keytrade booster: 6 procent voor nieuwe klanten
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: keytrade booster: 6 procent voor nieuwe klanten
@Nicos
Ik denk dat dit voorbeeld van Ethias niet juist is,
ik denk dat die 1.50% maar zes maand geldig is ,en zo kom je natuurlijk niet aan 2.55 %
Ik denk dat dit voorbeeld van Ethias niet juist is,
ik denk dat die 1.50% maar zes maand geldig is ,en zo kom je natuurlijk niet aan 2.55 %
Alsook de bij de berekening van ethias krijg je (als het er geen 12 maand op staat) de getrouwheidspremie volgend jaar...

Dit is dan de eerste keer dat ik mij zwaar teleurgesteld voel, als meer dan een jaar trouwe- (en voor de rest ook tevreden-) klant bij Keytrade.

Neenee, bij ETHIAS bank is de getrouwheidspremie voor 12 maanden gegarandeerd. Het geld staat er al op van voor 01/01/2010 dus heb ik sowieso minimaal 1,5% die ik verlies bij afname van geld.
Kan je dan niet beter opteren voor de spaar+, heeft een hoge basis en kleine getrouwheid, maar als je het geheel bekijkt zit er toch maar een verschil van 0.05 dat de spaar meer geeft dan de spaar+Nicos schreef: Neenee, bij ETHIAS bank is de getrouwheidspremie voor 12 maanden gegarandeerd. Het geld staat er al op van voor 01/01/2010 dus heb ik sowieso minimaal 1,5% die ik verlies bij afname van geld.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Veronderstel die 10000 euro laat staan aan 5.10 %. ( voor 3 maand )Dan kan je het overzetten naar een spaarrekening (2 +0.50%).
Maar als ik nu - na die 3 maand - het geld wil afhalen.
Hoe gebeurt dit? Wanneer krijg ik mijn intrest? Heb ik hierop kosten?
Alvast bedankt voor een spoedig antwoordje, want dit is helemaal nieuw voor mij;
Alvast bedankt voor een spoedig antwoordje, want dit is helemaal nieuw voor mij;
de 10 000 euro wordt na 3 maand, samen met de verworven interest, overgezet naar een gewone Azur spaarrekening. Je kan er daarna dus mee doen wat je wilt.denkertje schreef: Veronderstel die 10000 euro laat staan aan 5.10 %. ( voor 3 maand )Dan kan je het overzetten naar een spaarrekening (2 +0.50%).
zijn er dan anders geen addertjes? Precies te mooi om waar te zijn! 5.10 % op 3 maand
Ik ken key trade ook helemaal niet. Dus ben een beetje weerhoudend.

Meer is er inderdaad niet aan...denkertje schreef: zijn er dan anders geen addertjes? Precies te mooi om waar te zijn! 5.10 % op 3 maandIk ken key trade ook helemaal niet. Dus ben een beetje weerhoudend.
Ik heb hun als bestaande Keytradeklant alvast een mail gestuurd met mijn ongenoegen ivm hun nieuwe werkwijze die eerder lijkt op Citibank dan op een goede bank die zijn loyale klanten niet straft omdat ze reeds klant zijn.
Ik stel voor dat anderen dit ook doen!
Ik stel voor dat anderen dit ook doen!
Kan je dan niet beter opteren voor de spaar+, heeft een hoge basis en kleine getrouwheid, maar als je het geheel bekijkt zit er toch maar een verschil van 0.05 dat de spaar meer geeft dan de spaar+
[/quote]
Toen ik destijds deze rekening afsloot, was het verschil 0,50%. Aangezien ik dit geld eigenlijk gerust een jaar kan missen, koos ik toen voor de rekening met de hoge getrouwheidspremie. Momenteel doe ik er eigenlijk niets mee in afwachting van evenutele opportuniteiten (zoals bv vorig jaar termijnrek KBC aan 5% voor 6 jr). Maar inderdaad in de huidige context klopt uw redenering volledig.
[/quote]
Toen ik destijds deze rekening afsloot, was het verschil 0,50%. Aangezien ik dit geld eigenlijk gerust een jaar kan missen, koos ik toen voor de rekening met de hoge getrouwheidspremie. Momenteel doe ik er eigenlijk niets mee in afwachting van evenutele opportuniteiten (zoals bv vorig jaar termijnrek KBC aan 5% voor 6 jr). Maar inderdaad in de huidige context klopt uw redenering volledig.
Toen ik destijds deze rekening afsloot, was het verschil 0,50%. Aangezien ik dit geld eigenlijk gerust een jaar kan missen, koos ik toen voor de rekening met de hoge getrouwheidspremie. Momenteel doe ik er eigenlijk niets mee in afwachting van evenutele opportuniteiten (zoals bv vorig jaar termijnrek KBC aan 5% voor 6 jr). Maar inderdaad in de huidige context klopt uw redenering volledig.Nicos schreef:
Kan je dan niet beter opteren voor de spaar+, heeft een hoge basis en kleine getrouwheid, maar als je het geheel bekijkt zit er toch maar een verschil van 0.05 dat de spaar meer geeft dan de spaar+
[/quote]
Persoonlijk zou ik hierop ingaan om zo volledig weg te gaan bij fortis.
Als ik even uitreken en 10.000 eur plaats bij Keytrade, dan levert dat een intrest van 80 eur meer op (winst), dan nog eens voor +/- 20 eur dankzij de 5 cent per verrichting en nog eens 60 eur / jaar gespaard (kosten fortis).
In totaal dus op jaarbasis een profijt van +/- 160 eur... das al niet slecht.
Voor mensen die puur willen sparen en niets hebben aan de combinatie met de andere Keytrade producten is de spaar+ een alternatief.
Tis en blijft een persoonlijke keuze.
Opgelet, 't is niet 5,10% op 3 maand, maar het equivalent van 5,10% op jaarbasis gedurende 3 maand (5,10%/4 dus).denkertje schreef: zijn er dan anders geen addertjes? Precies te mooi om waar te zijn! 5.10 % op 3 maandIk ken key trade ook helemaal niet. Dus ben een beetje weerhoudend.
Ik kom tot volgende berekening ( als ik even ingewikkelde getrouwheidspremie achterwege laat
) :
- eerst booster rekening met 10000 €: geeft na 3 maand 127,5 euro ( staat zo op site ), daarna nog 9 maanden 10127,5 € euro aan 2 % geeft 151,91 €
(= 10127,5 * 2/100 * 9/12 ), dus totaal 279,41.
- gewoon gans jaar 10000 € aan 2 % geeft 200 €
verschil is dus 79,41 €
, das toch wel de moeite.

- eerst booster rekening met 10000 €: geeft na 3 maand 127,5 euro ( staat zo op site ), daarna nog 9 maanden 10127,5 € euro aan 2 % geeft 151,91 €
(= 10127,5 * 2/100 * 9/12 ), dus totaal 279,41.
- gewoon gans jaar 10000 € aan 2 % geeft 200 €
verschil is dus 79,41 €

Vraagje aan de bestaande klanten:
Ik was al aan het denken om een keytrade rekening te openen, niet vanwille van de spaarrekening, maar vanwege het obligatieaanbod. Dan is deze actie mooi meegenomen.
Klopt het dat de verschillende primaire obligaties die het afgelopen jaar werden aangeboden (genre UCB, AB Inbev,Solvay, Aquafin, D'Ieteren...), telkens via Keytrade verkrijgbaar waren ? Of heb ik dat verkeerd voor ??
Ik was al aan het denken om een keytrade rekening te openen, niet vanwille van de spaarrekening, maar vanwege het obligatieaanbod. Dan is deze actie mooi meegenomen.
Klopt het dat de verschillende primaire obligaties die het afgelopen jaar werden aangeboden (genre UCB, AB Inbev,Solvay, Aquafin, D'Ieteren...), telkens via Keytrade verkrijgbaar waren ? Of heb ik dat verkeerd voor ??