Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
da's ook ongeveer mijn denkpiste.phase schreef: Volgens mij is het voordeliger om bij te kopen van de in waarde gezakte fondsen, maar dan wel in functie van hun potentieel/risico. Als mijn risicovolle fondsen beter presteren dan de defensieve fondsen, ga ik mijn verhoudingen niet bijstellen om meer defensieve fondsen in te kopen, maar als de offensieve fondsen zakken zal ik mijn verhoudingen daar wel op afstellen om er meer in te kopen. Langs de andere kant ben ik bereid mijn risicovolle investeringen onaangeroerd te laten tot ze minstens herstellen, in geval dat de waarde in elkaar zou zakken, so your mileage may vary.
ik heb hiervoor es een mail naar keytrade gestuurd en heb dit terug ontvangenphase schreef:steelke schreef: Je kan slecht presterende fondsen ook niet zomaar verkopen, als je dit nu doet vóór dat je FSP 5 jaar oud is, worden alle transactiekosten doorgerekend (als ik het goed begrepen heb).
Ik ben van plan om te investeren in het Funds Saving Plan. Graag wat info ivm de kosten.
Transparantie en vrijheid
U betaalt geen enkele kost voor het aanmaken van een Fund Savings Plan.
Er zijn geen instapkosten, noch kosten gekoppeld aan de periodieke stortingen, noch uitstapkosten na 5 jaar. Indien u uw fondsen voor het einde van het vijfde jaar transfereert, dient u echter wel de toegepaste kost voor de aankoop van een fonds per getransfereerde lijn te betalen
(deze kosten bedragen momenteel € 9.95).
is deze redenering juist :
Stel je doet 4 transacties per maand en dat 4 jaar lang. Daarna wij je stoppen. Per getransfereerde lijn betaal je 4*48*9,95= 1910,40 euro aan kosten.
Ik lees dat je gratis mag instappen in fund savings, en dat je gratis geld mag storten, en na 5 jaar mag je uit fund savings stappen, maar verder???
Wat als ik na 5 jaar alles verkoop, hoeveel kosten betaal ik dan ?
Vriendelijke groeten
----- Original Message -----
From: <helpdesk@keytradebank.com
Sent: Monday, August 31, 2009 3:09 PM
Subject: Re: FUNDS SAVING PLAN
Geachte heer,
Neen, de redenering is niet juist. Het Funds Saving Plan is gratis als u het gedurende 5 jaar behoudt. Indien u er voor de 5 jaar wenst uit te
stappen, dan betaalt u per fonds dat u bezit 9,95 Euro.
Met vriendelijke groeten,
On Mon, 31 Aug 2009 19:12:19 +0200, ives baccart <ives.baccart@pandora.be wrote:
bedankt alvast
en wat gebeurd er na de vijf jaar als ik verder beleg ?
betaal ik dan instapkosten of blijft het gratis ?
mvg
Geachte heer,
Neen, het blijft gratis. U betaalt enkel 9,95 Euro per lijn als u er voor het vijfde jaar uitstapt.
Met vriendelijke groeten,
Amai, that's it? 9.95 EUR per fonds? Ik ging er ook van uit dat het "9.95 EUR maal <aantal fondsen> maal <aantal transacties>" was, wel zéér interessant om dan te lezen dat het maar 9.95 EUR per lijn is, dan betaal je alsnog maar een peulenschil aan kosten zelfs als je beslist uit te stappen voor de 5 jaar om zijn.
Met andere woorden als je uit het Fund Savings Plan stapt vóór die 5 jaar en je hebt geswitcht tussen ALLE 20 fondsen dan betaal je 20x 9.95 = 199 euro. dat is de absolute maximum kostphase schreef:Amai, that's it? 9.95 EUR per fonds? Ik ging er ook van uit dat het "9.95 EUR maal <aantal fondsen> maal <aantal transacties>" was, wel zéér interessant om dan te lezen dat het maar 9.95 EUR per lijn is, dan betaal je alsnog maar een peulenschil aan kosten zelfs als je beslist uit te stappen voor de 5 jaar om zijn.
ik bedenk nu juist dat mijn redenering NIET klopt indien Keytrade in de loop der jaren de samenstelling van de korf zou veranderen.Obby schreef:Met andere woorden als je uit het Fund Savings Plan stapt vóór die 5 jaar en je hebt geswitcht tussen ALLE 20 fondsen dan betaal je 20x 9.95 = 199 euro. dat is de absolute maximum kostphase schreef:Amai, that's it? 9.95 EUR per fonds? Ik ging er ook van uit dat het "9.95 EUR maal <aantal fondsen> maal <aantal transacties>" was, wel zéér interessant om dan te lezen dat het maar 9.95 EUR per lijn is, dan betaal je alsnog maar een peulenschil aan kosten zelfs als je beslist uit te stappen voor de 5 jaar om zijn.
dus fondsen toevoegen en/of verwijderen. Lopen fondsen altijd door?(99 jaar) Sterven ze een stille dood omdat men eventueel geen orders meer aanvaard?
Hoe staan de ports er nu voor ?
Mijn winst is aan het slinken, van 7 naar 1% ....
Same, gezakt tot +2.42% nu, ideale moment om bij te kopen. 
