Keytrade Fund Savings Plan
TIP
Re: Keytrade Fund Savings Plan
Bedankt,cp1234 schreef:Klopt, lees anders de voorwaarden op de site.Luk1 schreef: Als ik het goed versta, kan men eens het Fund Savings Plan 5 jaar loopt, zonder kosten in en uitstappen uit deze selectie van fondsen?
Het enige nadeel dat ik kan vinden, is dat men enkel op de 5e van de maand kan kopen of verkopen.
Als je intekent in een formule waar er automatisch wordt aangekocht heb je dit "nadeel" altijd. Aan de andere kant, niemand zegt dat de 5de altijd een hoge koers zal staan, uiteindelijk zal je een mooie gemiddelde aankoopprijs hebben, zonder kosten.Luk1 schreef:Bedankt,cp1234 schreef:
Klopt, lees anders de voorwaarden op de site.
Het enige nadeel dat ik kan vinden, is dat men enkel op de 5e van de maand kan kopen of verkopen.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Ik veronderstel dat het Keytrade Fund Savings Plan als verschillende fondsen op de effectenrekening staat? Maandelijks krijg je info over het aantal stuks + de prijs waaraan je gekocht hebt?
...zodus is het mogelijk om ook deze fondsen op te volgen via de eigen portefeuille van De Tijd? http://www.tijd.be/portefeuille/
Voor mij toch een zeer belangrijke voorwaarde omdat ik op die manier een duidelijk up to date overzicht van mijn beleggingen heb.
...zodus is het mogelijk om ook deze fondsen op te volgen via de eigen portefeuille van De Tijd? http://www.tijd.be/portefeuille/
Voor mij toch een zeer belangrijke voorwaarde omdat ik op die manier een duidelijk up to date overzicht van mijn beleggingen heb.
Op hun site krijg je dagelijks de opvolging van de waarde van je verschillende fondsen, hoeveel deelbewijzen je per fonds hebt, de waardes, je totale winst/ verlies, ..., je zal niet op de tijd moeten gaan zoeken.Campzie schreef: Ik veronderstel dat het Keytrade Fund Savings Plan als verschillende fondsen op de effectenrekening staat? Maandelijks krijg je info over het aantal stuks + de prijs waaraan je gekocht hebt?
Bedankt voor de info.cp1234 schreef:Op hun site krijg je dagelijks de opvolging van de waarde van je verschillende fondsen, hoeveel deelbewijzen je per fonds hebt, de waardes, je totale winst/ verlies, ..., je zal niet op de tijd moeten gaan zoeken.Campzie schreef: Ik veronderstel dat het Keytrade Fund Savings Plan als verschillende fondsen op de effectenrekening staat? Maandelijks krijg je info over het aantal stuks + de prijs waaraan je gekocht hebt?
Die portefeuille van De Tijd gebruik ik als globaal overzicht voor alle beleggingen want anders is het te chaotisch.
+1
heb op tijd.be ook een portefeuille per instelling (rabo, keytrade, ...) en per product (aandelen, fondsen, ...)
- > dit maakt het invullen van 'men excelleke' gemakkelijk
heb op tijd.be ook een portefeuille per instelling (rabo, keytrade, ...) en per product (aandelen, fondsen, ...)
- > dit maakt het invullen van 'men excelleke' gemakkelijk
Iets dat ik mij nog afvraag: men kan de samenstelling/verdeling van het plan aanpassen tijdens de looptijd (zonder kosten als het goed is), maar zou men dan deze nieuwe verdeling enkel toepassen op je nieuwe stortingen of zou je gehele geïnvesteerde kapitaal herschikt worden naar de nieuwe samenstelling? Anders is dit wel een érg goedkope manier om te profiteren van het schommelen van de economie denk ik zo...
Je maakt een plan met een agressieve samenstelling als de beurs in een dal zit en je kan het dan omzetten naar een defensieve samenstelling als de beurs een piek heeft bereikt.. Wat denken jullie?
Je maakt een plan met een agressieve samenstelling als de beurs in een dal zit en je kan het dan omzetten naar een defensieve samenstelling als de beurs een piek heeft bereikt.. Wat denken jullie?
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Je kan de samenstelling aanpassen tijdens de looptijd . Heb de 2e maand al een aanpassing doorgevoerd en er werden toch geen kosten aangerekend.
Dat klinkt positief, dus stel dat je je huidige fondsen overboord gooit en een andere samenstelling kiest, dan wordt al het geïnvesteerde kapitaal overgedragen naar de nieuwe waarden (waarschijnlijk ook op de 5e van de maand, of onmiddellijk)?
heb ook na 1maand wijziging doorgevoerd - > vanaf dan worden de bedragen pas over de nieuwe samenstelling verdeeld, maw: alles wat al gestort was op fondsen die er nu uitliggen, blijft behouden (en dus niet herverdeeld over de nieuwe samenstelling)....
(anders zou het gewoon een spaarformule zijn, waarbij je daarna kiest in welk mandje het moet gaan - of kan je net zo goed meteen de betreffende fondsen kopen en geen 5j wachten)
(anders zou het gewoon een spaarformule zijn, waarbij je daarna kiest in welk mandje het moet gaan - of kan je net zo goed meteen de betreffende fondsen kopen en geen 5j wachten)
Hmm OK dus enkel de nieuwe stortingen vallen onder de aanpassingen, bedankt voor de verduidelijking.
Ik weet niet hoe het bij de andere keytraders zit, maar in mijn fund plan, staan de hoeveelheden per fonds er niet meer bij.
Nu is dat een probleem omwille van de carmignac fondsen. Is dit bij jullie ook verdwenen en hoe kan ik dit oplossen voor de aangifte in de personenbelasting?
Heb reeds een mail naar keytrade gestuurd.
Nu is dat een probleem omwille van de carmignac fondsen. Is dit bij jullie ook verdwenen en hoe kan ik dit oplossen voor de aangifte in de personenbelasting?
Niemand anders met dit probleem ??cp1234 schreef: Ik weet niet hoe het bij de andere keytraders zit, maar in mijn fund plan, staan de hoeveelheden per fonds er niet meer bij.
zelfde probleem
- firestarter87
- Jr. Member

- Contacteer:
+1el perro schreef: zelfde probleem