Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
Hier ( http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04F90" onclick="window.open(this.href);return false; ) zeggen ze bv. dat er een YTD rendement van 4,83% is, is dat dan voor of na aftrek van de beheerskosten?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Kan ik je niet met 100% zekerheid zeggen, maar de koers op http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... F0GBR04F90" onclick="window.open(this.href);return false; komt exact overeen met de koers die KEYTRADE geeft, dus volgens mij na aftrek beheerskosten.
- Depechemode10
- Jr. Member
- Contacteer:
Hallo
Ik ben ook zinnes om naast mijn aandelen en renteboekjes in dit fonds te stappen.
Ik wou graag eens horen hoe jullie de instap hebben gemaakt in dit fonds qua grote en bijstortingen.
Welke startkapitaal hebben jullie voorzien bij de instap en welke periodieke bijstortingen doen jullie?
(op welke termijn / grote bijstortingen )
gr
Ik ben ook zinnes om naast mijn aandelen en renteboekjes in dit fonds te stappen.
Ik wou graag eens horen hoe jullie de instap hebben gemaakt in dit fonds qua grote en bijstortingen.
Welke startkapitaal hebben jullie voorzien bij de instap en welke periodieke bijstortingen doen jullie?
(op welke termijn / grote bijstortingen )
gr
@ Depechemode10
ik ben momenteel ook bezig hier in te stappen,
ik denk dat het is echt wat je er zelf wilt van maken,
grote instap, kleine instap, veel/weinig sparen per maand, omdat er geen minimum bedrag vereist is kan je misschien instap spreiden over enkele maanden zodat je dat risico ook kan spreiden.
@ iedereen, ik heb nog een vraagje, voor ieder fonds goed te bekijken ben ik op zoek naar alle ISIN codes, maar bij "Fidelity America Fund (EUR)" bijvoorbeeld vind ik in de vereenvoudigde prospectus en in de prospectus de ISIN code niet terug. blijkbaar wordt dit fonds in verschillende munten uitgegeven en een niet gekapitaliseerde en een gekapitaliseerde variant per munt. Hoe moet ik nu met zekerheid weten omtrent welk fonds (en welk bijhorende ISIN code) het gaat?
vereenvoudigde prospectus: https://secure.keytradebank.com/funds_d ... _sp_fr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
ik ben momenteel ook bezig hier in te stappen,
ik denk dat het is echt wat je er zelf wilt van maken,
grote instap, kleine instap, veel/weinig sparen per maand, omdat er geen minimum bedrag vereist is kan je misschien instap spreiden over enkele maanden zodat je dat risico ook kan spreiden.
@ iedereen, ik heb nog een vraagje, voor ieder fonds goed te bekijken ben ik op zoek naar alle ISIN codes, maar bij "Fidelity America Fund (EUR)" bijvoorbeeld vind ik in de vereenvoudigde prospectus en in de prospectus de ISIN code niet terug. blijkbaar wordt dit fonds in verschillende munten uitgegeven en een niet gekapitaliseerde en een gekapitaliseerde variant per munt. Hoe moet ik nu met zekerheid weten omtrent welk fonds (en welk bijhorende ISIN code) het gaat?
vereenvoudigde prospectus: https://secure.keytradebank.com/funds_d ... _sp_fr.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Zou je ook fiscale problemen hebben als je die dingen op naam van je minderjarige kinderen zet? Want het is voor hen dat dit het meest interessant is.paul schreef:Welk soort Carmignac zou het bij Keytrade zijn ? Een met of zonder mogelijke latere fiscale problemen, zie link onderaan.
Er zou nog een andere Carmignac bestaan waar wel automatisch fiscaal alles in orde is.
https://www.spaargids.be/sparen/forum/to" onclick="window.open(this.href);return false; ... /#msg38476
Tonijnbelegger schreef:Zou je ook fiscale problemen hebben als je die dingen op naam van je minderjarige kinderen zet? Want het is voor hen dat dit het meest interessant is.paul schreef:Welk soort Carmignac zou het bij Keytrade zijn ? Een met of zonder mogelijke latere fiscale problemen, zie link onderaan.
Er zou nog een andere Carmignac bestaan waar wel automatisch fiscaal alles in orde is.
https://www.spaargids.be/sparen/forum/to" onclick="window.open(this.href);return false; ... /#msg38476
Indien je ze op naam van kinderen van -18 jaar zet, dan heb je er in feite zelfs niets tot heel weinig nog over te zeggen, enkel mits tussenkomst van de vrederechter ( in theorie)nog.
Bij - 18 j moeten de inkomsten van de kinderen bij de belastingsaangifte van de ouders worden ingediend.
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Goede vraag, jammer dat ze nog niet beantwoord is...axento schreef:Ik heb deze topic en de FAQ op hun website al enkele keren gelezen, en er zijn mij nog enkele dingen niet duidelijk. Misschien heb ik ook interesse om hierin in te stappen.
