Klimaathysterie
Re: Klimaathysterie
Mijn wasmachine draait al 30 jaar op regenwater. De eerste heeft een gezegende leeftijd van 23 jaar bereikt, misschien net omdat ie op regenwater draait. Dweilen, ramen wassen e.d doe ik altijd met regenwater. Ook de honden drinken altijd regenwater. Normaal kom ik toe met een put van 10.000 liter maar met een droog voorjaar en droge zomer wordt het moeilijk. Een grotere put steken is een erg dure zaak wegens bereikbaarheid, dat heb ik er niet voor over, dus laat ik de tuin inderdaad maar voor wat het is. Twee grote honden en een mooie strakke tuin gaan trouwens moeilijk samenEarthNvstr1 schreef: ↑9 juni 2023, 21:03 Is het de bedoeling dat men de wasmachine en poetsen ook met regenwater doet ? Wist ik niet.
Toilet snap ik. Auto ook, al rij ik gewoon door een carwash waar ze dan hopelijk regenwater gebruiken.
En als 10.000 liter niet voldoende is, dan steek je maar 20.000 liter hé, of je laat de tuin voor wat het is. Dat groeit wel terug.
Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
Bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen.
It isn't that we can't meet the needs of the poor, we simply cannot meet the greed of the rich.
-
Abatoetnie
- Full Member

- Contacteer:
De werkelijkheid is er maar ik ben er rotsvast van overtuigd dat geen enkele van de miljarden verslindende maatregelen onder het mom van "bescherm de natuur" die er nu genomen worden ook maar de allerkleinste invloed zullen hebben, het is een industrie op zichzelf waar veel geld aan wordt verdiend.
Vorobeeldje : Isoleren van de woning kost handenvol geld (buitenmuren, vele 10.000en euro's) die je nooit terugwint door het minderverbruik. Je kan ipv in de winter een dikkere trui aandoen.
Ander voorbeeldje : Als je nu rijdt met een elektrische auto of een dieselauto maakt geen enkel verschil, ze verbruiken allebei energie waarvoor het milieu beschadigd wordt. De enige maatregel die hier iets zou doen is het vervoer volledig stilleggen. Alles wat daar rond gebeurt is niet eens een druppel op een overkokende plaat.
Moeten we dan niks doen ? Ik vraag het me af, je kan uit respect voor de natuur en onze aardbol nadenken of iets dat je doet eigenlijk wel nodig is maar invloed op zal het totaal niet hebben. Als ik naar de bakker ga, doe ik het met de fiets, mijn buurman gaat met zijn elektrische auto, wie denk je dat het best bezig is ?
Fatalistisch ? Eerder realistisch, maar dat mag niet gezegd worden.
(de quote is trouwens niet specifiek op jou bedoeld, het is een algemene bedenking, voel je dus niet persoonlijk aangevallen, eventuele verwijten die je zou overwegen zijn dus niet nodig ;-) )
Regenwater wordt tegenwoordig standaard gebruikt voor wasmachine, poetsen, toiletten en de tuin. Je hoort zelfs meer en meer jonge koppels die douchen op regenwater, in dat geval zal een 10.000L put inderdaad niet meer volstaan.EarthNvstr1 schreef: ↑9 juni 2023, 21:03 Is het de bedoeling dat men de wasmachine en poetsen ook met regenwater doet ? Wist ik niet.
Toilet snap ik. Auto ook, al rij ik gewoon door een carwash waar ze dan hopelijk regenwater gebruiken.
En als 10.000 liter niet voldoende is, dan steek je maar 20.000 liter hé, of je laat de tuin voor wat het is. Dat groeit wel terug.
Wij hebben nog maar 1 keer onze 10.000L volledig leeg gekregen voor een 3-tal dagen, ik denk in de zomer van 2020. Meestal is een enkele stevige onweersbui tijdens de droge zomers genoeg om weer een tiental dagen verder te kunnen.
Denk je dat hysterisch alarmbellen blijven luiden, honderden doem scenario's verspreiden en het verketteren van de laatste klimaat ontkenners ook maar iets zal bijdragen aan het voorkomen van de klimaat opwarming?Trivium schreef: ↑9 juni 2023, 18:34
Als je nu nog steeds niet beseft of wil beseffen dat er wel degelijk iets aan de hand is dan ben je gewoon van slechte wil. Of misschien ben jij slimmer dan duizenden wetenschappers die alarmbellen luiden, dat kan ook, al betwijfel ik dit ten zeerste.
Het zal onze tijd wel nog uitdoen maar ik weet niet of je kinderen of kleinkinderen hebt maar die zullen het heel wat moeilijker hebben. Het zal aanpassen worden of verbranden. Om niet te zwijgen van een massamigratie die op gang zal komen voor een zoektocht naar water, oorlogen om water, enz.
Maar blijf vooral de werkelijkheid ontkennen, de volgende generaties zullen je dankbaar zijn.
Wordt wakker, het klimaat warmt op en het gaat echt niet meer lukken om dat te stoppen. De volgende generaties zullen ons vooral verwijten dat er te veel tijd en geld in nutteloze CO2 taksen en andere greenwashing gestoken werd en veel te weinig in voorbereiding en adaptatie.
Carwash vind ik weggegooid geld , ik was mijn auto altijd met regenwater. Best nog in regenjas tijdens een fikse regenbui zodat je niet moet afspoelen.
Ieder heeft zo zijn eigen kijk op het probleem waar we zelf de schuld van zijn!
Wij hebben de afgelopen 30 à 40 jaar bomen en stronken langs de velden en straten gekapt, zal wel steeds nodig geweest zijn zeker? De landbouwers om hun velden te vergroten en nu commentaar geven omdat gevraagd wordt in te krimpen, maar ja belangengroepen...
Dus, die zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Maar nu overal zo paniekerig over doen?
De wereld is in miljoenen jaren veel gewijzigd, je kan het niet steeds op de mens steken, al heeft de mens de afgelopen decenia wel intens ingegrepen.
Wij hebben de afgelopen 30 à 40 jaar bomen en stronken langs de velden en straten gekapt, zal wel steeds nodig geweest zijn zeker? De landbouwers om hun velden te vergroten en nu commentaar geven omdat gevraagd wordt in te krimpen, maar ja belangengroepen...
Dus, die zijn gat verbrandt moet op de blaren zitten. Maar nu overal zo paniekerig over doen?
De wereld is in miljoenen jaren veel gewijzigd, je kan het niet steeds op de mens steken, al heeft de mens de afgelopen decenia wel intens ingegrepen.
Met fatalisme zijn we niets.

Bertrand Russell once said: "First, they fascinate the fools. Then, they muzzle the intelligent."
-
Abatoetnie
- Full Member

- Contacteer:
Best dat ze die statistieken al van de jaren 1700 bijhouden anders hadden we dat niet kunnen weten 
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer:
Dank u voor de goede tip , ik ga dat zeker eens proberen.
Meten is weten.Abatoetnie schreef: ↑10 juni 2023, 12:49 Best dat ze die statistieken al van de jaren 1700 bijhouden anders hadden we dat niet kunnen weten![]()
Gewoon in zwembroek dan.
-
Orakel van Brakel
- Hero Member

- Contacteer: