voordele van Carmignac Patrimoine en Ethna Aktiv, met arbitrage dus.
Keyplan werkt heel soepel vind ik, alleen zit er een drietal weken tussen de verkoop (15de elke maand) en aankoop (5de elke maand) van de fondsen.
Keyplan werkt heel soepel vind ik, alleen zit er een drietal weken tussen de verkoop (15de elke maand) en aankoop (5de elke maand) van de fondsen.
het gras is altijd groener aan de overkant
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- realisticview
- Sr. Member
- Contacteer:
Idd ... Heb alzo mijn samenstelling gewijzigd om de winst min of meer veilig te zetten.
Carmignac en Ethna zijn in mijn ogen veiligheidsbuffers in het keyplan.
Voor fondsen als Carmignac moet je elke individuele aankoop tijdens het jaar in een calculator ingeven voor je belastingaangifte, heb je hiervan een makkelijk overzicht vanuit Keyplan?
Je kan op een + duwen en dan zie je alle orders van een bepaald fondsmolenveld schreef:Voor fondsen als Carmignac moet je elke individuele aankoop tijdens het jaar in een calculator ingeven voor je belastingaangifte, heb je hiervan een makkelijk overzicht vanuit Keyplan?
Dit snap ik dus niet goed.realisticview schreef:Idd ... Heb alzo mijn samenstelling gewijzigd om de winst min of meer veilig te zetten.
Als je een goed fonds (goede winst tot nu toe) plots op 0% gaat zetten (niet meer aankoopt) en er volgen dan schommelingen (bv felle dalingen) dan ga je toch serieus veel verliezen?
Het nut van een fonds is net dat je aankoopt wanneer het goed gaat (hoge prijs aankoop) en wanneer het slecht gaat (lage prijs aankoop).
Op die manier zorg je dat schommelingen je niet te fel raken.
Dus als jij het op 0% zet, maar niet verkoopt, ondermijn je gans het nut van dit soort investeringen.
Het enige wat men heeft is een pdf met de aankoop datum en hoeveelheid. (als men het download en bijhoud )molenveld schreef:Voor fondsen als Carmignac moet je elke individuele aankoop tijdens het jaar in een calculator ingeven voor je belastingaangifte, heb je hiervan een makkelijk overzicht vanuit Keyplan?
Zelf van elke aankoop een pdf , een exell file en vul daar maandelijks aankoop in.
Bij aangifte dat exell file gebruiken en ingeven en berekenen met de calculators van de fondsen uitgevers.
Dit laatste is wel aan u , dit doet niemand anders eender waar gratis voor u.
Dus elke maand exell invullen , bespaart heel wat opzoekwerk bij invullen aangifte.
Estate Guru believer.
Volgens Keytrade is niet elke Carmignac fonds aan te geven op uw belastingaangifte, enkel als het om een zogenaamde GBF, gemeenschappelijke Beleggingsfondsen, gaat. Er zijn ook Carmignac fondsen die Sicavs zijn, die je niet moet aangeven.
Wat er ook van is, ik wil het correct doen, dus ga zo meteen es kijken en idd een excell file aanleggen.
Wat er ook van is, ik wil het correct doen, dus ga zo meteen es kijken en idd een excell file aanleggen.
Maxwell35 schreef:Volgens Keytrade is niet elke Carmignac fonds aan te geven op uw belastingaangifte, enkel als het om een zogenaamde GBF, gemeenschappelijke Beleggingsfondsen, gaat. Er zijn ook Carmignac fondsen die Sicavs zijn, die je niet moet aangeven.
Patrimoine A FR0010135103
Carm Security FR0010149120
Car Emergents A FR0010149302
Flossbach LU1038809395
Ethna-Aktiv T LU0431139764
CarM Investiss FR0010148981
Bovenstaande alvast al in aangifte op te nemen.
Of deze lijst volledig is ?
Estate Guru believer.
Thanks Platin.
Carmignac Emergents A (FR0010149302) - > aangeven op de belastingaangifte
Voorts heb ik deze fondsen nog in mijn keyplan, die ik volgens mij niet moet aangeven (correct?):
Carmignac Portfolio Commodities A (LU0164455502)- > volgens Morningstar is dit een SICAV
Merclin Sicav Global Equity C
Franklin Templeton Investment Funds Templeton Asian Smaller Companies Fund A
Blackrock Global Funds European Equity Income Fund A2
Carmignac Emergents A (FR0010149302) - > aangeven op de belastingaangifte
Voorts heb ik deze fondsen nog in mijn keyplan, die ik volgens mij niet moet aangeven (correct?):
Carmignac Portfolio Commodities A (LU0164455502)- > volgens Morningstar is dit een SICAV
Merclin Sicav Global Equity C
Franklin Templeton Investment Funds Templeton Asian Smaller Companies Fund A
Blackrock Global Funds European Equity Income Fund A2
Zou eigenlijk allemaal toch beter moeten geregeld worden door keytrade.Maxwell35 schreef:Volgens Keytrade is niet elke Carmignac fonds aan te geven op uw belastingaangifte, enkel als het om een zogenaamde GBF, gemeenschappelijke Beleggingsfondsen, gaat. Er zijn ook Carmignac fondsen die Sicavs zijn, die je niet moet aangeven.
In principe hebben zij al alle data ivm aankopen/hoeveel/wanneer enzo... ze zouden dan netjes elk jaar eind mei jou die data kunnen doorsturen.
Inderdaad, Drako, ik zie echter welk elke maand zo'n pdf bestandje staan in de historiek van aankooporders, dus die kan je dan ook systematisch gaan downloaden enzo, een excell bestandje lijkt me handiger en compacter.drako schreef:Zou eigenlijk allemaal toch beter moeten geregeld worden door keytrade.Maxwell35 schreef:Volgens Keytrade is niet elke Carmignac fonds aan te geven op uw belastingaangifte, enkel als het om een zogenaamde GBF, gemeenschappelijke Beleggingsfondsen, gaat. Er zijn ook Carmignac fondsen die Sicavs zijn, die je niet moet aangeven.
In principe hebben zij al alle data ivm aankopen/hoeveel/wanneer enzo... ze zouden dan netjes elk jaar eind mei jou die data kunnen doorsturen.
Voorts ben ik eigenlijk wel tevreden van Keytrade, zeker na mijn andere ervaringen bij andere banken, die weliswaar ook sterke punten hadden, maar qua beurstransacties in aandelen en fondsen vind ik het bij Keytrade vrij overzichtelijk en klantvriendelijk.
Maar dat doet geen enkele bank. Je moet het overal zelf doen.
Dat weet ik, maar het blijft dwaas. De banken hebben al die info dus waarom zo lastig doen?annetje schreef:Maar dat doet geen enkele bank. Je moet het overal zelf doen.
Op zich ben ik ook zeer tevreden van keytrade.Maxwell35 schreef:Inderdaad, Drako, ik zie echter welk elke maand zo'n pdf bestandje staan in de historiek van aankooporders, dus die kan je dan ook systematisch gaan downloaden enzo, een excell bestandje lijkt me handiger en compacter.drako schreef: Zou eigenlijk allemaal toch beter moeten geregeld worden door keytrade.
Voorts ben ik eigenlijk wel tevreden van Keytrade, zeker na mijn andere ervaringen bij andere banken, die weliswaar ook sterke punten hadden, maar qua beurstransacties in aandelen en fondsen vind ik het bij Keytrade vrij overzichtelijk en klantvriendelijk.
Zelf ga ik me daar niet mee bezig houden met elke maand die bestanden te downloaden enzo.
Ik kijk gewoon wat ik heb op de moment dat ik mijn belastingen invul en trek daar dan af wat ik vorig jaar al had om zo te weten wat ik extra heb gekocht.
Voor de rest: ik ga dat echt niet tot in de details berekenen. Dat hoeft ook niet zolang je onder dat vrijgesteld bedrag zit (en daar zitten de meesten wel onder hoor, hoeveel is dat alweer? 1800 euro aan interesten?).
Dus zo "belangrijk" is dat allemaal niet.