Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
Je kan wel uitstappen en verkopen tussendoor. Maar dan betaal je wel uitstapkosten als het binnen de 5j is.mouche schreef: Ik heb hier toch wat bedenkingen. Moet je echt je geld 5 jaar vastzetten?En kan je niet verkopen tussendoor? Als dat zo is , vind ik dit geen goed idee. Je kan bijna al deze fondsen ook aankopen bij Rabobank aan lage instapkosten ( 1 %) en dan bepaal je zelf wanneer je aankoopt en verkoopt. Je kan dit al voor kleine bedragen...
Ik had vorig jaar ook zo een aantal fondsen aangekocht en net toen de crisis begon heb ik ze allemaal verkocht, sommigen met verlies , anderen met winst . In totaal had ik nog lichte winst gemaakt. Nu blijkt dat al die fondsen héél diep gezakt zijn en het nog lang zal duren vooraleer ze de waarde bereikt zullen hebben waaraan ik ze initieel gekocht had.
Zelf beheren lijkt me toch nog altijd het beste....instappen en vooral uitstappen wanneer het je het beste past.
ps. het waren fondsen die hier vermeld worden...
Dit voldoet volgens mij duidelijk aan regel 1 van het beleggen.
SPREIDEN
Ga er me ook ééntje openen.
SPREIDEN
Ga er me ook ééntje openen.
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Nog even een vraagje over dat invullen op de belastingsaangifte.
Geldt dan hetzelfde voor de 'GB-nummerplaat' fondsen van Threadneedle als voor de 'FR' van Carmignac?
Geldt dan hetzelfde voor de 'GB-nummerplaat' fondsen van Threadneedle als voor de 'FR' van Carmignac?
Laatst gewijzigd door firestarter87 op 15 augustus 2009, 23:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Als dat ook het geval is, zeg ik het op, liever 1x de uitstapkosten dan al die miserie.firestarter87 schreef: Nog even een vraagje over dat invullen op de belastingsaangifte.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Idd, heb namelijk interesse in beide fondsen van threadneedle. Ik heb de vraag verzonden aan keytrade, hopelijk morgen antwoord...cp1234 schreef:Als dat ook het geval is, zeg ik het op, liever 1x de uitstapkosten dan al die miserie.firestarter87 schreef: Nog even een vraagje over dat invullen op de belastingsaangifte.
Laat zeker het antwoord weten.
Zijn er in het lijstje van "20" troouwens nog andere fondsen waar er een aangifteplicht voor bestaat ??
Zijn er in het lijstje van "20" troouwens nog andere fondsen waar er een aangifteplicht voor bestaat ??
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Ik denk dan alleen die van Carmignac met FR in de ISIN-code. Dit is het antwoord van Keytrade op de vraag van de britse beveks van threadneedle:cp1234 schreef: Laat zeker het antwoord weten.
Daar is er geen enkel probleem. De taxen worden automatisch aan de bron afgehouden.
Allez, dat valt dan nog mee, bedankt voor de info.firestarter87 schreef:Ik denk dan alleen die van Carmignac met FR in de ISIN-code. Dit is het antwoord van Keytrade op de vraag van de britse beveks van threadneedle:cp1234 schreef: Laat zeker het antwoord weten.
Daar is er geen enkel probleem. De taxen worden automatisch aan de bron afgehouden.
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
Geen probleem.
Dit is mijn huidige verdeling van mijn FSP:
Threadneedle European High Yield Bond Fund, Robeco Lux-O-Rente, Robeco Emerging Markets Equities, Carmignac Portfolio Commodities, Threadneedle Global Bond Fund (van elk 20%).
Heb vooral gekeken naar de morningstar ratings en aan de hand daarvan mijn selectie gemaakt. Carmignac Patrimoine ga ik zelf aankopen anders wordt het te ingewikkeld volgens mij...
Dit is mijn huidige verdeling van mijn FSP:
Threadneedle European High Yield Bond Fund, Robeco Lux-O-Rente, Robeco Emerging Markets Equities, Carmignac Portfolio Commodities, Threadneedle Global Bond Fund (van elk 20%).
Heb vooral gekeken naar de morningstar ratings en aan de hand daarvan mijn selectie gemaakt. Carmignac Patrimoine ga ik zelf aankopen anders wordt het te ingewikkeld volgens mij...
-
perenboom
Hoe zit dat nu concreet met de aangifte op de belastingsbrief? Die onzekerheid is het enige wat mij tegenhoudt.
Niet dat ik geen belastingen wil betalen, maar als je dat allemaal moet gaan zitten uitpluizen??
Niet dat ik geen belastingen wil betalen, maar als je dat allemaal moet gaan zitten uitpluizen??
Staat in dit topic toch heel duidelijk te lezen een beetje moeite doen kan echt geen kwaad.perenboom schreef: Hoe zit dat nu concreet met de aangifte op de belastingsbrief? Die onzekerheid is het enige wat mij tegenhoudt.
Je moet enkel de fondsen van Carmignac ( die beginnen met fr ) aangeven, heel makkelijk te berekenen via hun site:
carmignac.be
En neem anders gewoon contact op met keytrade, die bijten echt niet.
Normaal ben ik principieel tegen banken die geen kredieten verschaffen maar dit vind ik echt wel een fantastische actie. Ik ben dan ook van plan terug klant te worden bij Keytrade.
Dus samengevat, je kan met minstens 25 euro periodiek investeren in tot maximaal 20 fondsen. Zolang je de eerste 5 jaar dat geld niet nodig hebt, blijft alles gratis? Er zijn dan geen aankoop of verkoopkosten.
Dus samengevat, je kan met minstens 25 euro periodiek investeren in tot maximaal 20 fondsen. Zolang je de eerste 5 jaar dat geld niet nodig hebt, blijft alles gratis? Er zijn dan geen aankoop of verkoopkosten.
Dat schrijven ze toch, dus zal het wel zo zijn.Campzie schreef: Normaal ben ik principieel tegen banken die geen kredieten verschaffen maar dit vind ik echt wel een fantastische actie. Ik ben dan ook van plan terug klant te worden bij Keytrade.
Je kan trouwens tijdens de rit je spaarbedrag en de percentages in je fondsen aanpassen.
Als ik het goed versta, kan men eens het Fund Savings Plan 5 jaar loopt, zonder kosten in en uitstappen uit deze selectie van fondsen?
Klopt, lees anders de voorwaarden op de site.Luk1 schreef: Als ik het goed versta, kan men eens het Fund Savings Plan 5 jaar loopt, zonder kosten in en uitstappen uit deze selectie van fondsen?