Kinepolis
TIP
Re: Kinepolis
Cinema groepen verenig u.
Maak zelf topfilms met super cast.
Deze films worden enkel en alleen in hun zalen getoond.
Enkel zo kan je nog volk lokken!
Maak zelf topfilms met super cast.
Deze films worden enkel en alleen in hun zalen getoond.
Enkel zo kan je nog volk lokken!
Streaming zal nooit de budgetten evenaren voor 1 film als wat de bioscopen binnenhalen met blockbusters. Bv een starwars film of Marvel film daar gaan altijd mensen naar de cinema lokken. Drama's en dergelijke zullen het beter doen via streaming. Bv the joker
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik dacht dat de meeste mensen ondertussen hun ticket online reserveerden? Ik doe het alleszins zo, superhandig die gereserveerde plaatsen. Ik ga linea recta van de parking naar mijn zetel. Niets te valideren.SMGGM schreef: ↑21 augustus 2020, 21:45Alles wordt gedaan met de zelf kassa's. De snoepkraam wordt nog bedient en daar kan je alsnog je ticket kopen als je een afgunst hebt voor de machines. Zelfs diegene die de tickets normaal valideerde is verdwenen en vervangen door die achter de kassa van diezelfde snoepkraam.
Door deze manier "schaam" je je zelf een beetje als je niet eens wat snacks wilt (want dan sta je daar met lege handen in die rij te wachten) wat dan de verkoop van snacks stimuleert want je kan er letterlijk niet meer rond.
Ik ga akkoord dat het duur is, maar betalen voor de parking? In West-Vlaanderen parkeer je gratis in Brugge & Oostende, in Kortrijk moet je wat geluk hebben.
Ik geloof wel nog in de toekomst van cinema. Ik ben een filmliefhebber en sommige films komen nu éénmaal beter tot hun recht in een cinemazaal, zelfs al heb je thuis een 82-duims TV staan. Wat ik wel problematisch vind is het aanbod. Ik zie hier nogal wat liefhebbers van Marvel en aanverwante toestanden, wel daarmee kan ik mijn pap niet koelen. Maar waarschijnlijk ben ik dan ook niet het doelpubliek van Kinepolis.