Gezakt tot +6% en +4% hier, van +10% en +6%. Na een jaar 2 plannen te hebben (agressief en neutraal - what's in a name) besef ik dat 5 jaar wel lang is. Je kan het effect van het savings plan ook zelf verkrijgen door maandelijks manueel een bedrag te beleggen via de gratis promo's van de maand bij rabobank.be- dit is dan wel niet maandelijks in dezelfde fondsen uiteraard, maar dat lijkt me geen probleem daar je via dit plan toch een gespreide belegging wenst te bekomen. En je hangt niet vast aan de 5jaar limiet. Anderzijds ga je dat wrsch niet volhouden
.
Overigens: pas op met de term 'savings plan'; dit blijft een belegging in aandelenfondsen!
Overigens: pas op met de term 'savings plan'; dit blijft een belegging in aandelenfondsen!
mmmm....ik zie alleen maar nadelen in jouw strategie !cvs schreef:Gezakt tot +6% en +4% hier, van +10% en +6%. Na een jaar 2 plannen te hebben (agressief en neutraal - what's in a name) besef ik dat 5 jaar wel lang is. Je kan het effect van het savings plan ook zelf verkrijgen door maandelijks manueel een bedrag te beleggen via de gratis promo's van de maand bij rabobank.be- dit is dan wel niet maandelijks in dezelfde fondsen uiteraard, maar dat lijkt me geen probleem daar je via dit plan toch een gespreide belegging wenst te bekomen.
Interessante opmerking ivesb, daar leren we van bij :-) !ivesb schreef:mmmm....ik zie alleen maar nadelen in jouw strategie !cvs schreef:Gezakt tot +6% en +4% hier, van +10% en +6%. Na een jaar 2 plannen te hebben (agressief en neutraal - what's in a name) besef ik dat 5 jaar wel lang is. Je kan het effect van het savings plan ook zelf verkrijgen door maandelijks manueel een bedrag te beleggen via de gratis promo's van de maand bij rabobank.be- dit is dan wel niet maandelijks in dezelfde fondsen uiteraard, maar dat lijkt me geen probleem daar je via dit plan toch een gespreide belegging wenst te bekomen.
je gaat dus maandelijks een bedrag storten bij één of meerdere aangeboden fondsen bij Rabobank.
Over welk bedrag spreken we dan ?
Na x aantal maanden/jaren , zit je dus met hoeveel fondsen in je port ?
inderdaad eindeloos veel, gezien de gratis fondsen van Rabobank maar maximum twee keer per jaar gratis worden aangeboden
(ik volg ze ook hoor
)
Over welk bedrag spreken we dan ?
Na x aantal maanden/jaren , zit je dus met hoeveel fondsen in je port ?
inderdaad eindeloos veel, gezien de gratis fondsen van Rabobank maar maximum twee keer per jaar gratis worden aangeboden
(ik volg ze ook hoor
Je kritiek is dat je dan eindigt met eindeloos veel fondsen, en dat je dan uiteindelijk gewoon de wereldeconomie aan het tracken bent zonder gebruik van enig inzicht.
OK, maar enkel id veronderstelling dat de selectie fondsen die jij maakt, en je maandelijkse aanpassingen eventueel, een hoger rendement geven dan het willekeurig toevoegen van fondsen . Kan, maar het lijkt me moeilijk - zie de experimenten met chimpansees die stock pickers overtreffen; beleggen is grotendeels willekeur imo - zie onder
.
En aangezien wat geïnvesteerd werd in een FSV geïnvesteerd blijft, behoudens een boete, en je dus enkel het verschil kan maken door je maandelijkse aanpassingen, vermoed ik dat je op het eind van de rit even ver staat. Waarbij de rabo belegger nooit een boete betaalt, en dus probleemloos kan uitstappen.
Maar goed, dit zijn discussies waar je niet uit geraakt.
http://www.bloggingstocks.com/2007/01/1 ... kes-again/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... folio.html" onclick="window.open(this.href);return false;
OK, maar enkel id veronderstelling dat de selectie fondsen die jij maakt, en je maandelijkse aanpassingen eventueel, een hoger rendement geven dan het willekeurig toevoegen van fondsen . Kan, maar het lijkt me moeilijk - zie de experimenten met chimpansees die stock pickers overtreffen; beleggen is grotendeels willekeur imo - zie onder
En aangezien wat geïnvesteerd werd in een FSV geïnvesteerd blijft, behoudens een boete, en je dus enkel het verschil kan maken door je maandelijkse aanpassingen, vermoed ik dat je op het eind van de rit even ver staat. Waarbij de rabo belegger nooit een boete betaalt, en dus probleemloos kan uitstappen.
Maar goed, dit zijn discussies waar je niet uit geraakt.
http://www.bloggingstocks.com/2007/01/1 ... kes-again/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dailymail.co.uk/news/worldne ... folio.html" onclick="window.open(this.href);return false;
bij mij nu zelfs -0,8 % en allemaal de schuld door dat new energy fund van Blackrock....ivesb schreef:Hoe staan de ports er nu voor ?
- Brugse Leeuw
- Hero Member

- Contacteer:
Indien je instapt en je neemt het fonds bijv. Carmignac Patrimoine deels in je portefeuille. (15-20%)
Bestaat de kans dat je dit via je belastingen moet aangeven?
Als ik het goed voorheb gebruiken zij soms een hoger % obligaties?
Of telt dit niet bij FSP?
Het is gewoon een alternatieve manier van de fondsen in te kopen (m.a.w. je maakt zelf geen nieuw fonds door een FSP portfolio samen te stellen), dus m.i. moet je ze gewoon aangeven alsof je ze los had aangekocht.Brugse Leeuw schreef:Indien je instapt en je neemt het fonds bijv. Carmignac Patrimoine deels in je portefeuille. (15-20%)