Keytrade verlaagt rente sterk!
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Keytrade verlaagt rente sterk!
Het bedrag is onmiddellijk beschikbaar.jawadde001 schreef:Kort vraagje,
wanneer ik geld van mijn spaarrekening overschrijf naar de zichtrekening, is dat geld dan onmiddellijk beschikbaar om naar een andere rekening overgeschreven te worden? Of is de valutadatum pas de dag erna.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
ok, bedankt
omgekeerd is het alvast geen waar hoor bij Keytrade: zelf al ondervonden bij het overboeken, van zicht naar spaar Azur (zelfde rekeninghouder, zelfde bank Keytrade) is het dag +1 (D+1), dus de valutadag dat het geld op uw spaarrekening komt is één dag opgeschoven.Zorba schreef:Het bedrag is onmiddellijk beschikbaar.jawadde001 schreef:Kort vraagje,
wanneer ik geld van mijn spaarrekening overschrijf naar de zichtrekening, is dat geld dan onmiddellijk beschikbaar om naar een andere rekening overgeschreven te worden? Of is de valutadatum pas de dag erna.
ben benieuwd of de stelling hier klopt: ik heb het in de omgekeerde beweging nog niet gedaan, maar hou ons vooral op de hoogte.
info? lees onderstaande thread onderaan eens:
viewtopic.php?f=1&t=8555" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat klopt, van zicht- naar spaarrekening is inderdaad D+1. Maar van spaar naar zicht gaat meteen (anders moet Keytrade nog 1 dag 2% geven natuurlijk), heb het voor de zekerheid nog gecheckt.yezzer schreef:omgekeerd is het alvast geen waar hoor bij Keytrade: zelf al ondervonden bij het overboeken, van zicht naar spaar Azur (zelfde rekeninghouder, zelfde bank Keytrade) is het dag +1 (D+1), dus de valutadag dat het geld op uw spaarrekening komt is één dag opgeschoven.Zorba schreef:
Het bedrag is onmiddellijk beschikbaar.
ben benieuwd of de stelling hier klopt: ik heb het in de omgekeerde beweging nog niet gedaan, maar hou ons vooral op de hoogte.
info? lees onderstaande thread onderaan eens:
viewtopic.php?f=1&t=8555" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat is toch al 1 positief punt. Maar omgekeerd: overzetten van zichtrek naar spaarrek voor eenzelfde rek. houder wordt bij Keytrade toch wel serieus goed "afgestraft" naar mijn mening als je dat vergelijkt met andere banken: bij mijn weet past noch Argenta, noch Deutsche Bank, noch ING en ook nog vele anderen die stomme letter van de wet niet (meer) toe. En bij Keytrade verlies je door zo'n operatie dus al minstens 1 rentedag dat uw geld "zwevend" is... Vind ik toch ook wel goed om weten!Zorba schreef: Dat klopt, van zicht- naar spaarrekening is inderdaad D+1. Maar van spaar naar zicht gaat meteen (anders moet Keytrade nog 1 dag 2% geven natuurlijk), heb het voor de zekerheid nog gecheckt.
Hoe heeft keytrade deze verlaging eigenlijk bekend gemaakt???
Ik heb voor zover ik weet niets ontvangen van hen over een verlaging. Ik krijg nochtans wel mailtjes. Zo kreeg ik gisteren nog een mailtje dat ik 1000 euro had overgeschreven naar een andere rekening. Omdat het een groot bedrag was stuurden ze dat mailtje om indien dit niet zou kloppen snel te reageren. maar een mailtje over verlaging rente niet ontvangen (gelukkig is er spaargids ;-) )
Ik heb voor zover ik weet niets ontvangen van hen over een verlaging. Ik krijg nochtans wel mailtjes. Zo kreeg ik gisteren nog een mailtje dat ik 1000 euro had overgeschreven naar een andere rekening. Omdat het een groot bedrag was stuurden ze dat mailtje om indien dit niet zou kloppen snel te reageren. maar een mailtje over verlaging rente niet ontvangen (gelukkig is er spaargids ;-) )
Als je inlogt bij Keytrade zie je dat bij de nieuwsberichten staan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Ok. Zal er eens op letten. Ik moet toegeven dat eens ik bankzaken doe, al die "reclame" errond ik gewoon standaard negeer :-)
Ik verwacht dat ze bij nieuws mij wel per mail op de hoogte brengen.
Ik verwacht dat ze bij nieuws mij wel per mail op de hoogte brengen.
Het is inderdaad niet normaal dat de klanten hiervan niet persoonlijk op de hoogte gebracht worden.
Ik heb het ook via spaargids.be moeten vernemen, en ben dan direct gaan kijken naar hun website.
Je moet eerst ingelogd zijn, en dan onderaan eerst gaan klikken op "Keytrade Nieuws" om de aankondiging te kunnen zien op datum van 05/03.
