Kind ten laste
Kind ten laste
Wat is financieel het meest interessante? Zetten jullie het kind ten laste bij de mama/papa met het hoogste bruto-maandinkomen of net bij de persoon met het laagste bruto-maandinkomen?
Ik moet van mijn werkgever aanduiden op een fiche of mijn zoon bij mij ten laste is of bij mijn vrouw. Voor alle duidelijkheid wij zijn een getrouwd stel, geen nieuw samengesteld gezin.
Ik moet van mijn werkgever aanduiden op een fiche of mijn zoon bij mij ten laste is of bij mijn vrouw. Voor alle duidelijkheid wij zijn een getrouwd stel, geen nieuw samengesteld gezin.
Re: Kind ten laste
Hoogste jaar inkomsten natuurlijk, omdat dit een belastingvrije som oplevert.
Best even simuleren op Tax-on-web wat je voordeel is.
Best even simuleren op Tax-on-web wat je voordeel is.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Kind ten laste
Op een gezamenlijke aangifte kan je niet kiezen bij wie het ten laste komt, het is ten laste van beide.
Hoe hoog jouw inkomen of dat van jouw partner is, is in deze trouwens ook van minder belang. Een kind ten laste verhoogt de belastingvrije som en dat is onderaan de belastingschijven. Je moet m.a.w. al heel weinig verdienen om niet het hetzelfde voordeel te hebben.
My two cents: Geef het kind aan bij de werkgever waarmee de meest stabiele band is. Werkt er één van de twee bijv bij de overheid in statutair dienstverband, zou ik het kind daar aangeven. (meende ooit gelezen te hebben dat je ambtenaar was)
Hoe hoog jouw inkomen of dat van jouw partner is, is in deze trouwens ook van minder belang. Een kind ten laste verhoogt de belastingvrije som en dat is onderaan de belastingschijven. Je moet m.a.w. al heel weinig verdienen om niet het hetzelfde voordeel te hebben.
My two cents: Geef het kind aan bij de werkgever waarmee de meest stabiele band is. Werkt er één van de twee bijv bij de overheid in statutair dienstverband, zou ik het kind daar aangeven. (meende ooit gelezen te hebben dat je ambtenaar was)