Kinderen, bezint eer ge begint
Re: Kinderen, bezint eer ge begint
Elk zijn eigen rekening.
Gemeenschappelijke rekening.
Alle kosten dan nog 50 %.
De ene moet krabben, de andere feest er op los.
Raar he dat zoiets op een scheiding uitloopt.
Gemeenschappelijke rekening.
Alle kosten dan nog 50 %.
De ene moet krabben, de andere feest er op los.
Raar he dat zoiets op een scheiding uitloopt.
Estate Guru believer.
Wij zijn reeds 30 jaar samen. Wonen al altijd feitelijk samen. Huis gekocht, kinderen grootgebracht. Altijd gescheiden rekeningen gehad en een gemeenschappelijke rekening voor de gemeenschappelijke kosten. Nooit gezever gehad over geld. Bij mijn collega's en vrienden die wel getrouwd zijn en alles in 1 pot storten hoor ik toch regelmatig gezever. Man wil iets kopen, vrouw is niet akkoord en omgekeerd. Als ik iets wil kopen, dan koop ik dat gewoon van mijn eigen rekening. Nooit gezever.
-
anonymous9433
Of ieder draagt bij tot de gemeenschappelijke rekening in verhouding tot zijn inkomen: kan ook 60/40, 70/30 of een andere verdeelsleutel zijn.
-
Henkie1984
- VIP member

- Contacteer:
Waarom zou 70% scheiden tegenwoordig? Ipv samen te spreken, afspraken te maken of een middenweg te zoeken houden we gewoon een eigen rekening aan zodat we kunnen doen wat we willen en als je het er niet mee eens bent kan je oprotten.
Ik ben "jong" maar geloof nog in het huwelijk en samen iets opbouwen, dom waarschijnlijk
Edit: mijn grote liefde is wel de meest verstandige persoon ooit met geld, het is dus makkelijk praten voor mij.
Ik ben "jong" maar geloof nog in het huwelijk en samen iets opbouwen, dom waarschijnlijk
Edit: mijn grote liefde is wel de meest verstandige persoon ooit met geld, het is dus makkelijk praten voor mij.
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Op voorhand goede afspraken maken zoals wij gedaan hebben en elk naar eigen inkomsten bijdragen in de gemeenschappelijke rekening en je hebt geen problemen. Als je alles in 1 pot stopt en de ander verdwijnt en laat je achter met een geplunderde rekening zoals ik er toch een aantal ken dan heb je pas problemen. Veel succes om dan je geld ooit terug te zien.
-
anonymous9433
Dat heeft niks met geld te maken maar meer met mentaliteit. Het klopt dat vandaag de dag men er sneller de brui aan geeft in plaats van te proberen om samen door een moeilijke periode te geraken. Dat schreef ik ook al enkele berichten geleden.Henkie1984 schreef: ↑3 december 2021, 14:53 Waarom zou 70% scheiden tegenwoordig? Ipv samen te spreken, afspraken te maken of een middenweg te zoeken houden we gewoon een eigen rekening aan zodat we kunnen doen wat we willen en als je het er niet mee eens bent kan je oprotten.![]()
... vandaag de dag veel sneller de handdoek gooit en een relatie stopt, ongeacht of het over een man of een vrouw gaat en ongeacht of met getrouwd is of samenwoont.
Nu, aparte rekeningen maken het wel een stuk gemakkelijker om de boel te verdelen als de relatie stopt.
Niet dom, mooi en prijzenswaardig. Alleen moet je niet per se gehuwd zijn om samen iets op te bouwen.Henkie1984 schreef: ↑3 december 2021, 14:53 Ik ben "jong" maar geloof nog in het huwelijk en samen iets opbouwen, dom waarschijnlijk
Ik hecht belang aan traditionele waarden en normen. Wat is daar mis mee? Het huwelijk is iets waar aan moet gewerkt worden op elk moment van de dag. Ik denk persoonlijk dat veel mensen een te hoog en onrealistisch verwachtingspatroon hebben van het leven.
The true terrorists of our world do not meet at the docks at midnight, or scream "Allahu Akbar" before some violent action. The true terrorists of our world wear 5000 dollar suits and work in the highest positions of finance, government and business.
-
anonymous9433
Op zich niks, behalve als die traditionele waarden ook impliciet (of expliciet?) discriminerende waarden bevatten. Of is het woordgebruik "hetero" je niet opgevallen?
Los van het feit dat het geen bal verschil uitmaakt of je nu gehuwd bent of niet: het gaat er toch om dat je samen een relatie hebt en daar moet aan gewerkt worden en zijn er goede en slechte tijden.
Je laatste zin is trouwens niet echt bemoedigend voor wie twijfelt om in het huwelijksbootje te stappen: je mag precies geen al te hoge verwachtingen hebben als je wil huwen.
Hear, hear !!! Dit is één van de verstandigste posts ever op SG. En ze komt nog wel van Earth.EarthNvstr1 schreef: ↑3 december 2021, 13:25
Ik vind dat er veel te snel en/of ondoordacht getrouwd wordt en kinderen gemaakt worden![]()
-
Manuscript
- Newbie

- Contacteer:
Neen was de ex daarvoorm-peeters schreef: ↑3 december 2021, 11:24Je hebt gelijk, of toch deels. Misschien is die "crimineel" wel de vader van het zoontje van 6Manuscript schreef: ↑3 december 2021, 11:13
Ben zelf een veertiger, 6 jaar single en geen kids. Mijn huis is afbetaald en voor de rest zit alles op z'n plooi. Ben niet echt op zoek en zie wat er op mijn pad komt. En valt toch op dat veel vrouwen toch kiezen voor een bad boy type. Zelfs al zit die met een pak miserie. Een maand geleden een alleenstaande moeder leren kennen die sinds 6 maanden single is. Ervoor had ze een relatie met een crimineel die haar zeer regelmatig bedroog. Nu gisterenavond belde ze me in paniek op, dat ze een dreigmail van die kerel had gekregen. Ze bleef er ondanks alles nog contact mee houden, terwijl ze geen kids had met hem. Oh ja, diene gast heeft zelf al een nieuwe vriendin. Ze heeft een zoontje van 6 jaar. Dan denkt ge toch aan uw kind en verbreekt ge alle banden met zo iemand.
Onbegrijpelijk, maar wie ben ik.![]()
-
anonymous9433
Tja, dan zie ik ook geen reden om nog verder contact te houden … maar dat is natuurlijk enkel en alleen haar beslissing, niet de jouwe. Stel dat zij voor jou bepaalt wie je wel of niet mag zien, dat zou je toch ook niet willen?
Ik heb het ook al gezien in mijn vriendenkring (maar niet persoonlijk meegemaakt): sommigen hebben één of andere eigenaardige fascinatie voor “bad boys” of “bad girls”, zelf indien die hen bedriegt of geweld gebruikt. Sommige mensen trekken het ongeluk aan, of neen, ze veroorzaken zelf hun ongeluk.