Kinepolis
TIP
-
anonymous
Re: Kinepolis
Wel ik moet zeggen.Crassus schreef: ↑7 oktober 2017, 11:41 Het valt zeker nog te zien wat dit zal geven.
Als aandeelhouder zie ik het natuurlijk anders dan als filmganger. Onlangs ging ik nog eens naar kinepolis en viel me toch weer op hoe men er blijft in slagen mensen meer te doen met kleine innovaties enz.
Vb:
-) heel wat zitjes waren special comfy seats, of zoiets, per twee afgeschermd en met tafel. Zat toch vrij veel volk.
-) eten en drinken, ongeloofelijk hoeveel gekocht werd. En bleef daarbij zelden bij 1stuk
-) nieuw geluids en projectiesysteem met kleine meerprijs.
Als consument kan je daarvan denken wat je wilt. Als belegger geeft het goede hoop op de toekomst.
Ik vind zowel de kinepolis als de kleine bioscoop iets hebben.
Bij Kinepolis kom ik maar heel af en toe en daar gooi ik dan wel het meeste geld tegenaan.
De lokale bioscoop bezoek ik 1x om de 2 weken en dan bestel ik gewoon een grote zak popcorn en voor de rest geniet ik van de leegte en het keuzevrij kiezen van zitplaatsjes zonder vooraf te reserveren.
In beide gevallen kan ik me perfect vinden.
Ik kan je redenering volgen, meestal ga ik zelf eerder naar UGC omdat deze dichtet bij is en de buurt meer opties bied.
Maar dag zinnetje dat je er meer geld tegenaan gooit bij Kinepolis vind ik veelzeggend
Zolang Kinepolis hier in blijft slagen blijf ik ze behouden. Bovendien is de prestatie van kinepolis wel straf als je ziet dat cinemas in een filmland als de vs steeds moeilijker hebben om mensen te blijven lokken.
Maar dag zinnetje dat je er meer geld tegenaan gooit bij Kinepolis vind ik veelzeggend
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
-
anonymous
Ik denk dat ook de kindvriendelijkheid en de acties daaromtrent ook wel veel opleveren.Crassus schreef: ↑7 oktober 2017, 15:56 Ik kan je redenering volgen, meestal ga ik zelf eerder naar UGC omdat deze dichtet bij is en de buurt meer opties bied.
Maar dag zinnetje dat je er meer geld tegenaan gooit bij Kinepolis vind ik veelzeggendZolang Kinepolis hier in blijft slagen blijf ik ze behouden. Bovendien is de prestatie van kinepolis wel straf als je ziet dat cinemas in een filmland als de vs steeds moeilijker hebben om mensen te blijven lokken.
Met middelbare school nooit gegaan naar bioscoop maar als lagere schoolkind toch wel 1 keer per jaar naar de film. Waarom weet ik niet maar het was wel een toffe namiddag
Was ook een voordeel dat de bioscoop haast op wandelafstand was. Dus denk dat dat ook meespeelt.
Is kinepolis kandidaat BEL20?
Resultaten kinepolis.
https://www.beursduivel.be/Beursnieuws/ ... polis.aspx
Toch veel positiefs
-) groei van 7,8 procent aan bezoekers in Q3
-) omzet steeg nog sterker dan het bezoekersaantal doordat bioscoopbezoekers meer uitgaven (typisch kinepolis
)
En ook enkele kleppers zoals Star Wars VIII die voor een sterk eindejaar zouden kunnen zorgen.
Toch veel positiefs
-) omzet steeg nog sterker dan het bezoekersaantal doordat bioscoopbezoekers meer uitgaven (typisch kinepolis
En ook enkele kleppers zoals Star Wars VIII die voor een sterk eindejaar zouden kunnen zorgen.
Portefeuille: Kinepolis, Tinc, Ageas, GBL, Solvay, AD, Sofina, Sippef, Biocartis, Sioen.
Crassus schreef: ↑16 november 2017, 14:51 Resultaten kinepolis.
Toch veel positiefs
-) omzet steeg nog sterker dan het bezoekersaantal doordat bioscoopbezoekers meer uitgaven (typisch kinepolis)
En ook enkele kleppers zoals Star Wars VIII die voor een sterk eindejaar zouden kunnen zorgen.![]()
Nieuwe K3 en nieuwe kampioenen films gaan starten in de kerstvakantie.
Wordt hopelijk een succes.
de tijd:
Kinepolis heeft een gedeeltelijke oplossing gevonden voor de vrije cashflow die het volgens de CEO niet snel genoeg geïnvesteerd kreeg.
