Keytrade KEYPLAN ervaring
TIP
Keytrade KEYPLAN ervaring
Hallo,
Wat zijn jullie ervaringen met KEYPLAN?
Welke zijn de alternatieven of gelijkaardige systemen?
Ik zou graag hierin willen beleggen gezien de lage drempel en het automatische.
Wat is volgens jullie goed of de 'MAAR' ...
Wat zijn jullie ervaringen met KEYPLAN?
Welke zijn de alternatieven of gelijkaardige systemen?
Ik zou graag hierin willen beleggen gezien de lage drempel en het automatische.
Wat is volgens jullie goed of de 'MAAR' ...
Re: Keytrade KEYPLAN ervaring
Lees de berichten in keytrade-keyplan-t32224-60.html?hilit=Keyplan#p591170 , post591410.html?hilit=Keyplan#p591410 en post592619.html?hilit=Keyplan#p592619 eens door.
Concurrenten zowat elke bank en broker heeft een automatisch beleggingsplan. Saxo Autoinvest, Bolero Matti KBC beleggingsplan, Evi vanlanschot, ING eenvoudig beleggen, Lucy van BNP, enz.
Verwacht niet te veel van de resultaten na kosten. De plannen doen hun werk, deelbewijzen aankopen van de fondsen/ETF's aan de aangeduide kosten en de mogelijkheid om verdeling onder de fondsen/ETF's aan te passen of decfondsen/ETF's zelf aan te passen.
Lees matti-van-bolero-t27957-15.html?hilit=Matti#p554802 voor Bolero Mati eens door.
Concurrenten zowat elke bank en broker heeft een automatisch beleggingsplan. Saxo Autoinvest, Bolero Matti KBC beleggingsplan, Evi vanlanschot, ING eenvoudig beleggen, Lucy van BNP, enz.
Verwacht niet te veel van de resultaten na kosten. De plannen doen hun werk, deelbewijzen aankopen van de fondsen/ETF's aan de aangeduide kosten en de mogelijkheid om verdeling onder de fondsen/ETF's aan te passen of decfondsen/ETF's zelf aan te passen.
Lees matti-van-bolero-t27957-15.html?hilit=Matti#p554802 voor Bolero Mati eens door.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Goed is dat je voor kleine bedragen kan beleggen zonder extra kosten en je ook kan pauzeren als je wil.
De MAAR is dat je maar keuze hebt uit een beperkt aantal fondsen die kwalitatief niet altijd bij de beste zijn!
Ik heb een Keyplan gestart in april 2017 en een andere in augustus 2018.
Mijn conclusie: had ik nooit moeten doen. Als ik uitreken wat ik er in gestopt heb en wat het op heeft gebracht, had ik beter het geld op een spaarrekening kunnen zetten.
Ook heb ik een Keyprivate rekening lopen sinds december 2017. Standaard versie, vertrouwend op de kennis en kunde van de beheerders...Gestart met 25.000€ inleg en elke maand een storting van 100€. Op dit moment, na 69 stortingen erbij ( 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 en 9 maanden in 2023) van 100€, bedraagt deze 32.700€. En dan nog, er is een inhaalslag geweest dit jaar. Anders stond ik op verlies. De enigste die er iets op verdiend heeft is de bank zelf...
Dus in mijn geval had ik het niet moeten doen en mijn geld gewoon op een spaarrekening laten staan.
Mijn conclusie: had ik nooit moeten doen. Als ik uitreken wat ik er in gestopt heb en wat het op heeft gebracht, had ik beter het geld op een spaarrekening kunnen zetten.
Ook heb ik een Keyprivate rekening lopen sinds december 2017. Standaard versie, vertrouwend op de kennis en kunde van de beheerders...Gestart met 25.000€ inleg en elke maand een storting van 100€. Op dit moment, na 69 stortingen erbij ( 2018, 2019, 2020, 2021, 2022 en 9 maanden in 2023) van 100€, bedraagt deze 32.700€. En dan nog, er is een inhaalslag geweest dit jaar. Anders stond ik op verlies. De enigste die er iets op verdiend heeft is de bank zelf...
Dus in mijn geval had ik het niet moeten doen en mijn geld gewoon op een spaarrekening laten staan.
Waarin heb je dan belegd? Allicht voornamelijk obligaties? Die hebben het inderdaad zeer slecht gedaan de voorbije jaren.
Mijn Keyplan gestart in 2015, en ondertussen al heel wat wijzigingen aangebracht. Begin januari 2021 stond ik zelfs op 77% winst
. Toen heel wat fondsen laten transfereren naar mijn beursrekening en met een mooie winst verkocht.
Daarna quasi terug van scratch begonnen en momenteel +/- 35% winst. Oké, sommige fondsen doen het beter dan de anderen, maar globaal gezien heb ik geen klagen. Veel betere resultaten dan op mijn spaarboekjes, ook al brengen die nu terug wat meer op...

Daarna quasi terug van scratch begonnen en momenteel +/- 35% winst. Oké, sommige fondsen doen het beter dan de anderen, maar globaal gezien heb ik geen klagen. Veel betere resultaten dan op mijn spaarboekjes, ook al brengen die nu terug wat meer op...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Positief.
Maar je kan best wel begrijpen wat het juist is en hoe het juist werkt.
Zowat elk bank heeft een "automatisch investeren" mogelijkheid.
Maar er zijn wel een aantal verschillen. Om te beginnen bv. mutual funds versus exchange traded funds.
Het automatisch een bepaald bedrag beleggen elke maand is een positief punt als je er liever niet naar omkijkt.
Vermoedelijk ga je er echter geen potten mee breken, noch in negatieve en noch in positieve zin wat betreft rendement.
Gebruik de zoekfunctie van het forum. Zoek op "Keyplan" en "enkel in titels" en "toon enkel topics", er is al zeer veel over geschreven op dit forum.
Lees je in en daarna kan je dan eventueel wat gerichtere vragen stellen.
Thx iedereen!
je moet een pdf invullen en ondertekenen.
een beetje primitief allemaal. En ze durven die aanvragen tot verkoop al eens verliezen.
https://www.keytradebank.be/files/docum ... ure_nl.pdf
een beetje primitief allemaal. En ze durven die aanvragen tot verkoop al eens verliezen.
OK bedankt!
Dat is het verkeerde document, nl. om je Keyplan volledig te stoppen en alles te verkopen.Jamesken schreef: ↑28 september 2023, 09:50 je moet een pdf invullen en ondertekenen.
Het document om enkele fondsen te laten transfereren naar je effectenrekening is : https://assets.ctfassets.net/pniyec9izm ... fer_nl.pdf
En niet vergeten om een kopie van je ID-kaart toe te voegen !
En de transfer binnen KT is gratis.
Jij bent verantwoordelijk in wat je belegt, niet de bank.jnn1 schreef: ↑27 september 2023, 11:32 Ik heb een Keyplan gestart in april 2017 en een andere in augustus 2018.
Die mannen willen enkel fondsen verkopen waar ze bij elke bijstorting een % voor krijgen, persoonlijk vind ik hun Keyplan echt nul meerwaarde bieden aan beleggers.
Er zijn geen instapkosten maar er is inderdaad wel een commissie (retrocessie) voorzien op de lopend kosten.