Ik zou voor mijn kinderen (beide < 2 jaar) willen sparen aan een iets hoger rendement als een klassieke spaarrekening. Momenteel staat al hun spaargeld op een rekening van rabobank.
Als ik nu instap in deze formule, en ik stort maandelijks een bedrag in FSP, kan ik dan na 5 jaar alles terug opnemen? Dus ook het geld dat ik pas na 4 jaar daarin gestopt heb?
De uitleg van paul was toch duidelijk dacht ik:Tonijnbelegger schreef:Goede vraag, jammer dat ze nog niet beantwoord is...
Als je een FSP opent op naam van je kinderen kan je er niet aan tot ze 18 zijn (en dan nog kunnen alleen zij erbij), of je moet een goede reden hebben. Je kan gewoon zelf een FSP openen voor elk van je kinderen en dit op het gepaste moment verkopen en de opbrengst aan hun schenken, dan heb je daar geen last van.paul schreef:Indien je ze op naam van kinderen van -18 jaar zet, dan heb je er in feite zelfs niets tot heel weinig nog over te zeggen, enkel mits tussenkomst van de vrederechter ( in theorie)nog.
Bij - 18 j moeten de inkomsten van de kinderen bij de belastingsaangifte van de ouders worden ingediend.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als je een FSP opent op naam van je kinderen kan je er niet aan tot ze 18 zijn (en dan nog kunnen alleen zij erbij), of je moet een goede reden hebben. Je kan gewoon zelf een FSP openen voor elk van je kinderen en dit op het gepaste moment verkopen en de opbrengst aan hun schenken, dan heb je daar geen last van.[/quote]paul schreef:Indien je ze op naam van kinderen van -18 jaar zet, dan heb je er in feite zelfs niets tot heel weinig nog over te zeggen, enkel mits tussenkomst van de vrederechter ( in theorie)nog.
Ik kan enkel beamen dat de laatste manier het beste is. Heb er zo voor elk kind eentje lopen

- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Misschien nog eens goed het citaat lezen, want het bericht van paul was idd erg duidelijk, maar dat was niet de geciteerde vraag.phase schreef:De uitleg van paul was toch duidelijk dacht ik:Tonijnbelegger schreef:Goede vraag, jammer dat ze nog niet beantwoord is...
"Bij - 18 j moeten de inkomsten van de kinderen bij de belastingsaangifte van de ouders worden ingediend."
De bovenstaande reaktie van 04-09 20 u 46 is het antwoord op de vraag: maw het geeft dezelfde fiscale gevolgen, als enkel de ouders dergelijk spul zouden gekocht hebben.
De bovenstaande reaktie van 04-09 20 u 46 is het antwoord op de vraag: maw het geeft dezelfde fiscale gevolgen, als enkel de ouders dergelijk spul zouden gekocht hebben.
Ik denk dat Tonijnbelegger een antwoord op deze vraag verwacht
Ik heb inmiddels een antwoord van Keytrade gehad, en zij bevestigen dat alles vrijkomt 5 jaar na openen van het plan. Dus ook het geld dat je binnen 4 jaar in het plan stopt komt dus een jaar later terug vrij.Als ik nu instap in deze formule, en ik stort maandelijks een bedrag in FSP, kan ik dan na 5 jaar alles terug opnemen? Dus ook het geld dat ik pas na 4 jaar daarin gestopt heb?
Iemand die eigenlijk weet hoe men na 5 jaar kan uitstappen ? Doet men dit voor heel het fonds, of voor de deelparticipaties of zelfs gedeeltes van de deelparticipaties ?
Want momenteel vind ik hier eigenlijk niet echt iets van terug behalve dat het vanaf 5 jaar gratis is.
Maar hoe ? Een functie die er dan bijkomt of elke keer een mailke sturen ?
Want momenteel vind ik hier eigenlijk niet echt iets van terug behalve dat het vanaf 5 jaar gratis is.
Maar hoe ? Een functie die er dan bijkomt of elke keer een mailke sturen ?
Volgens wat ik opmaak uit de reactie van axento, vermoed ik dat het plan gewoon afgesloten wordt éénmaal de leeftijd van 5 jaar bereikt is, dus alles zou dan in 1 keer verkocht worden als het goed is.
Iedereen zegt dat Keytrade zeer duidelijke prijsafspraken heeft, maar dat blijkt toch even anders te liggen. Je moet al heel veel opzoeken vooraleer het juiste tarief te vinden.
Ook bv als je een obligatie wil verkopen. Hun tarief voor AANkoop is wel duidelijk maar de kosten om obligaties te verkopen staat niet in hun tarievenlijst. Of zijn er al mensen die Obligaties via Keytrade verkocht hebben ?
Ook bv als je een obligatie wil verkopen. Hun tarief voor AANkoop is wel duidelijk maar de kosten om obligaties te verkopen staat niet in hun tarievenlijst. Of zijn er al mensen die Obligaties via Keytrade verkocht hebben ?