Wat wel problematisch is is de coronahysterie. Zie hier voor mijn recentste wedervaren. Maar die mondmaskerplicht geldt enkel in ons tochtgat aan de Noordzee.
Enige land ter wereld waar mondmasker moet in bioscoop
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 22 augustus 2020, 09:16, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Gelukkig is de waardering wat terug in de realiteit gekomen.
Dit heeft jaren aan dezelfde ratios geprijsd geweest als Amerikaanse tech hoogvliegers.
Absolute waanzin en al die "analisten" van KBC etc die dit constant opwaarderen moeten eens hard in de spiegel kijken.
Dit heeft jaren aan dezelfde ratios geprijsd geweest als Amerikaanse tech hoogvliegers.
Absolute waanzin en al die "analisten" van KBC etc die dit constant opwaarderen moeten eens hard in de spiegel kijken.
Kinepolis kan dan wel een hoop cash hebben om het nog een jaar vol te houden, ik geloof er niet in, komt niet goed.
Ik heb daar eigenlijk zelf geen gefundeerde visie op.
Maar ik weet alleen dat de dood van de cinema al vele jaren wordt aangekondigd.
Zelfs bij het op de markt brengen van de eerste kleurentelevisies met VHS video, sprak men daar al volop over.
Of nog vroeger, bij de eerste zwart wit televisies was daar al sprake van. Vergeet bijv niet dat vroeger het nieuws in de cinema werd vertoond.
De sector is dat tot nu toe altijd allemaal te boven gekomen.
Maar ik weet alleen dat de dood van de cinema al vele jaren wordt aangekondigd.
Zelfs bij het op de markt brengen van de eerste kleurentelevisies met VHS video, sprak men daar al volop over.
Of nog vroeger, bij de eerste zwart wit televisies was daar al sprake van. Vergeet bijv niet dat vroeger het nieuws in de cinema werd vertoond.
De sector is dat tot nu toe altijd allemaal te boven gekomen.
Televisie betekende al het einde van de kleine buurtcinema's. De kwaliteit van televisiekijken was in het begin ondermaats tegenover de kijkervaring in de cinema maar nu is er bijna geen verschil meer. Meer nog, zoals uit sommige posts hierboven blijkt gaan mensen lopen van het lawaai in de cinema. Bovendien is het veel duurder, zeker als je met heel het gezin gaat.
Je hebt zeker een punt. De sector zal zich volledig moeten heruitvinden om te kunnen blijven bestaan. Wie wat vooruitgang de technologie nog gaat maken, daarin zou voor hen de redding kunnen volgen.
Wat zijn cinema's met technologische vooruitgang als diezelfde vooruitgang enkele jaren later in de televisies geïmplementeerd wordt?
Ik woon in de regio van Zaventem. De 4 grote bioscopen zijn in Brussel (en dat is uitsluitend met openbaar vervoer en nadien amper nog een trein vinden om thuis te geraken of zeer veel betalen voor parking), Leuven (idem als Brussel, enkel zeer lang geleden kon je nog iets gratis vinden maar tegenwoordig is dat ook al gedaan), Mechelen (maar daar is gedurende de Utopolis periode weinig in de zalen geïnvesteerd wat wel de tickets net iets goedkoper maakt, maar is wel gratis parking) of Antwerpen (begint al ver te zijn, niet?).CarpeNoctem schreef: ↑22 augustus 2020, 08:56Ik ga akkoord dat het duur is, maar betalen voor de parking? In West-Vlaanderen parkeer je gratis in Brugge & Oostende, in Kortrijk moet je wat geluk hebben.
Een avondje bioscoop betekende al snel minstens €17 ofzo kwijt.
De drive in in Utopolis Mechelen vond ik wel fanatisch (en zeker als je iemand kende met een old timer want die mochten gratis binnen).
Eigenlijk wel, maar wat is de waarde op termijn als de zalen leeg blijven?MoreOrLess schreef: ↑21 augustus 2020, 17:17 Is Kinepolis eigenlijk al vele jaren in de eerste plaats geen vastgoed play?
Dan moet je die complexen ombouwen ... maar ja, naar wat? Shoppingcentra lopen ook leeg.
En ik vrees dat de gebouwen net iets te duur zijn om er Amazon magazijnen van te maken.
Iets te duur en vooral niet geschikt, laat VGP maar de Amazon gebouwen neerpotenBlackbelt schreef: ↑22 augustus 2020, 14:22Eigenlijk wel, maar wat is de waarde op termijn als de zalen leeg blijven?MoreOrLess schreef: ↑21 augustus 2020, 17:17 Is Kinepolis eigenlijk al vele jaren in de eerste plaats geen vastgoed play?
Dan moet je die complexen ombouwen ... maar ja, naar wat? Shoppingcentra lopen ook leeg.
En ik vrees dat de gebouwen net iets te duur zijn om er Amazon magazijnen van te maken.

In Limburg zijn er wel nog enkele buurtcinema's. Hier in de ruime omgeving eentje met 3 kleine zaaltjes. Ze hebben zelfs van de corona gebruik gemaakt om 1 zaal volledig te vernieuwen.Yaris schreef: ↑22 augustus 2020, 11:56 Televisie betekende al het einde van de kleine buurtcinema's. De kwaliteit van televisiekijken was in het begin ondermaats tegenover de kijkervaring in de cinema maar nu is er bijna geen verschil meer. Meer nog, zoals uit sommige posts hierboven blijkt gaan mensen lopen van het lawaai in de cinema. Bovendien is het veel duurder, zeker als je met heel het gezin gaat.
Je gaat daar niet naartoe omwille van het superieure scherm of geluid, maar wel omdat het in de buurt is, goedkoper, gemoedelijker, geen drukte & je je Duvel mee kan nemen in de film

Ik ben er al jaren niet meer geweest maar vroeger zaten ze daar nooit boven 30% vd capaciteit.
Er zal altijd een afzetmarkt zijn, de vraag is hoe die verder zal evalueren.
ps Tenet zou wel eens veel volk kunnen lokken...
Kinepolis de nieuwe GVV.Blackbelt schreef: ↑22 augustus 2020, 14:22Eigenlijk wel, maar wat is de waarde op termijn als de zalen leeg blijven?MoreOrLess schreef: ↑21 augustus 2020, 17:17 Is Kinepolis eigenlijk al vele jaren in de eerste plaats geen vastgoed play?
Cinema lofts, studentenkoten, warehouses, rusthuizen, ...
Vaak zijn de locatie wel top!
Dat zijn eerst en vooral een hoop kosten, en ik denk dat de grondprijzen op hun locaties alvast te duur zijn voor bv bedrijfsvastgoed.
Een zaal ombouwen tot koten.... je hebt niet veel meer dan een paar muren die mogen blijven staan.