De bioscoopgroep gaat vanaf midden januari aandelen van zichzelf inslaan. Tegen eind september wil het 360.000 stukken binnenrijven. Aan de slotkoers van vrijdagavond zou Kinepolis in totaal 20,1 miljoen euro uitgeven. De beurskoers zweeft momenteel in de buurt van een absoluut record.
Kinepolis zegt dat de aandelen dienen op het optieplan van zijn werknemers te dekken. Eerdere inkoopprogramma's stelden een ander voorbeeld. In de voorbije paar jaren spendeerde het bedrijf meer aan eigen aandelen dan aan dividenduitkeringen. Die aandelen verdwenen grotendeels in de vuilbak.
Aandeelhouderswaarde
Minder uitstaande aandelen betekent dat de taart in minder stukken verdeeld wordt bij de volgende winstuitkering. Aandeelhouders ontvangen hun dividend in de tweede helft van mei, of begin juni.
Ondanks de inspanningen van Kinepolis om ruim een vijfde van zichzelf van de beurs te halen, bleef de totale waarde van alle aandelen maar stijgen. De beurswaarde stak begin 2015 de neus boven de 1 miljard euro, vandaag is dat al ruim 1,5 miljard.
Kinepolis staat zichzelf toe opportunistisch te werk te gaan, en stelt dat de timing van de inkoop 'afhankelijk is van verschillende factoren, waaronder de marktvoorwaarden'. Toch zal het bedrijf gemiddeld 2.000 aandelen per dag moeten inslaan, wil het de deadline van 30 september netjes halen. Dit jaar verwisselden gemiddeld 15.000 Kinepolis-aandelen per dag van eigenaar.
-
Incremental
- Full Member

Ik volg Kinepolis niet echt, maar ik heb even het halfjaarsrapport bekeken en dan vraag ik me af met welke VKS ze dit gaan inkopen?
OKS = €20milj
Dividend = €23milj
Wat blijft er dan nog over om aandelen in te kopen?
OKS = €20milj
Dividend = €23milj
Met de aankoop van drie Nederlandse complexen versterkt de groep haar positie bij onze noorderburen.
Doen nog een aankoop dit jaareinde.
Doen nog een aankoop dit jaareinde.
Ik volg het ook niet (meer). Maar volgens "cijfers van 4-traders & morningstar" kunnen ze zo'n € 300M schulden aan. Dus hebben nog wat reserveIncremental schreef: ↑26 december 2017, 11:00 Ik volg Kinepolis niet echt, maar ik heb even het halfjaarsrapport bekeken en dan vraag ik me af met welke VKS ze dit gaan inkopen?
OKS = €20milj
Dividend = €23milj
& volgend jaar moeten de overnames/nieuwe complexen/synergiën/... extra geld in het laatje brengen. Dan kunnen ze nog meer schulden op de balans laden (al denk ik niet dat dat hun bedoeling is).
een van mijn favorietjes krijgt een stevige duw in de rug: koers gaat dik 5% de hoogte in
de tijd:
de tijd:
KBCS trekt koersdoel Kinepolis op
KBC Securities plakt een nieuw koersdoel van 65 euro (tov 63 euro) op Kinepolis . Bovendien wordt het advies opgetrokken van 'opbouwen' naar 'kopen'. KBCS prijst dat Kinepolis de verkoop per bezoeker in alle landen heeft kunnen opkrikken door productinnovatie. De waardering kan hoog lijken maar KBCS wijst erop dat Kinepolis de meeste van haar Europese gebouwen zelf bezit.
KBCS verwacht in 2018 een totaal van 35,5 miljoen bezoekers, geholpen door het megasucces van “Avengers: Infinity War” die dit weekend tekende voor het beste openingsweekend voor een film in de VS ooit.
"De waardering kan hoog lijken maar KBCS wijst erop dat Kinepolis de meeste van haar Europese gebouwen zelf bezit"
de waardering van Kinepolis lijkt al jaren hoog
de waardering van Kinepolis lijkt al jaren hoog
KBC doet al jaren niets anders dan dit aandeel pushen. Melexis is nog zo'n lievelingetje. Terwijl ze voor Sioen een hold advies hadden toen ik ze kocht aan €14 en voor Ter Beke een afbouwen advies aan €60 
Op eerste zicht, snelle blik wel, goede resultaten.
42% stijging qua bezoekers, vooral dankzij overnamed in canada en nederland. Canada zou goed zijn voor een kwart van de bezoekers.
42% stijging qua bezoekers, vooral dankzij overnamed in canada en nederland. Canada zou goed zijn voor een kwart van de bezoekers.
Vraagje, maar waar kijken jullie voor koop/behoud/afbouw/verkoop advies primair? Ik volg dit thans gewoon via Bolero..