De rente wordt verlaagd vanaf 10/03/2010.
Maar intussen is die datum al voorbij, en ik ben daarvan op geen enkele manier persoonlijk op de hoogte gebracht door Keytrade.
Dit vind ik niet kunnen !
Intussen staan de nieuwe tarieven vermeld op hun homepagina.
Ik heb het ook via spaargids.be moeten vernemen, en ben dan direct gaan kijken naar hun website.
Je moet eerst ingelogd zijn, en dan onderaan eerst gaan klikken op "Keytrade Nieuws" om de aankondiging te kunnen zien op datum van 05/03.
Maar intussen is die datum al voorbij, en ik ben daarvan op geen enkele manier persoonlijk op de hoogte gebracht door Keytrade.
Er is hier toch wel sprake van misleiding. Ik opende al begin januari een azurrekening, 't is te zeggen ik vroeg ze aan. Dat was nog voor de boostercampagne. Welkomsbrochure met inschrijvingsformulieren volgende niet veel later. Alles netjes ingevuld en 2 dagen later al opgestuurd. Nadien de grote stilte. Ondertussen boostercampagne. Ik bel en men zegt me droog dat ik maar wat meer geduld moet hebben. Na weken 1 e brief, nog weken 2e brief. Midden februari nog steeds geen digipass. Gemaild, geen antwoord.
Eind februari komt dit eindelijk aan. Ik schrijf over begin maart staat dat er dus op. Ik ging voor de 2% op die Azurrekening en nu is het dus nog minder dan vanwaar ik kom. Ik ontving ook geen kennisgeving van de verlaging.
Het zou me niet verbazen dat ze al die nieuwe klanten opzettelijk laten wachten hebben tot net voor de verlaging. Kan daar klacht tegen neergelegd worden zodat een instantie dit kan nagaan ?
Eind februari komt dit eindelijk aan. Ik schrijf over begin maart staat dat er dus op. Ik ging voor de 2% op die Azurrekening en nu is het dus nog minder dan vanwaar ik kom. Ik ontving ook geen kennisgeving van de verlaging.
Het zou me niet verbazen dat ze al die nieuwe klanten opzettelijk laten wachten hebben tot net voor de verlaging. Kan daar klacht tegen neergelegd worden zodat een instantie dit kan nagaan ?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Deutsche bank stuurt ook geen mail hoor. De meeste banken vermelden dit in hun online gedeelte (als een nieuw bericht), en de traditionele banken zetten dit op hun uittreksels. Ik had ook graag gehad dat we beter geinformeerd werden, maar momenteel is daar niet veel aan te doen.fredo schreef:Ik ontving ook geen kennisgeving van de verlaging.
Daarom dat ik spaargids volg. Zo ben ik steeds snel op de hoogte

Laatst gewijzigd door WebsterMC op 12 maart 2010, 08:46, 1 keer totaal gewijzigd.
+1 exactly my idea!WebsterMC schreef:Daarom dat ik spaargids volg. Zo ben ik steeds snel op de hoogte
Vertel mij dan eens welke banken je daar wel persoonlijk van op de hoogte brengen? Ik ken er eigenlijk geen. Argenta, dexia, keytrade, deutsche bank, ... doen het alvast niet. Ik zeg niet dat ik het normaal vind dat ze dat niet doen, ik vind nl ook wel dat als ze mailtjes met reclame en zo kunnen sturen dat ze renteverlagingen ook wel beter zouden mogen communiceren. Alleen vind ik het deze keer niet terecht om het als een verwijt naar keytrade hier te posten terwijl andere banken het ook niet doen.Louise schreef:Het is inderdaad niet normaal dat de klanten hiervan niet persoonlijk op de hoogte gebracht worden.
Credit Europe stuurt me elke keer weer een onaangename brief dat ze de rente gaan verlagen.Nightwolf schreef:Vertel mij dan eens welke banken je daar wel persoonlijk van op de hoogte brengen? Ik ken er eigenlijk geen. Argenta, dexia, keytrade, deutsche bank, ... doen het alvast niet. Ik zeg niet dat ik het normaal vind dat ze dat niet doen, ik vind nl ook wel dat als ze mailtjes met reclame en zo kunnen sturen dat ze renteverlagingen ook wel beter zouden mogen communiceren. Alleen vind ik het deze keer niet terecht om het als een verwijt naar keytrade hier te posten terwijl andere banken het ook niet doen.Louise schreef:Het is inderdaad niet normaal dat de klanten hiervan niet persoonlijk op de hoogte gebracht worden.
Maar voor de rest doet geen enkele bank het en is je opmerking zeer op zijn plaats.
Ik ben nog niet lang klant bij Ethias, maar bij de laatste renteverlaging hebben ze mij toch een brief gestuurd.